  • 1. Data: 2002-01-14 07:10:25
    Temat: Nakaz zapłaty
    Od: "Remek" <d...@f...onet.pl>

    Witam!
    Mam pytanie czy występuje jeszcze postępowanie w trybie nakazowym w sprawach
    sądowych?
    Czy jako osoba cywilna mogę wnieść pozew i wystąpić z tym trybem, czy może
    to robić tylko adwokat?
    Jaka jest moja opłata za "wps" wiem, że było to kiedyś 2% ?
    Chodzi o sumę <400 zł może macie lepszy pomysł jakim trybem wystąpić ?
    Za porady z góry dziękuję

  • 2. Data: 2002-01-14 08:45:05
    Temat: Re: Nakaz zapłaty
    Od: stern <s...@f...id.pl>

    Remek przeczytał/a(?), pomyślał/a(?), napisał/a(!):

    > Witam!
    > Mam pytanie czy występuje jeszcze postępowanie w trybie nakazowym w sprawach
    > sądowych?

    no powiedzmy, że tak

    > Czy jako osoba cywilna mogę wnieść pozew i wystąpić z tym trybem, czy może
    > to robić tylko adwokat?

    możesz,
    ale żeby postępowanie toczyło się w trybie nakazowym musisz mieć:

    1) oświadczenie dłużnika o uznaniu długu
    (jako odpowiedź na wezwanie do zapłaty), albo
    2) zaakceptowany przez dłużnika rachunek
    3) dokument urzędowy potweirdzający dług
    4) albo jeśli płatność nie nastąpiła z powodu braku pieniędzy na koncie bankowym

    (zob. art.485 kpc)

    > Jaka jest moja opłata za "wps" wiem, że było to kiedyś 2% ?

    i dalej jest.

    > Chodzi o sumę <400 zł może macie lepszy pomysł jakim trybem wystąpić ?

    najlepiej w nakazowym, ale nie zawsze można

    > Za porady z góry dziękuję

    proszę

    Pozdrowienia
    Marcin
    --
    "Chodzi stabilniej niż win 2000
    (przynajmniej do teraz :-))) ), coś jak linux :-)))))."

    Mariusz Biernaczyk
    na ms-news.pl.windowsxp

  • 3. Data: 2002-01-14 08:49:03
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 14 Jan 2002, Remek wrote:

    > Mam pytanie czy występuje jeszcze postępowanie w trybie nakazowym w sprawach
    > sądowych?

    Oczywiście.

    > Czy jako osoba cywilna

    Jako kto?

    > mogę wnieść pozew i wystąpić z tym trybem, czy może
    > to robić tylko adwokat?

    KAŻDY pozew można wnieść osobiście, bez pomocy adwokata.

    > Chodzi o sumę <400 zł może macie lepszy pomysł jakim trybem wystąpić ?

    Pamiętaj że w post. nakazowym musisz okazać niezapłacony przez dłużnika
    rachunek, czek, weksel, albo dokument stwierdzający uznanie długu.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting