  • 1. Data: 2008-11-25 09:12:37
    Temat: Najem okazjonalny - umowa
    Od: " " <p...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    Kryzys zmusza mnie do wynajecia jednego pokoju w moim mieszkaniu. Chcialbym
    wynajac pokoj w trybie najmu okazjonalnego. Jesli ktos mialby czas rzucic
    okiem na ponizsza umowe - bede wdzieczny. Po poprawkach umieszcze ja jako pdf
    dla wszyustkich potrzebujacych.

    Dzieki z gory

    Piotr

    Umowa najmu lokalu mieszkalnego w trybie najmu okazjonalnego

    Zawarta w dniu ______-___-____ we _________ pomiędzy
    1. ______ zamieszkały we ________ przy ul. ____ _________ zwanym w treści
    umowy ,,Wynajmującym", a
    2. _____________________ zamieszkały w __________________ przy ul.
    ________________ _________ zwanym w treści umowy "Najemcą",
    następującej treści:
    § 1.

    1. Wynajmujący oświadcza, że jest właścicielem lokalu mieszkalnego nr
    ____
    położonego w budynku nr _______ przy ul. _________ w ____,
    składającego się z ____ pokoi, kuchni, łazienki, oraz WC, o łącznej
    powierzchni ____ m2

  • 2. Data: 2008-11-25 09:14:49
    Temat: Re: Najem okazjonalny - umowa
    Od: " " <p...@N...gazeta.pl>

    Cos ucielo, oto cd:

    § 9.
    1. Najemca ma prawo do niezakłóconego i wyłącznego korzystania z lokalu.
    2. Najemca zobowiązuje się do:
    " utrzymywania lokalu w należytym stanie technicznym, użytkowym i
    sanitarnym
    " zachowania porządku i przestrzegania zasad współżycia społecznego
    " przeprowadzania na własny koszt drobnych napraw i usuwania usterek
    związanych z zaniedbaniem lub niewłaściwym użytkowaniem z jego strony
    " niezwłocznego powiadomienia Wynajmującego o awariach powstałych z
    przyczyn od niego niezależnych
    " oddania pomieszczeń w stanie nie pogorszonym ponad normalne zużycie w
    ostatnim dniu obowiązywania umowy
    3. Najemca nie może dokonać żadnych zmian naruszających konstrukcję
    budowlaną, przeróbek, ulepszeń i renowacji lokalu bez pisemnej zgody
    Wynajmującego.
    4. Wszelkie naprawy w większym rozmiarze obciążają Wynajmującego, chyba
    że
    powstały z winy Najemcy, w takim przypadku obciążają Najemcę.
    5. W przypadku awarii, której skutki mogą doprowadzić do znacznych strat
    lub zniszczeń, a Najemca nie ma możliwości z różnych przyczyn zawiadomić
    Wynajmującego lub dla tego typu awarii czas jest ważny, może on zlecić
    wykonanie niezbędnych prac osobie trzeciej i koszty tych prac potrącić z
    czynszu najmu za następny miesiąc.
    6. W celu sprawdzenia stanu lokalu Wynajmujący może dokonać jego
    przeglądu
    jeden raz na miesiąc, jednakże po uprzednim powiadomieniu Najemcy, lub
    osób wskazanych przez Najemcę do korzystania z lokalu.
    7. Najemca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody powstałe w lokalu lub
    jego wyposażeniu powstałe w wyniku działania, zaniechania działania lub
    zaniedbania Najemcy lub osób będących pod opieką Najemcy.
    8. Najemca nie może:
    " dokonywać cesji praw i obowiązków wynikających z niniejszej umowy na
    rzecz osób trzecich
    " oddać lokal w podnajem bądź używanie lub w inny sposób udostępnić
    lokal
    osobom trzecim
    9. Najemca zna stan techniczny lokalu i oświadcza, że w dniu podpisania
    niniejszej umowy nie ma zastrzeżeń do stanu technicznego.

    § 10.
    1. Lokal wyposażony jest w łącze internetowe, udostępnione wszystkim
    mieszkańcom lokalu
    2. Strony ustalają miesięczny koszt eksploatacyjny łącza internetowego na
    _______.zł płatny wraz z opłatami za media.
    3. Najemca oświadcza, że bierze odpowiedzialność za wszelkie swoje
    działania, wykonane przy użyciu współdzielonego łącza.

    § 11.
    Najemca zobowiązuje się do sprzątania części wspólnej co 4 tygodnie.

    § 12.
    Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy wymagają formy pisemnej.

    § 13.
    W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy
    kodeksu cywilnego i ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym
    zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego.

    Wynajmujący
    Najemca

  • 3. Data: 2008-11-25 09:31:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    p...@W...gazeta.pl wrote:
> [...]
    > okiem na ponizsza umowe - bede wdzieczny. Po poprawkach umieszcze ja jako pdf

    szczerze mówiąc, to z tego w cale nie wynika, że wynajmujesz pokój.
    Po podpisaniu tej umowy kazałbym ci się wyprowadzić. Lokal to lokal a
    nie pokoj.

    >6. W celu sprawdzenia stanu lokalu Wynajmujący może dokonać jego
    >przeglądu jeden raz na miesiąc, jednakże po uprzednim powiadomieniu
    > Najemcy, lub osób wskazanych przez Najemcę do korzystania z lokalu.

    tego bym nie podpisał. Bo z tego wynika, że możesz sobie wejść jak
    chcesz i kiedy chcesz, wystarczy, że mnie tylko powiadomisz, a ja bym
    wolał, żeby to było za moją zgodą i w czasie dla mnie dogodnym.

    § 10.
    1. Lokal wyposażony jest w łącze internetowe, udostępnione wszystkim
    mieszkańcom lokalu

    Ciekaweo co powie urząd skarbowy na temat odsprzedaży usług.

  • 4. Data: 2008-11-25 10:16:02
    Od: " " <p...@N...gazeta.pl>

    > szczerze mówiąc, to z tego w cale nie wynika, że wynajmujesz pokój.
    > Po podpisaniu tej umowy kazałbym ci się wyprowadzić. Lokal to lokal a
    > nie pokoj.

    Rzeczewiscie, cos ucielo spory fragment. Calosc umowy wrzucilem tutaj:
    http://www.shorttext.com/ojwuap7

    Ten zapis jak i inne pojawia sie w wielu studenckich umowach...

    > Ciekaweo co powie urząd skarbowy na temat odsprzedaży usług.

    Sprawdzilem w umowie od providera, nie moge w zaden sposob udostepnic
    sygnalu, wiec porzucam ten paragraf i internetu nie bedzie. Dziekuje.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 5. Data: 2008-11-25 16:15:44
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    Czy pokój ma odrębne liczniki mediów, jak chesz to rozliczać?

  • 6. Data: 2008-11-25 16:34:58
    Od: " " <p...@N...gazeta.pl>

    Piotr [trzykoty] <r...@o...pl> napisał(a):

    > Czy pokój ma odrębne liczniki mediów, jak chesz to rozliczać?

    Odczyt z licznikow przez ilosc osob w mieszkaniu, oczywiscie pokoj nie ma
    licznikow osobnych.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 7. Data: 2008-11-25 17:39:31
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    > Odczyt z licznikow przez ilosc osob w mieszkaniu, oczywiscie pokoj nie ma
    > licznikow osobnych.

    A masz to w umowie? Ja na przykład, Ci nie zapłacę, bo mnie długo nie było
    i nie mogłem zużyc tyle co inni itp....

  • 8. Data: 2008-11-25 18:05:31
    Od: " " <p...@N...gazeta.pl>

    Piotr [trzykoty] <r...@o...pl> napisał(a):

    > A masz to w umowie? Ja na przykład, Ci nie zapłacę, bo mnie długo nie było
    > i nie mogłem zużyc tyle co inni itp....

    Tak, staralem sie to zawrzec w par.5 umowy.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 9. Data: 2008-11-25 19:21:04
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Tak swoją drogą: jesli umowa najmu będzie bardzo restrykcyjna dla najemcy, to żaden
    normalny najemca się nie zdecyduje, a zdecyduje
    się ktoś, kto i tak z góry chce Ciebie przekręcić i na dodatek zrobi to nie pierwszy
    raz, czyli pokona Ciebie doświadczeniem.
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2008-11-25 20:18:44
    Od: " " <p...@N...gazeta.pl>

    666 <u...@w...eu> napisał(a):

> [...]
    pie
    > rwszy raz, czyli pokona Ciebie doświadczeniem.

    Zdaje sobie tego sprawe, ale zawsze umowe mozna negocjowac. Chodzi mi o to,
    by nie bylo oczywistych bledow - chociaz te umowe skompilowalem z kilku
    innych znalezionych w sieci.

    Pozdrawiam, Piotr