  • 1. Data: 2005-09-26 10:25:41
    Temat: Obowiazek zawiadomienia ubezpieczyciela o kradzieży pojazdu?
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

    Witam,
    Czy przepis Art 826 par 1 i 2 k.c stosuje sie w razie niewykonania przez
    ubezpieczajacego, przewidzianego w ogólnych warunkach ubezpieczenia,
    obowiazek zawiadomienia ubezpieczyciela o kradziezy pojazdu?

    pozdr.

  • 2. Data: 2005-09-26 17:42:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Alicja" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Czy przepis Art 826 par 1 i 2 k.c stosuje się w razie niewykonania
    przez
    > ubezpieczającego, przewidzianego w ogólnych warunkach ubezpieczenia,
    > obowiązek zawiadomienia ubezpieczyciela o kradzieży pojazdu?

    A w jaki sposób zawiadomienie lub jego brak mogło wpłynąć na
    zmniejszenie szkody w ubezpieczonym mieniu. Samochód by staniał nagle?

  • 3. Data: 2005-09-26 19:37:59
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

    > przez
    >
    > A w jaki sposób zawiadomienie lub jego brak mogło wpłynąć na
    > zmniejszenie szkody w ubezpieczonym mieniu. Samochód by staniał nagle?

    Wynika z tego, iż obowiązek uzycia wszelkich dostepnych srodków w celu
    zapobiezenia lub zmniejszenia szkodzie moze zostac nałożony na
    ubezpieczonego w drodze ogólnych warunków umów.

  • 4. Data: 2005-09-26 22:25:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Wynika z tego, iż obowiązek użycia wszelkich dostępnych środków w
    celu
    > zapobieżenia lub zmniejszenia szkodzie może zostać nałożony na
    > ubezpieczonego w drodze ogólnych warunków umów.

    Może - dodatkowo, bo wynika z ustawy. Jaki to ma związek z
    przedmiotowym zagadnieniem?

  • 5. Data: 2005-09-27 06:10:59
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

    Może - dodatkowo, bo wynika z ustawy.

    By jednak taki wzorzec umowy wiazał drugą stronę, musi zostać jej doręczony
    przy zawaraciu umowy.
    Jest to Uchwała Sądu Najwyższego (Izba Cywilna) z 5 sierpnia 2004r. III CZP
    40/04.
    Umowę zawierał w moim imieniu znajomy, a ja po paru miesiacach
    doubezpieczyłem i takowego wzorca nie otrzymałem i ubezpieczyciel twierdzi
    ze dzis nie posiada zadnych dokumentów.

    Jaki to ma związek z przedmiotowym zagadnieniem?

    Zwiazek ma to taki, że jak poprzednio pisałem ubezpieczyciel był
    powiadomiony na co dzisiaj nie mam poswiadczenia, ponieważ zespół adwokacki
    został w 1999r zlikwidowany, który mi prowadził sprawę i nie moge odzyskać
    dokumentów.
    Sad Apelacyjny utrzymał w mocy, iz nie jestem w stanie udowodnic ze nie
    zgłosiłem szkody ubezpieczycielowi. Ubezpieczyciel przekazał polisy
    auto-casco do sprawy umorzenia w sprawie kradziezy auta tym samym wiedział o
    szkodzie.
    Czy jest istotna taka uchwała przy kasacji wyroku w mojej sprawie?
    Jezeli coś nieskładnie napisałem to z góry przepraszam.