  • 11. Data: 2020-03-24 20:59:53
    Temat: Re: No dobra - a co z uprawianiem sportu rekreacyjnego na zewnątrz...
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik r...@o...pl ...

    > https://www.gov.pl/web/koronawirus/wprowadzamy-nowe-
    zasady-bezpieczen
    > stwa-w-zwiazku-z-koronawirusem
    >
    > Cytat:
    >
    > "Czy mogę wyjść na spacer do parku lub lasu, pójść pobiegać lub
    > wyjść z dziećmi na plac zabaw?
    >
    > Nie! Wprowadzamy obostrzenia w przemieszczaniu się po to, aby
    > ograniczyć kontakty z ludźmi na czas walki z epidemią koronawirusa.
    > Nowe zasady nie dotyczą jednak dojazdu do i z pracy, załatwiania
    > spraw niezbędnych do codziennego funkcjonowania - takich jak zakup
    > jedzenia, lekarstw czy opieki nad bliskimi. Wyjścia rekreacyjne do
    > parku, lasu, na spotkania są zakazane."

    A w telewizorni mowia ze plac zabaw nie ale spacer, park, las - tak, byle
    nie w kontakcie z innymi osobami.
    Nie wyobrazam sobie zamkniecia w 4 scianach - przeciez mozna zwariowac! A
    i zdrowe to srednio. Zapije sie ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 12. Data: 2020-03-24 22:21:41
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-03-24 o 16:30, r...@o...pl pisze:

    > Ktoś się chyba zreflektował - bo z tego co widzę już znikło to co wkleiłem ze
    > strony internetowej rządu... Ale nie ma rekreacji w "wyjątkach" - więc trzeba
    > poczekać na treść rozporządzenia i na "uliczną praktykę" - upominania
    > biegaczy przez panów w mundurach bym na razie nie wykluczał...
    >
    > Aaaaa... MAM! CB-radio dla biegacza lub rowerzysty! ;-)
    > - tu Czarny7, miśki stoją na skrzyżowaniu x/y, nie biegnijcie tam
    > - widzę! biegnijcie w stronę (...), bo właśnie ruszyli i jadą w kierunku (...)

    Te miśki same chcą się dotlenić w lesie czy w parku to obce towarzystwo
    może im przeszkadza.

    --
    animka

  • 13. Data: 2020-03-24 22:35:47
    Od: n...@o...pl

    r...@o...pl napisał(-a):

    > Przepisy pozwalają wychodzić z domu m.in. w celu realizacji niezbędnych
    > codziennych potrzeb.

    ja mam szerokie potrzeby :)

  • 14. Data: 2020-03-25 11:00:32
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 24 Mar 2020 09:47:38 -0700 (PDT), r...@o...pl napisał(a):

    > Przepisy pozwalają wychodzić z domu m.in. w celu realizacji niezbędnych
    > codziennych potrzeb. Do takiej kategorii można zaliczyć np. jednorazowe wyjście
    > w celach sportowych. Należy jednak pamiętać o zachowaniu odpowiedniej
    > odległości od innych oraz o tym, że powinniśmy uprawiać sport w grupie
    > maksymalnie dwuosobowej (nie dotyczy to jednak rodzin)."

    Uciekli spod topora, bo już miałem schodzić do podziemia, chociaż zupełnie
    mi się nie chce.

    > I tak myślę, że kwestią czasu może być zabronienie i tego...

    Wszystko może się zdarzyć bo misiewicze zamiast przygotowywać się do
    epidemii i gromadzić testy, maseczki oraz respiratory skupowali miał
    węglowy:
    https://wyborcza.pl/7,75398,25815848,agencja-rezerw-
    mialowych.html

    "Agencja Rezerw Materiałowych ogłosiła 11 lutego przetarg na sprzęt
    medyczny, ale jego rozstrzygnięcie miało zapaść na jesieni tego roku.
    Wcześniej pewną ilość maseczek wysłano do Chin w ramach akcji ,,solidarni z
    Wuhan". Za to 19 lutego dziękował marszałek Elżbiecie Witek ambasador Chin
    w Polsce Liu Guangyuan. Jesienią 2019 roku transport 22 ton medykamentów i
    sprzętu ochronnego trafił do Zambii. Co w takim razie Agencja Rezerw
    Materiałowych robiła w ostatnim czasie? Wszystko wskazuje na to, że
    skupowała węgiel.

    Przetarg na miał węglowy I A i II A z opcją przechowywania został
    uruchomiony już w październiku. Wielkość i cena pozostaje tajemnicą. Jednak
    według naszych informatorów druga fala skupu ruszyła w lutym 2020 roku.
    Wówczas, 17 lutego, zaczęli protestować górnicy, domagając się podwyżki
    oraz zakupu węgla leżącego na hałdach. Z racji ciepłej zimy (według portalu
    Wysokie Napięcie) na zwałach znalazło się około 14 mln ton. W takiej
    sytuacji już w 2016 roku ARM przeprowadziła skup interwencyjny na polecenie
    premier Beaty Szydło.

    Sytuacja w lutym 2020 roku wydawała się równie dramatyczna, górnicy
    wysypali węgiel przed biurem premiera Mateusza Morawieckiego, który
    startował z Katowic i był wspierany przez górniczą "Solidarność". W
    perspektywie pojawiły się wybory prezydenckie, w których kluczowe znaczenie
    ma elektorat na Śląsku. Wiceminister Adam Gawęda zaczął mówić o centralnym
    magazynie węglowym, w którym zostaną zgromadzone strategiczne zapasy
    węgla."

    Teraz nie ma kasy na testy, więc najlepiej ich nie robić wcale, a najtaniej
    wychodzi zakazanie wszystkiego.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 15. Data: 2020-04-01 12:18:43
    Od: r...@o...pl

    W dniu wtorek, 24 marca 2020 21:00:03 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    > nie w kontakcie z innymi osobami.
    > Nie wyobrazam sobie zamkniecia w 4 scianach - przeciez mozna zwariowac! A

    Takie cuś znalałem:
    https://bieganie.pl/?show=1&cat=10&id=10598

    Czyli co, wystarczy zostać "spisanym" przez policję bez wystawienia mandatu
    i może bez informacji o ukaraniu, a potem zdziwienie, że się jest od 5 do 30kPLN
    w plecy?

    Na jednym z forum pisze ktoś kto przekazuje zalecenia "góry" policjantom i na
    razie mają się zajmować "zgromadzeniami" i zakazem wstępu do parków, ale
    wytyczne mogą się zmienić i hasło "w takich sytuacjach karać biegaczy
    i rowerzystów" paść może...

    Cytat z linkowanego artykułu (opinia prawnika):

    "To, co nam grozi za złamanie zakazu przemieszczania się lub nakazu
    przemieszczania się pieszo maksymalnie w dwie osoby w odległości 2 m, to kara
    administracyjna od 5000 do 30000 zł. Kara administracyjna to nie mandat, którego
    można nie przyjąć, a potem w sądzie udowadniać swoje racje.

    Kara administracyjna jest nakładana na podstawie decyzji w tym przypadku
    państwowego powiatowego inspektora sanitarnego i jest natychmiast wykonalna,
    wpłacana w ciągu 7 dni od jej wydania (nawet nie doręczenia, ale wydania).
    W praktyce może to oznaczać, że o tym, że zostaliście ukarani dowiecie się z
    wyciągu bankowego albo z pomniejszonego wynagrodzenia, podczas gdy tytuł
    wykonawczy wraz z postanowieniem o wszczęciu egzekucji będzie dopiero na Was
    czekał do odebrania na poczcie. A proszę pamiętać, że mówimy tu o widełkach od 5
    do 30.000 zł, ustalanych zupełnie uznaniową decyzją urzędnika. Potem oczywiście
    możemy się odwoływać. Ale pieniędzy już na koncie nie będzie. Jeżeli więc
    zostaniecie spisani, to serio, nie będziecie mieć pewności, że nie zostaniecie
    ukarani.

    Wydawać by się mogło, że to rozwiązanie, przymusi ludzi do siedzenia w domach w
    czasach zarazy. Ale ale. Pamiętajcie, że to, czy Wasze wyjście z domu będzie
    pójściem do sklepu w leginsach czy nieuzasadnionym życiowo treningiem, czy
    wyjście na rower będzie jazdą do pracy czy niemieszczącą się w wyjątku
    zaspokajania potrzeb rekreacją, decydować będzie wyłącznie funkcjonariusz, a
    potem urzędnik."

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 16. Data: 2020-04-01 12:45:32
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 1 Apr 2020 03:18:43 -0700 (PDT), r...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > razie mają się zajmować "zgromadzeniami" i zakazem wstępu do parków, ale
    > wytyczne mogą się zmienić i hasło "w takich sytuacjach karać biegaczy

    Takie czasy, że źródłem prawa, jak zauważono w podlinkowanym tekście, jest
    strona internetowa ministerstwa.
    Te wszystkie obostrzenia i tak są nielegalne, bo nie wprowadzono ani stanu
    klęski żywiołowej, ani stanu wyjątkowego, więc pewnie kara
    administracyjna jest do odzyskania w sądzie, tylko trzeba mieć determinację
    i czas.

    Internety podają, że na razie obowiązuje wersja "zróbmy więc wybory,
    których nie przeżył nikt". Ponoć hitem znów staje się "Ta ostatnia
    niedziela".

  • 17. Data: 2020-04-01 13:57:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Olin k...@a...w.stopce ...

    > Internety podają, że na razie obowiązuje wersja "zróbmy więc wybory,
    > których nie przeżył nikt". Ponoć hitem znów staje się "Ta ostatnia
    > niedziela".

    Znajomi mowia, ze nie ma zmiłuj - 10 maja idziemy do URNY...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 18. Data: 2020-04-01 14:01:52
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia 01 Apr 2020 11:57:13 GMT, Budzik napisał(a):

    > Znajomi mowia, ze nie ma zmiłuj - 10 maja idziemy do URNY...

    Gwoli ścisłości: 10 maja spotykamy się przy urnach, a 10 czerwca w urnach.

  • 19. Data: 2020-04-01 14:24:19
    Od: r...@o...pl

    W dniu środa, 1 kwietnia 2020 12:50:03 UTC+2 użytkownik Olin napisał:

    > Takie czasy, że źródłem prawa, jak zauważono w podlinkowanym tekście, jest
    > strona internetowa ministerstwa.

    Źródłem jest telewizja:

    Cyt.: "Rzecznik Komendy Głównej Policji Mariusz Ciarka zapowiedział w programie
    "Interwencja Extra" w telewizji Polsat więcej patroli na ulicach, skrupulatne
    działania funkcjonariuszy i surowe kary za łamanie najnowszych obostrzeń.
    Policja dokładnie sprawdzi, czy ktoś rzeczywiście wyszedł do sklepu lub apteki,
    czy jednak postanowił wydłużyć wyjście o spacer. "To już nie jest czas na
    informowanie, na pouczanie. Policjanci będą bardzo skrupulatnie podchodzić do
    wprowadzonych obostrzeń i osoby, które przez nieodpowiedzialność narażają
    zdrowie swoje i innych będą musiały się liczyć z surowymi konsekwencjami, jedną
    z nich będzie ukaranie grzywną" - mówił Ciarka."

    Taaa - bardzo skrupulatnie - dzisiaj wieczorem może pójdę pobiegać choć czuję
    w nogach zmęczenie, bez dokumentów, więc może trafię do aresztu?

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 20. Data: 2020-04-01 23:07:41
    Od: n...@o...pl

    om>, r...@o...pl
    napisał(-a):

> [...]
    > razie mają się zajmować "zgromadzeniami" i zakazem wstępu do parków, ale
    > wytyczne mogą się zmienić i hasło "w takich sytuacjach karać biegaczy

    dziś już natknąłem się w parku na strażników miejskich :)
    nie wykazyli złych intencji i nie chcieli się gromadzić z nami ale
    profilaktycznie z latoroślą przetrenowaliśmy sprint.
    niech poczuje emocje komuny :)