  • 1. Data: 2002-01-14 07:06:12
    Temat: Nakaz zapłaty
    Od: "Remek" <d...@f...onet.pl>

    Witam!
    Mam pytanie czy występuje jeszcze postępowanie w trybie nakazowym w sprawach
    sądowych?
    Czy jako osoba cywilna mogę wnieść pozew i wystąpić z tym trybem, czy może
    to robić tylko adwokat?
    Jaka jest moja opłata za "wps" wiem, że było to kiedyś 2% ?
    Chodzi o sumę <400 zł może macie lepszy pomysł jakim trybem wystąpić ?
    Za porady z góry dziękuję

  • 2. Data: 2002-01-14 18:53:36
    Temat: Re: Nakaz zapłaty
    Od: "LegiM" <m...@o...pl>

    1.Jeżeli dysponujesz tylko fakturą to złóż pozew w postępowaniu
    uproszczonym. Weź z sądu odpowiednie formularze PU i WD.
    Na stronie 2 PU zaznacz krzyżyk przy postępowaniu upominawczym(TAK) i
    nakazowym(NIE)
    2. Jeśli chodzi o koszty to faktycznie jest to 2% lecz nie mniej niż 15 zł -
    2% daje w twojej sprawie 8 zł, więc w rubryce "żądanie koszty procesu" wpisz
    15 zł
    3. Trochę za mało napisałeś by móc cokolwiek więcej ci poradzić.