  • 1. Data: 2002-01-08 17:10:01
    Temat: Nie zaplacony rachunek, i co dalej?
    Od: "Piotrek" <g...@p...onet.pl>

    Witam Grupę!
    Po pierwsze, wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!
    A teraz pytanie: jestem małym zakładem usługowym.Wykonałem usługę dla
    szkoły, a było to w lutym 2001 roku. Pomimo telefonicznych zapytań i
    upomnień rachunek do tej pory nie został zapłacony.Jakie mam w tej chwili
    środki prawne, aby wyegzekwować zapłacenie tego rachunku?
    Pozdrawiam-Piotrek

  • 2. Data: 2002-01-08 17:27:20
    Temat: Re: Nie zaplacony rachunek, i co dalej?
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 8 Jan 2002, Piotrek wrote:

    > szkoły, a było to w lutym 2001 roku. Pomimo telefonicznych zapytań i
    > upomnień rachunek do tej pory nie został zapłacony.Jakie mam w tej chwili
    > środki prawne, aby wyegzekwować zapłacenie tego rachunku?

    Pozew w postępowaniu nakazowym (zakładając że świadczenie jest już
    wymagalne).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 3. Data: 2002-01-08 20:12:20
    Od: "LegiM" <m...@o...pl>

    To mi wygląda na postępowanie uproszczone.
    ( o ile wartość usługi nie przekracza 5,000 zł)

    Wyślij im najpierw pisemne wezwanie do zapłaty - telefoniczne skargi
    niewiele dadzą. Daj im czas np. 7 do 14 dni na dobrowolne uregulowanie i z
    zagrożeniem skierownia sprawy na drogę sądową.

    Zakładam że masz fakturę VAT - tam powinien być określony termin zapłaty.
    Na podstawie tych dokumentów (gdybyś miał jeszcze umowę byłoby super) -
    kierujesz sprawe do sądu cywilno-karnego (usługa <5000)
    Dochodzisz wartości usługi +odsetki ustawowe od dnia następnego po terminie
    zapłaty określonego na fakturze.
    Pozew wnosisz na formularzu PU (treść pozwu +uzasadnienie) oraz WD (wnioski
    dowodowe) razem z w/w załącznikami.