  • 11. Data: 2017-05-19 00:23:35
    Temat: Re: Odpis pisma
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-05-18 o 23:30, re pisze:

    > Użytkownik "Sonn"

    > Podobnie fotografia jest odwzorowaniem ale nie będzie odpisem, ...
    > ---
    > Czemu niby nie ?

    Należy przyjąć, iż kopia to dokładne odtworzenie oryginalnego dokumentu.
    Kopia to dokument identyczny, dokładne powtórzenie oryginału. W
    przypadku kopii chodzi więc nie tylko o odtworzenie treści dokumentu ale
    i jego układu graficznego. Z kolei odpis - inaczej tekst odpisany - to
    odzwierciedlenie treści dokumentu, przepisana treść dokumentu, jego
    kopia ale sporządzona przez przepisanie treści. Istotą odpisu dokumentu
    jest odzwierciedlenie jego treści, a nie układu graficznego.

    --
    Sonn

  • 12. Data: 2017-05-19 01:18:51
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Sonn"

> [...]

    kopia ale sporządzona przez przepisanie treści. Istotą odpisu dokumentu
    jest odzwierciedlenie jego treści, a nie układu graficznego.
    No nie jest tak jak piszesz :-)

    Tu chodzi o odpis w sensie kopia pisma :-)

    od-pisma

    Kumasz ?

    Generalnie jest to dowolna kopia. Niekiedy powstała przez przepisanie, ale
    wcale tak być nie musi.

  • 13. Data: 2017-05-19 02:44:04
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-05-19 o 01:18, re pisze:

> [...]
    >
    > od-pisma
    >
    > Kumasz ?
    >
    > Generalnie jest to dowolna kopia. Niekiedy powstała przez przepisanie,

    Odpis to nie kopia. Już ci to wyjaśniłem. Jeśli nie rozumiesz różnicy to
    nie mamy o czym rozmawiać.

    --
    Sonn

  • 14. Data: 2017-05-19 09:23:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-19 o 02:44, Sonn pisze:

    > Odpis to nie kopia. Już ci to wyjaśniłem. Jeśli nie rozumiesz różnicy to
    > nie mamy o czym rozmawiać.

    Zauważyłem, że najwięksi imbecyle na usenecie mają też problemy z
    ogarnięciem prawidłowego cytowania i pisania, tak jak re. Przypadek?
    Widać ma za mało zwojów w mózgu, aby poprawnie pisać, o poprawnym
    myśleniu już nie wspominając.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2017-05-19 10:02:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18-05-17 o 22:19, Sonn pisze:

    > Podobnie fotografia jest odwzorowaniem ale nie będzie odpisem, baranie
    > odpisujący nad postami

    Odwzorowaniem, to może być odcisk (nie odbitka) linii papilarnej w
    plastelinie przykładowo. Zdjęcie raczej odwzorowaniem nie będzie, ale
    odpisem może być akurat (kserokopia, jako odpis).

  • 16. Data: 2017-05-19 10:04:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19-05-17 o 00:23, Sonn pisze:

> [...]
    > kopia ale sporządzona przez przepisanie treści. Istotą odpisu dokumentu
    > jest odzwierciedlenie jego treści, a nie układu graficznego.

    Nie masz racji moim zdaniem. O ile odpis powinien spełniać faktycznie
    przywołane przez Ciebie warunki (ma być ta sama treść, a wygląd
    niekoniecznie), to fotografia może być odpisem. Czasem prościej coś
    takiego zrobić po prostu - kserokopia, ozalit, skaner itp.

  • 17. Data: 2017-05-19 10:06:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19-05-17 o 02:44, Sonn pisze:

    > Odpis to nie kopia. Już ci to wyjaśniłem. Jeśli nie rozumiesz różnicy to
    > nie mamy o czym rozmawiać.

    Kopia może być odpisem, odpis nie jest kopią. Mamy Ci to obrazowo na
    rysunkach z takimi kolorowymi elipsami wyjaśnić? :-D Takie zawieranie
    się zbiorów itp.

  • 18. Data: 2017-05-19 10:39:05
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Wszyscy pie....cie ;-)
    O tym co jest odpisem, a co nie decyduje, którą akurat nogą wstała jaśnie niezwykła
    kasta nadludzi.
    Akurat mam postanowienie NSA w sprawie, w którym naczelny naśmiewa się z poglądów
    wojewódzkiego co jest odpisem, a co nie jest (wg którego nie wykonano zarządzenia o
    uzupełnieniu braków w postaci żądania dołączenia egzemplarza odpisu), wte i wewte
    zajęło im zaledwie 9 miesięcy, taka sędziowska tradycja (ten sam budynek, dwa
    wejścia).

  • 19. Data: 2017-05-20 09:32:36
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz"

    Zauważyłem, że najwięksi imbecyle na usenecie ...
    ---
    Idź stąd

  • 20. Data: 2017-05-20 14:28:07
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Sonn"

> [...]
    > ale wcale tak być nie musi.

    Odpis to nie kopia. Już ci to wyjaśniłem. Jeśli nie rozumiesz różnicy to
    No to Ci mówię, że tkwisz w błędzie :-)

    Odpis wcale nie musi być kopią powstałą przez przepisanie. Nie widzę więc
    przesłanek by zdjęcie nie mogło być odpisem.