  • 1. Data: 2002-01-11 12:22:28
    Temat: Re: Odsniezanie a odszkodowanie
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    > Mam pytanka o sprawe odsniezania w przypadku wlascicieli domow
    > jednorodzinnych instnieje podobno obowiazek odsniezania chodnika
    > przyleglego do posesji oraz polowy drogi ktorej tez nie jestem
    wlascicielem

    > pyt.1 na podstawie jakich przepisow ?
    > pyt. 2 czy w przypadku jakiegos wypadku osoba pokrzywdzona moze
    > zadac ode mnie odszkodowania czy od wlasciciela chodnika, drogi ?

    Wczoraj był o tym artykuł w "Rz":
    http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_020110/prawo/prawo_a
    _8.html

    Marcin.

  • 2. Data: 2002-01-11 12:29:37
    Od: "amlej" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jacek" <i...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pyt. 2 czy w przypadku jakiegos wypadku osoba pokrzywdzona moze
    > zadac ode mnie odszkodowania czy od wlasciciela chodnika, drogi ?

    Temat ten był poruszany na grupie w dniu 2 stycznia 2002-przeczytaj :)

  • 4. Data: 2002-01-12 08:31:44
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

> [...]
    > pyt. 2 czy w przypadku jakiegos wypadku osoba pokrzywdzona moze
    > zadac ode mnie odszkodowania czy od wlasciciela chodnika, drogi ?

    No to ja rozwinę pytanie. A jak to jest w przypadku domków (akurat
    szeregowych, tzw. segmentów) należących do spółdzielni mieszkaniowej, którym
    dysponuję na zasadzie własnościowego prawa do lokalu?

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 5. Data: 2002-01-12 14:19:39
    Od: "amlej" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > szeregowych, tzw. segmentów) należących do spółdzielni mieszkaniowej, którym
    > dysponuję na zasadzie własnościowego prawa do lokalu?

    Jeśli przysługuje Ci spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego to nie
    jesteś zobowiązany do odśnieżania bo Twoje prawo to jedynie ograniczone prawo
    rzeczowe tak jak służebność czy hipoteka.Właścicielem nieruchomości jest
    spółdzielnia i to ona zgodnie z ustawą ma ten obowiązek spełniać,

  • 6. Data: 2002-01-12 14:58:37
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sat, 12 Jan 2002, amlej wrote:

    > hipoteka.Właścicielem nieruchomości jest spółdzielnia i to ona zgodnie z
    > ustawą ma ten obowiązek spełniać,

    Co nie znaczy że nie może go (odpłatnie?) przerzucić na któregoś z
    lokatorów (zwanego w pewnych kręgach "dozorcą", bądź też, bardziej
    biurokratycznie, "gospodarzem bloku").

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 7. Data: 2002-01-12 16:19:29
    Od: "amlej" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...

> [...]
    > "Do you think there's anything to eat in this forest?"
    > "Yes" - said the wizard bitterly - "us." [Terry Pratchett, The Light Fantastic]

    Lub staroświecko "cieciem :)