    From: "Jack" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Odp: Po ilu dniach uprawomacnia sie wyrok sadu karnego?
    Date: Tue, 26 Mar 2002 21:33:28 +0100

    Służę pomocą!
    A oto odpowiedzi na Twoje pytania:

    > Nie, z postepowanie zwyczajne, z oskarzenia prokuratorskiego.

    Obowiązują moje odpowiedzi z zakresu postępowania zwyczajnego.

    > Wiem. Mam z gosciem juz dwie wygrane sprawy (z podobnych paragrafow
    > zreszta - takie tam pobicia, grozby karalne, kradziez...), oba wyroki
    > mam wlasnie nieprawomocne, bo czekam na rozprawy
    > apelacyjna... Czy ja dobrze rozumiem: istnieje wymog skutecznego
    > doreczenia wyroku? Bo gosc permanentnie nie odbiera poczty poleconej
    > od nikogo... I co w takim wypadku? Poki nie odbierze, poty wyrok sie
    > nie uprawomocni?

    Tutaj mamy doczynienia z kilkoma wariantami:

    1. Jeśli odmówi przyjęcia poczty lub pokwitowania odbioru - listonosz dokona
    odpowiedniej wzmianki i będzie funkcjonować fikcja prawna iż adresat odebrał
    wyrok. Od tej chwili będą biegnąć odpowiednie terminy do uprawomocnienia się
    wyroku.

    2. Jeżeli okaże się, że bez uprzedzenia sądu zmieni miejsce zamieszkania to
    pismo wysłane pod stary adres uznane zostanie za doręczone - skutki jak w
    pkt 1.
    > A co z tymi przeprosinami? Jak to wyegzekwowac? Gosc jest wariatem
    > (ale bez "zoltych papierow"). Rzucil sie na moja zone, gdy byla w
    > ciazy, straszyl mi dzieci, ze je zabije (o to wlasnie byla ta ostatnia
    > sprawa) itp. Czy, jesli mnie nie przeprosi mam szanse na zasadzenie
    > wykonania wyroku bez zawiesznia? Mialbym parenascie miesiecy
    > spokoju...

    Szczerze mówiąc nie bardzo wiem co ci poradzić.
    Z cała pewnością na podst. art. 75 par.2 sąd może POWTARZAM! MOŻE
    zarządzić wykonanie kary w razie nie dokonania przeprosin. Ale nie bardzo
    wiem kto może wystąpić z tym wnioskiem: Ty czy prokurator?
    W każdym razie nie bardzo wierzę w odwieszenie wyroku jedynie z braku
    przeprosin, no chyba że trafisz na bardzo przychylnego Sobie sędziego.

    Życzę powodzenia!

    Przepraszam za zamieszanie z pseudonimami!

    -----
    Jack