  • 1. Data: 2006-09-28 07:23:55
    Temat: Oburzajacy i glupi Art. konstytucji.
    Od: CC <o...@i...pl>

    Dla średnio rozgarniętego obywatela jest oczywiste że konstytucja ma
    być podstawą prawnego i ustrojowego ładu w Państwie.
    W polskiej konstytucji jest Art. 104:

    Art. 104. 1. Posłowie są przedstawicielami Narodu. Nie wiążą ich
    instrukcje wyborców.

    Druga część tego tekstu to obraza ludzkiego rozumu - możliwe, że ten
    tekst został żywcem przepisany z komunistycznej konstytucji PRL-u.

    W praktyce tekst ten oznacza - ludziska głosujta a oni mogą robić co
    chcą.

    I to dokładnie się dzieje przez 17 lat.

    Obywatele są traktowani jak paliwo wyborcze - przez wszystkich.

    Teraz cynicznie są używani przez platformersów.

    Państwo domaga się nowych fundamentów a nie rządów platformersów z
    komunistani.

    Dopuki obywatele tego nie zrozumieją i sami nie przeprowadzą ciągle
    będą pariasami we własnym kraju.

    Całość konstytucji jest w moim serwisie Obywatelskie nieposłuszeństwo:
    http://obnie.info/konstytucja.htm

    ### Obywatele musza zalozyc wladzy kaganiec
    i trzymac ja na smyczy ###

    CC

    "Obywatelskie nieposluszenstwo".

    http://www.obnie.info

  • 2. Data: 2006-09-28 08:25:16
    Temat: Re: Oburzajacy i glupi Art. konstytucji.
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    > Dopuki obywatele tego nie zrozumieją i sami nie przeprowadzą ciągle.
    ^^^^^^^^^^
    Wlacz sobie sprawdzanie pisowni , jak chcesz ,zeby traktowano teksty
    powaznie.

    K.

  • 3. Data: 2006-09-28 14:46:51
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "CC" <o...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Art. 104. 1. Posłowie są przedstawicielami Narodu. Nie wiążą ich
    > instrukcje wyborców.

    To przeciez jest oczywiste, ze jak ktos jest czyims przedstawicielem,
    to przedstawiciela nie wiaze z mocodawca zadne instrukcje.
    Logiczne i oczywiste przeciez
    ;)

    Czytajac Konstytucje RP utwierdzam sie w przekonaniu, ze jednak
    nie powinno sie pic alkoholu przed konstruowaniem aktow prawnych.
    Tak wlasnie wygladaja akty prawne, gdy sa pisane przez politykow,
    na zlecenie politykow.

    > W praktyce tekst ten oznacza - ludziska głosujta a oni mogą robić co
    > chcą.

    Bo tak wyglada wychwalana przez wszytskich demokracja.

    Pozdrawiam :)
    WOJSAL

  • 4. Data: 2006-09-28 14:53:59
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > W praktyce tekst ten oznacza - ludziska głosujta a oni mogą robić co
    > chcą.

    Czy znasz problem instrukcji poselskich w XVII-XIII w. (oczywiście w Polsce)?

    > Całość konstytucji jest w moim serwisie...

    Dołóż tam jeszcze Konstytucję 3-go Maja i zastanów się, dlaczego wspomniana
    zniosła te instrukcje... W szkole trzeba było bardziej uważać.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 5. Data: 2006-09-28 15:51:12
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2006-09-28 16:53, Czapla napisał(a):
    > [...] W szkole trzeba było bardziej uważać.

    Przecież to wszystko wina Platformy ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 6. Data: 2006-09-28 16:26:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    R2r wrote:

    > Przecież to wszystko wina Platformy ;-)

    ...tej szarej pajęczyny ;->

    (ech, pisuary stosują retorykę toczka w toczkę jak swego czasu PZPR)

  • 7. Data: 2006-09-28 17:36:30
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > ...tej szarej pajęczyny ;->
    >
    > (ech, pisuary stosują retorykę toczka w toczkę jak swego czasu PZPR)

    http://polskaludowa.com/dzwiek/nagrania/Cyrankiewicz
    _Poznan_56.mp3

    Troche mna to wstrzasnelo...

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 8. Data: 2006-09-28 17:53:53
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wlacz sobie sprawdzanie pisowni , jak chcesz ,zeby traktowano teksty
    > powaznie.

    To nie wystarczy. Czy myślisz, że ten jego post bez błędu ortograficznego
    byłby mądrzejszy?

  • 9. Data: 2006-09-28 19:18:42
    Od: " jb" <j...@W...gazeta.pl>

    WOJSAL <w...@g...pl> napisał(a):

    > To przeciez jest oczywiste, ze jak ktos jest czyims przedstawicielem,
    > to przedstawiciela nie wiaze z mocodawca zadne instrukcje.
    > Logiczne i oczywiste przeciez
    > ;)

    Zaraz zaraz - przecież z tego tekstu wynika jednoznacznie - posłowie nie są
    przedstawicielami wyborców. Tylko CAłEGO Narodu. Więc poszczególni wyborcy ani
    nawet ich grupy nie mogą mu udzielać instrukcji.

  • 10. Data: 2006-09-28 23:02:42
    Od: WOJSAL <w...@g...pl>

    Użytkownik jb napisał:

    > Zaraz zaraz - przecież z tego tekstu wynika jednoznacznie - posłowie nie są
    > przedstawicielami wyborców. Tylko CAłEGO Narodu. Więc poszczególni wyborcy ani
    > nawet ich grupy nie mogą mu udzielać instrukcji.

    1. Czyli wyborcy nie moga udzielac instrukcji poslom (tzn. moga
    udzielac, tylko instrukcje te nie sa wiazace). Za to narod juz moze
    udzielac instrukcji wiazacej poslom? Ciekawe jak to sie odbywa.
    Ale dobre i to :)

    2. Czyli wybierajacy nie sa narodem? To kto wybiera poslow, skoro
    narod ich nie wybiera?

    "Art. 4.
    1. Władza zwierzchnia w Rzeczypospolitej Polskiej należy do Narodu.
    2. Naród sprawuje władzę przez swoich przedstawicieli lub
    bezpośrednio. "

    W jaki sposob Narod sprawuje wladze przez swoich przedstawicieli, skoro
    ich nie wybiera? Wszak wybieraja wyborcy a nie narod.

    Inny problem wynikajacy z art. 4:
    Interesujaca jest kwestia bezposredniego sprawowania wladzy przez Narod.
    Jak to sie odbywa? Bo trudno udzial w wyborach nazwac sprawowaniem wladzy.
    Ponadto ciekawy jestem jak narod sprawuje wladze w sadownictwie (patrz
    art. 10). Sedziowie (na szczescie) nie sa wybierani. Czy zatem wladza
    sadownicza jest sprawowana przez narod poprzez swoich przedstawicieli?
    Chyba nie - bo narod nie wybiera sedziow. Pozostaje zatem, ze narod
    sprawuje wladze sadownicza po prostu bezposrednio.

    Jeden artykul i tyle bykow. Jesli koles ktory pisal konstytucje RP
    jest profesorem prawa, to nasuwa sie pytanie: za co sie teraz dostaje
    tytul profesora prawa?

    --
    Pozdrawiam :)
    WOJSAL