  • 11. Data: 2018-03-30 16:05:13
    Temat: Re: O niewinności skazanego
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > nie zrobił - bo doszedł wówczas do wniosku, że może faktycznie nie ma
    > racji - to nie idę 8 lat później do dziennikarza i nie mówię, ze ja już
    > wówczas wiedziałem, że niewinna osoba siedzi w więzieniu.
    >
    > O ile oczywiście pomyłka sądowa nie powinna się zdarzyć, to pomyłka. Ale
    > świadomie przez kolejne 8 lat trzymać w więzieniu niewinną osobę? Taż to
    > samo w sobie przestępstwo. Ukrywanie dowodów niewinności. Chyba, że
    > rzeczywiście 8 lat temu nie było żadnych dowodów i gość konfabuluje -
    > zwłaszcza,. że wrócę do wstępu i niespecjalnie wierzę w to przypadkowe

    Z tego co było pokazywane w reportażu to przewertował dokładnie
    wszystkie teczki, a tych teczek było dużo.

    --
    animka

  • 12. Data: 2018-03-30 16:43:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-03-18 o 16:02, Animka pisze:

    > Prokurator pewnie nie chciał stracić stołka i pozwolił sobą
    > zmanipulować. Teraz pewnie jest na emeryturze to sobie gada.

    Głupio czyni. Albo wyjdzie na to, ze kłamie, albo powinien dostać po
    protu wyrok za niedopełnienie obowiązku.

    > Gdzieś czytałam, że sąsiadka rodziny Komedów się na nich zemścila za to,
    > że na jakiejś sprawie w sądzie przeciwko niej mówili prawdę. Jej
    > kłamliwe zeznania być może były na rękę policji, żeby sobie dalej glowy
    > nie zawracać i sprawę zakończyć.

    Problem w tym, że ona nie zeznała, ze widziała, iż KOMENDA zgwałcił tę
    dziewczynę. On tylko go wytypowała, zaś resztę - wygląda na to - organa
    ścigania sobie same wykoncypowały. Zatem trudno nawet jej zarzut
    fałszywych zeznań postawić. Jak udowodnisz, że KOMENDA nie chwalił się,
    ze ma taką koleżankę? Albo, ze nie wyłudził od niej pieniędzy pod
    pozorem wyjazdu? Przy czym wydaje mi się to mało prawdopodobne, ale jak
    po 20 latach udowodnić, że zeznała nieprawdę?

  • 13. Data: 2018-03-30 16:45:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-03-18 o 16:05, Animka pisze:

    > Z tego co było pokazywane w reportażu to przewertował dokładnie
    > wszystkie teczki, a tych teczek było dużo.

    Skąd w Prokuraturze wzięły się po 10 latach akta sprawy, w której zapadł
    prawomocny wyrok? Normalnie są archiwizowane przez sąd. Przypadkowo
    zażądano ich przesłania?

  • 14. Data: 2018-03-30 17:18:00
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Głupio czyni. Albo wyjdzie na to, ze kłamie, albo powinien dostać po
    > protu wyrok za niedopełnienie obowiązku.

    Chciał sprawiedliwości, on tę sprawę prowadził. ale stał się chyba
    niewygodny i go odsunęli od sprawy. Jakże mógł on spełnić swój
    obowiązek? Zacząłby się stawiać, to by go do paki wtrącili itp.

> [...]
    > pozorem wyjazdu? Przy czym wydaje mi się to mało prawdopodobne, ale jak
    > po 20 latach udowodnić, że zeznała nieprawdę?

    O! Znalazłam ten artykuł:
    http://natemat.pl/233723,kto-wrobil-tomasza-komende-
    sasiadka-dorota-p-jej-zeznania-go-obciazyly

    Stwierdziła, że rozpoznała Tomasza Komendę na podstawie rysopisu, jaki
    zobaczyła w programie "997".

    --
    animka

  • 15. Data: 2018-03-30 17:37:19
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-03-30 o 17:18, Animka pisze:

> [...]
    sasiadka-dorota-p-jej-zeznania-go-obciazyly

    > Stwierdziła, że rozpoznała Tomasza Komendę na podstawie rysopisu, jaki
    Przeczytaj cały artykuł. Jest przerywany reklamami i człowiek myśli, że
    to już koniec artykułu.

    Jeszcze ten link:
    https://pikio.pl/znamy-szokujaca-tozsamosc-kobiety-k
    tora-wrobila-komende/

    Jak się okazuje, Dorota P. w latach 90. była kobietą lekkich obyczajów,
    obracającą się wśród wrocławskich sędziów, policjantów i prokuratorów.
    Słowem, to prostytutka sprawiła, że Tomasz Komenda skończył za kratami.

  • 16. Data: 2018-03-30 17:40:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 30-03-18 o 02:22, J.F. pisze:

    >Obydwie prawdopodobne. Tylko, że nijak to się ma do "nagle".

    Jak ktos odchodzil (czy na emeryture, czy na wyzszy stopien), to moglo
    sie zrobic i "nagle".

    >Weź się ogarnij! Jako funkcjonariusz publiczny (ale to bez znaczenia,

    Zebys ty tak czasem kolegom przygadal.

    >jako ktokolwiek) dochodzisz do wniosku, że w więzieniu od 10 lat
    >niewinna osoba siedzi z wyrokiem 25 lat. I co?

    Ale na jakiej podstawie dochodze ?
    Ciagle sa poprzednie "dowody", ciagle maja moc wystarczajaca kiedys na
    skazanie, a ja co mam - przeczucie ?

    Owszem, czasem sie mozna doszukac czegos grubego w papierach, ale nie
    tu.
    Trzeba by wyslac material ponownie do badan DNA, to moze by sie
    okazalo, ze tym razem dowod wyklucza, ale na jakiej podstawie wyslac ?

> [...]
    >pomysły. Nie znam dokładnie regulaminu, co ma Prokurator zrobić,
    >jeśli
    >przełożony poleci mu popełnić przestępstwo.

    Ale jakie przestepstwo - wycofania wniosku ?

    >W ostateczności pozostają
    >takie ogólne zasady etyczne. Uwierz, że możliwości zrobienia tego w
    >sposób sensowny nawet wbrew przełożonym jest tuzin.

    Pewnie tak, chyba, ze mu przelozeni "sprawe odebrali".

> [...]
    >już
    >wówczas wiedziałem, że niewinna osoba siedzi w więzieniu.

    A czemu nie, skoro zasady etyczne Ci podpowiadaja, ze tak trzeba ?

    No, ale on poszedl do Ziobry.

    >O ile oczywiście pomyłka sądowa nie powinna się zdarzyć, to pomyłka.
    >Ale
    >świadomie przez kolejne 8 lat trzymać w więzieniu niewinną osobę? Taż
    >samo w sobie przestępstwo.

    A kazac dalej placi alimenty to nie ? :-)

    Ale czemu swiadomie?
    Jak rozumiem, w tym momencie to zwierzchnicy znali tylko subiektywna
    opinie prrokuratura, oparta na niejasnych przeslankach.

    No chyba, zeby ich tak z grubej manki - celowe narazenie skarbu
    panstwa na straty, i faktycznie trzymanie niewinnej osoby w wiezieniu,
    skoro odmawiaja weryfikacji dowodow :-)

> [...]
    >rzeczywiście 8 lat temu nie było żadnych dowodów i gość konfabuluje -
    >zwłaszcza,. że wrócę do wstępu i niespecjalnie wierzę w to

    Ktos je tam przeciez czytal, a przynajmniej powinien przy poprzedniej
    sprawie.
    Prokurator czy nawet kilku, sedzia, adwokat ...

    Ale nie bardzo sobie wyobrazam co za dowody niewinnosci mogly tam byc.

    J.

  • 17. Data: 2018-03-30 17:45:09
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Skąd w Prokuraturze wzięły się po 10 latach akta sprawy, w której zapadł
    > prawomocny wyrok? Normalnie są archiwizowane przez sąd. Przypadkowo
    > zażądano ich przesłania?

    Nie czytałeś w gazetach (no bo gdzie), że nowy nic nie czytał, tylko
    zdał się na opinie innych i podpisał?

    --
    animka

  • 18. Data: 2018-03-30 17:51:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >obyczajów, obracającą się wśród wrocławskich sędziów, policjantów i
    >prokuratorów. Słowem, to prostytutka sprawiła, że Tomasz Komenda

    Zaraz zaraz.
    Przeciez czarno na bialym tam stoi, ze rozpoznala sasiada na podstawie
    portretow pamieciowych pokazanych w telewizji.

    Jeden telefon czy wizyta w komendzie, a reszta to juz do policji,
    prokuratury i sadu nalezy.
    Zeznawala cokolwiek w ogole ? W formalnym sensie tego slowa.
    Przed sadem ?
    Czy to dziennikarski wymysl.

    Bo nie bardzo rozumiem co mialaby przed sadem robic, skoro jej w tej
    dyskotece nie bylo.

    J.

  • 19. Data: 2018-03-30 18:05:28
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-03-30 o 17:51, J.F. pisze:
> [...]
    > Przed sadem ?
    > Czy to dziennikarski wymysl.
    >
    > Bo nie bardzo rozumiem co mialaby przed sadem robic, skoro jej w tej

    To sobie przeczytaj cały artykuł.

    Tu kawałek:
    Nikt nie sprawdził kim jest dawna sąsiadka babci Tomasza Komendy Dorota
    P.? Czy dziś odczuwa wyrzuty sumienia? "Gazeta Wyborcza" dotarła do
    świadków i dokumentów, które wskazują, że kobieta w przeszłości składała
    fałszywe zeznania. Jednak wówczas w 2000 roku nikt tego nie sprawdził.
    Ba, nikt tego nie sprawdzał do tej pory - dopiero teraz zaczęto
    przeglądać akta, które wskazują, że rewelacje Doroty P. prokuratura i
    sąd powinny potraktować co najmniej z krytycznym sceptycyzmem. Nikt też
    nie skontrolował jej powiązań z przedstawicielami wymiaru sprawiedliwości.

  • 20. Data: 2018-03-30 20:26:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > pomysły. Nie znam dokładnie regulaminu, co ma Prokurator zrobić, jeśli
    > przełożony poleci mu popełnić przestępstwo.
    Daj spokój. Obecnie dwóch z trzech prokuratorów odmówiło podpisów pod
    aktem oskarżenia dla seby od sejcza za to cała trójka napisała wnosek,
    że nalezy zbadać borowików. Zespół prokuratorów rozwiązano, wniosek stał
    się bezprzedmiotowy, papiery podpisał szef prokuratorów.

    Shrek