  • 1. Data: 2002-02-11 11:07:41
    Temat: Odplatnosc za modyfikacje programu
    Od: "Grzes P." <d...@p...com>

    Witam wszystkich !

    Potrzebuje informacji, jak wyglada sprawa odplatnosci za zmiany w programie
    komputerowym w takim przypadku:
    - zakupiony zostal program do obslugi obrotu towarowego
    - w pewnym momencie (wejscie w zycie stwaki 3%) otrzymalismy nowa wersje
    tegoz programu - z obsluga nowej stawki VAT.
    W obu wersjach programu (tej bez i ze stawka 3%) byla modyfikacja pod nasze
    potrzeby - program generowal plik tekstowy z obrotami. Ten plik jest
    nastepnie wczytywany w innym programie (FK). Od czasu instalacji nowej
    wersji w generowanym pliku nie ma obslugi stawki 3%. W tej chwili firma,
    poprzez ktora kupilismy program, żąda ponad 1 500 zl. z modyfikacje.

    Czy fakt, iz opcja ta dzialala poprawnie w programie w poprzedniej wersji
    mozemy żądac, aby modyfikacje byly wykonane w ramach wersji, ktora
    otrzymalismy w momencie wchdzenia w stawki 3%? W umowie licencyjnej nie ma
    wyszczegolnionej tej dodatkowej opcji, po prostu byla kiedys wygenerowana i
    zawarta w kazdej kolejne wersji programu.

    Bede dźwięczny za kazda podpowiedz.
    ;-)

    Pozdrawiam
    Grzes

  • 2. Data: 2002-02-12 12:39:58
    Temat: Re: Odplatnosc za modyfikacje programu
    Od: "Krzysiek" <k...@i...com.pl>

    Ciekawe co to za program?
    Jeśli program obrotu tow. jest zintegrowany z modułem transmisji (fizycznie
    jeden program) to opłata powinna być jedna, za wprowadzenie stawki 3%.
    Jeśli program transmisji jest osobnym programem, powinna być osobna zapłata.
    Inna sprawa to określenie wielkości opłaty.
    Ciekawe, czy program FK jest przystosowany do odbioru pliku z 3% VATem?
    Jeśli nie to czeka Cię następny wydatek.

    Póki co, to proponuje bezpłatną wersję programu do przelewów z
    www.infostar.com.pl/download/przelewy.exe to tak na osłodę.

    --
    Krzysztof Lis

    www.infostar.com.pl
    www.restauracja.com.pl
    www.hotel.biz.pl

  • 3. Data: 2002-02-12 15:08:10
    Od: "Grzes P." <d...@p...com>

    dzieki za podpowiedz. program jest jedna caloscia, wraz z funkcja eksportu
    dokumentow. dlategoz i ja pomyslalem, ze winno to byc razem...

    ten program jest napisany w Clipperze. akurat troche w tym pisalem, dlatego
    nie sadze, by przrobienie (a nie dorobienie!) przeslanie z dbf do pliku
    tekstowego kosztowalo ok 1800 zl. dranstwo... (a wiadomo, skad jest firma
    ??? ;-) )

    tylko negocjujac z dostawca oprogramowania - na co mozna sie powolac ???

    pozdrawiam
    Grzes

    ps. nasza efka dziala z 3% vat bez problemow.
    :-)