    From: "Mc Gayver" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Po ilu dniach uprawomacnia sie wyrok sadu karnego?
    Date: Sun, 24 Mar 2002 19:24:24 +0100

    Witam!
    Moje gratulacje!
    A teraz do rzeczy:
    Nie wiem czy chodzi o postępowanie zwyczaj czy uproszczone (lub z oskarżenia
    prywatnego - ale wtedy bardzo rzadko bierze udział prokurator)

    Jeżeli było to postępowanie uproszczone to wydany wyrok był zaoczny i
    oskarżonemu służy prawo sprzeciwu w terminie 7 dni od dnia doręczenia.
    W przypadku uwzględnienia sprzeciwu sprawa podlega ponownemu rozpoznaniu.

    Jeżeli postępowanie zwyczajne to przypuszczam iż oskarżony wcześniej złożył
    wyjaśnienia. W takim wypadku mamy doczynienia ze zwyczajnym nieprawomocnym
    wyrokiem.

    W każdym wypadku oskarżony ma 7 dni od dnia doreczenia na złożenie wniosku o
    sporządzenie uzasadnienia. Jeżeli tego żadna ze stron nie uczyni wyrok się
    uprawomocnia. Jeżeli jednak to uczyni to ma 14 dni od momentu doręczenia
    wyroku z uzasadnieniem na wniesienie apelacji.
    Wtedy sobie nieźle poczekasz!

    -----
    Jack

    Użytkownik Andrzej Garapich <garapich@_WYWAL_TO_palac.pl> w wiadomości do