  • 1. Data: 2002-07-31 16:15:54
    Temat: Niesolidność wykonawców
    Od: "Szymon" <m...@i...pl>

    Jestem w trakcie budowy domu. Niedawno ekipa tynkarzy skończyła swoją
    robotę. Dopiero po bliższych oględzinach okazało się, że parę rzeczy jest do
    poprawki. Tynkarze nie chcą wrócić i poprawić źle zrobionych rzeczy.
    Czy istnieje przepis, który zmusiłby ich do naprawienia błędów (nie
    podpisywałem z nimi żadnej umowy)?

    Szymon

  • 2. Data: 2002-08-01 07:15:03
    Temat: Re: Niesolidność wykonawców
    Od: "marlid" <m...@p...com>

> [...]
    >poprawki. Tynkarze nie chcą wrócić i poprawić źle zrobionych rzeczy.
    >Czy istnieje przepis, który zmusiłby ich do naprawienia błędów (nie

    Kodeks cywilny:
    Art. 637. § 1. Jeżeli dzieło ma wady, zamawiający może żądać ich usunięcia,
    wyznaczając w tym celu przyjmującemu zamówienie odpowiedni termin z
    zagrożeniem, że po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu nie przyjmie
    naprawy. Przyjmujący może odmówić naprawy, gdyby wymagała nadmiernych kosztów.

    § 2. Gdy wady usunąć się nie dadzą albo gdy z okoliczności wynika, że
    przyjmujący zamówienie nie zdoła ich usunąć w czasie odpowiednim, zamawiający
    może od umowy odstąpić, jeżeli wady są istotne; jeżeli wady nie są istotne,
    zamawiający może żądać obniżenia wynagrodzenia w odpowiednim stosunku. To samo
    dotyczy wypadku, gdy przyjmujący zamówienie nie usunął wad w terminie
    wyznaczonym przez zamawiającego.

    Art. 638. Jeżeli z artykułów poprzedzających nie wynika nic innego, do rękojmi
    za wady dzieła stosuje się odpowiednio przepisy o rękojmi przy sprzedaży.
    Pamiętać jednak należy, że jeżeli wartość umowy przewyzszała 2000 zł to umowa
    powinna byc stwierdzona pismem dla celów dowodowych. jeżeli brak stwiwrdzenia
    pismem (nie musi byc to sama umowa, może to byc rachunek, jakiś list w trakcie
    robót pomiedzy stronami, itd.) mogą byc kłopoty z udownieniem przed sądem,
    art. 74 k.c.:Art. 74. § 1. Zastrzeżenie formy pisemnej bez rygoru nieważności
    ma ten skutek, że w razie niezachowania zastrzeżonej formy nie jest w sporze
    dopuszczalny dowód ze świadków ani dowód z przesłuchania stron na fakt
    dokonania czynności. Nie dotyczy to jednak wypadków, gdy zachowanie formy
    pisemnej jest zastrzeżone jedynie dla wywołania określonych skutków czynności
    prawnej.

    § 2. Jednakże mimo niezachowania formy pisemnej przewidzianej dla celów
    dowodowych dowód ze świadków lub dowód z przesłuchania stron jest
    dopuszczalny, jeżeli obie strony wyrażą na to zgodę albo jeżeli fakt dokonania
    czynności prawnej będzie uprawdopodobniony za pomocą pisma. Sąd może również
    dopuścić wymienione dowody, jeżeli ze względu na szczególne okoliczności
    sprawy uzna to za konieczne.

    pzdr

    marek
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 3. Data: 2002-08-01 07:39:10
    Od: "Szymon" <m...@i...pl>

    "marlid" <m...@p...com> wrote in message
    > Kodeks cywilny:...........

    Dziękuję.

    Szymon

    ---

  • 4. Data: 2002-08-01 07:45:04
    Od: "Szymon" <m...@i...pl>

    "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> wrote in message
    > Nie istnieje przepis ZMUSZENIA ich...
    >
    > Sa przepisy NAKAZUJACE ale oni moga to "olac", a Panu pozostanie sad.
    >
    > Boguslaw

    Może niejasno się wyraziłem, ale to miałem na myśli.

    Szymon

    ---

  • 5. Data: 2002-08-01 07:47:20
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>