  • 1. Data: 2002-03-06 08:37:44
    Temat: Nask x2
    Od: "Joogi" <N...@w...pl>

    Może tym razem ktoś postara się mi pomóc :

    Mam taki problem...
    W kwietniu ubiegłego roku, za pośrednictwem firmy trzeciej zarejestrowałem w
    NASK-u dwie domeny internetowe (wysłałem podpisaną umowę faksem)...
    Pierwotny zamysł co do ich wykorzystywania zmienił się jednak i postanowiłem
    zrezygnować z ww. domen na rzecz trzeciej - o odmiennej nazwie. Zadzwoniłem
    do NASK z prośbą o anulowanie domen (szkoda że nie zrobiłem tego pisemnie)
    na co usłyszałem, że nie muszę się przejmować bo gdy w ciągu 14 dni nie
    zapłacę za rejestrację to umowa sama zostanie rozwiązana... [pkt 4
    regulaminu] Tak też uczyniłem.
    Wczoraj, po prawie roku otrzymałem od NASK "ostateczne wezwanie
    przedsądowe", a na moją interwencję telefoniczną usłyszałem że na podpisanym
    formularzu napisane zostało (bardzo małym drukiem) : "zobowiązuję się do ...
    przestrzegania aktualnie
    obowiązujących Zasad Rejestracji i Utrzymywania Domen internetowych w NASK,
    których treść jest mu znana. "

    ... a dalej w "zasadach..." (dostępnych tylko w internecie) - " rezygnacja
    wymaga formy pisemnej..."

    Czy w świetle przepisów muszę wywiązać się z tego zobowiązania ? Czy
    wierzyciel należności dysponując tylko faksem umowy/podpisu może jej
    dochodzić ?? Czy na wszystkie warunki umowy muszą znajdować się na
    egzemplażu który podpisuję czy dopuszczalne jest "odsyłanie" do "regulaminu"
    ???
    Czy mam jakąś szansę obrony...

    z regulaminu NASK :
    [cytat :]
    4. Jakie są konsekwencje nieopłacenia faktury VAT?
    W przypadku nieopłacenia przez abonenta opłaty określonej w fakturze VAT w
    wyznaczonym terminie, delegacja domeny, której opłata dotyczy, może zostać
    usunięta z serwerów nazw domenowych NASK.
    Ponieważ w NASK nie jest prowadzona w żadnej formie rezerwacja nazw, w
    wypadku zwolnienia nazwy domeny powtórna rejestracja domeny przez ten sam
    podmiot będzie możliwa dopiero po uregulowaniu zaległych opłat i wymaga
    złożenia ponownego Wniosku o rejestrację.
    [koniec cytatu]

    1) .
    Czy w związku z tym zasadne jest to że nask nie usunął domeny tylko przysłał
    po roku wezwanie przedsądowe ?

    2.)
    Czy między fakturą a ostatecznym wezwaniem przedsądowym powinny być
    przedwsięwzięte jakieś srodki poprzedzające ?

    3.) Czy nask trochę nie naciąga faktów i prawa aby na siłę wyłudzić
    pieniądze ?

    Nie miałem zamiaru nikogo oszukać, postąpiłem głupio nie używając formy
    pisemnej... za co mam teraz zapłacić prawie 500zł - (dla mnie to b.dużo)
    :-((

    --
    Joogi