  • 1. Data: 2017-07-20 12:37:03
    Temat: Nie wykonana usługa - oferia
    Od: karol <k...@g...com>

    witam, zleciłem pewnej firmie wykonanie paru rzeczy na forum. (Znalazłem
    ja na oferii bo tam napisalem ze szukam takiej osoby) Osoba pisała mi ok
    2 miesiecy ze maja problemy itd i w koncu napisali ze nie dadza rady i
    ze zwroca pieniadze, podalem im nr konta, napisali po paru dniach ze
    przelali, mineło 3 tygodnie i po pieniadzach nie ma sladu, na maile nie
    odpisuja, a wiem ze sa na necie bo na inne ogloszenia na oferii odpowiadaja.
    Oferia nie poczuwa sie do winy, pisze zeby wyslac im skan pisma z
    policji to usuna im konto, ale tak do nich nie napisza zeby wyjasnic,
    choc im dowody wyslalem
    co teraz zrobic?
    zglosic sprawe na policje czy do prokuratury czy moze najpierw napisac
    im ze czekam 7 dni i pozniej zglaszam sprawe
    mam dane tej firmy, ja tez jestem firma.

  • 2. Data: 2017-07-20 18:16:14
    Temat: Re: Nie wykonana usługa - oferia
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20-07-17 o 12:37, karol pisze:
> [...]
    > im ze czekam 7 dni i pozniej zglaszam sprawe
    > mam dane tej firmy, ja tez jestem firma.

    Policja po kilku dniach umorzy postępowanie, bo z tego co piszesz brak
    tu znamion przestępstwa. Niema siły ludzkiej, by dowieść, że w chili
    dysponowania przez Ciebie środkami oni nie mieli zamiaru tej usługi
    wykonać. Ja bym wysłał wezwanie przedsądowe, a pozew wniosek o nakaz
    zapłaty wysłał.

  • 3. Data: 2017-07-21 06:49:57
    Od: karol <k...@g...com>

> [...]
    > dysponowania przez Ciebie środkami oni nie mieli zamiaru tej usługi
    > wykonać. Ja bym wysłał wezwanie przedsądowe, a pozew wniosek o nakaz

    przeciez to jest oszustwo, napisali ze zwracaja kwote, a nie zwrócili,
    mieli wykonac usługe, nie wykonali. tak czy siak wg mnie jest to
    przywłaszczenie pieniedzy

  • 4. Data: 2017-07-21 07:52:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-07-21 o 06:49, karol pisze:

    > przeciez to jest oszustwo, napisali ze zwracaja kwote, a nie zwrócili,

    To jest kłamstwo, ale to nie jest oszustwo w rozumieniu kodeksu karnego.

    > mieli wykonac usługe, nie wykonali. tak czy siak wg mnie jest to
    > przywłaszczenie pieniedzy

    Przyszedłeś tu po poradę, czy po uzewnętrznianie swojej niewiedzy?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2017-07-21 09:24:17
    Od: karol <k...@g...com>

    W dniu 2017-07-21 o 07:52, Liwiusz pisze:

    > To jest kłamstwo, ale to nie jest oszustwo w rozumieniu kodeksu karnego.

    > Przyszedłeś tu po poradę, czy po uzewnętrznianie swojej niewiedzy?

    Czyli co, można bezkarnie oszukiwać ? bo tak piszecie

  • 6. Data: 2017-07-21 09:30:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-07-21 o 09:24, karol pisze:

    > Czyli co, można bezkarnie oszukiwać ? bo tak piszecie

    Kłamstwo jest karalne tylko 8. przykazaniem bożym, a nie kodeksem karnym.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2017-07-21 09:36:09
    Od: karol <k...@g...com>

    Napisze inaczej
    Jak mam odzyskac moje pieniadze

  • 8. Data: 2017-07-21 09:41:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-07-21 o 09:36, karol pisze:
    > Napisze inaczej
    > Jak mam odzyskac moje pieniadze

    Albo się z nimi dogadaj, albo powództwo cywilne.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2017-07-21 09:47:38
    Od: karol <k...@g...com>

    na maila nie odpisuja, ani nic, a wiem ze dzialaja bo sie nadal oferuja
    u innych poszukujacych

    jak by byla sprawa to u mnie w miescie czy musialbym tam jezdzic ?

  • 10. Data: 2017-07-21 11:05:43
    Od: Michał <n...@n...pl>

    On 21.07.2017 09:47, karol wrote:

    > na maila nie odpisuja, ani nic, a wiem ze dzialaja bo sie nadal oferuja
    > u innych poszukujacych
    >
    > jak by byla sprawa to u mnie w miescie czy musialbym tam jezdzic ?

    Nigdzie nie musisz jeździć. Piszesz pozew nakazowy (jest formularz),
    opisujesz w nim co i jak, załączasz dowody np. kopie maili itp i
    wysyłasz do sądu. Możesz nawet złożyć w swoim sądzie, oni najwyżej
    przeniosą sprawę do sądu pozwanego.
    Najprawdopodobniej jak pacjent dostanie pismo z sądu osra się i odda
    kasę w podskokach.