  • 1. Data: 2004-02-19 15:55:46
    Temat: OC w PZU (zmiana posiadania)
    Od: "Jurek H." <h...@o...pl>

    czy jest ktoś kto mógłby zinterpretować poniższy par. a wszczególności część
    drugą punktu 1 o utracie posiadania w okolicznościach nie powodujących
    zmiany posiadacza, czy kradzież samochodu mozna tu zakwalifikować?

    § 21. 1. Zwrot składki za nie wykorzystany okres odpowiedzialności zakładu
    ubezpieczeń przysługuje:
    1) posiadaczowi w razie wyrejestrowania pojazdu lub udokumentowania trwałej
    i zupełnej utraty posiadania w okolicznościach nie powodujących zmiany
    posiadacza,
    Otrzymałem odpowiedź że:

    nie
    zmienia sie posiadacz!

    I nie rozumiem!? wejść w posiadanie można na skutek zaboru komuś mienia?
    przeciez to jest przestępstwo a nie sposób na zmianę posiadania co na to
    kodeks Cywilny art:336,348,349? i kodeks karny art 278 par 1
    czym dla mnie różni się utrata samochodu z powodu kradzieży lub pożaru,
    niema go i koniec!
    pozdrawiam JurekH

  • 2. Data: 2004-02-19 16:07:26
    Temat: Re: OC w PZU (zmiana posiadania)
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "Jurek H." <h...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kodeks Cywilny art:336,348,349? i kodeks karny art 278 par 1
    > czym dla mnie różni się utrata samochodu z powodu kradzieży lub pożaru,

    jesli przejrzysz ustawe o ubepieczeniu obowiazkowym, (stare rozporzadzenie
    takze), to zauwazysz, ze ustawa zrownuje niejako pojecie posiadacza i
    dzierzyciela - doloz do tego wykladnie celowa i masz rozwiazanie.

    p.
    W,

  • 3. Data: 2004-02-19 16:18:41
    Od: "Jurek H." <h...@o...pl>

    dalej stoję przy swoim ale nie odmawiam Ci racji :Posiadanie nie jest
    prawem, jednak przepisy kodeksu cywilnego przyznają mu ochronę stanowiąc, iż
    "nie wolno naruszyć samowolnie posiadania, chociażby posiadacz był w złej
    wierze" (posiadaczem w złej wierze jest np. złodziej). Ale złodzieja nie
    udało się ustalić ani zidentyfikować może auto po prostu wyparowało czyli
    rzecz przepadła przestała istnieć. Rozumiemcałą rzecz gdy złodziej jako taki
    jest identyfikowalny, ale jak nie jest?
    dziękuję za informację
    pozdrawiam JurekH