  • 1. Data: 2006-12-11 12:04:36
    Temat: Nagrywanie rozmowy telefonicznej z konsultantem
    Od: Cezary <r...@n...nl>

    Witam!
    Zgłaszając awarię urządzenia konsultantowi pewnej firmy poinformowałem go
    że będę nagrywał rozmowę. On nie wyraził zgody na nagrywanie.
    Pytania:
    1. Czy nie uzyskawszy jego zgody mogę zgodnie z prawem nagrać rozmowę
    (osoba prywatna-firma)?
    2. Czy mogę taką rozmowę potem wykorzystać jako dowód?
    3. Może ktoś podeśle linkę do odpowiednich uregulowań prawnych?

    --
    Dziękuję i pozdrawiam!

  • 2. Data: 2006-12-11 12:20:18
    Od: "maximus" <n...@a...pl>

    Nie wiem jak to od strony prawa wygląda to ale dziś mnie poinformowano po
    fakcie że rozmowa jest nagrana.(kwestie sporne z serwisem w spornej sprawie)
    Wiem że temat był przerabiany na grupie i kazdy może nagrywać rozmowę twoją
    do kogokolwiek dzownisz.
    Tak więc kazdy do kogo dzwonisz może cię nagrywać bez twojej zgody.
    A co z nagraniem zrobi to już inna sprawa.

  • 3. Data: 2006-12-11 12:22:22
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Cezary porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > Pytania:
    > 1. Czy nie uzyskawszy jego zgody mogę zgodnie z prawem nagrać rozmowę
    Tak. I nie musisz go rozmowcy o tym informowac.
    > 2. Czy mogę taką rozmowę potem wykorzystać jako dowód?
    jesli sad sie na to zgodzi to tak
    > 3. Może ktoś podeśle linkę do odpowiednich uregulowań prawnych?
    Poszukaj w archiwum pod katem afery rywina - jest duza szansa ze sie cos
    podobnego pojawilo:)
    --
    badzio

  • 4. Data: 2006-12-11 12:31:59
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Cezary" <r...@n...nl> napisał w wiadomości

    > 1. Czy nie uzyskawszy jego zgody mogę zgodnie z prawem nagrać rozmowę
    > (osoba prywatna-firma)?

    nie musisz pytac o zgode nagrywajac swoje rozmowy, po prostu nagrywaj i
    juz

    > 2. Czy mogę taką rozmowę potem wykorzystać jako dowód?

    o tym zadecyduje sedzia, duze prawdopodobiensto jest ze zostanie uznana
    jako dowod

  • 5. Data: 2006-12-11 12:38:49
    Od: Cezary <r...@n...nl>

    Dnia Mon, 11 Dec 2006 13:31:59 +0100, szerszen napisał(a):

    > nie musisz pytac o zgode nagrywajac swoje rozmowy, po prostu nagrywaj i
    > juz

    Z doświadzczenia zaobserwowałem, że jak na początku rozmowy powiem że
    rozmowa jest nagrywana to w zdecydowanej większości przypadków w kontaktach
    z firmami rozmaite sprawy załatwia się sprawniej :)
    Więc w zasadzie ja ich nie pytam tylko informuję. Ale właśnie co jeśli się
    drugi rozmówca nie zgodzi?

  • 6. Data: 2006-12-11 12:39:45
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 11 gru o godzinie 13:20, na pl.soc.prawo, maximus napisał(a):

    > Wiem że temat był przerabiany na grupie i kazdy może nagrywać rozmowę twoją
    > do kogokolwiek dzownisz.

    Doprawdy?

    --
    Herbi
    11-12-2006 13:39:42

  • 7. Data: 2006-12-11 13:09:15
    Od: Cyb <c...@p...niespam.onet.niespam.pl_niespamuj>

    On Mon, 11 Dec 2006 13:39:45 +0100, Herbi <z...@o...pl> wrote:

    >Doprawdy?

    doprawdy - nie wolno ci tylko tego upubliczniac ani udostepniac osobom
    trzecim.
    w koncu nagranie mojej rozmowy jest tylko archiwizacja tego, co sam
    uslyszalem.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 8. Data: 2006-12-11 13:15:35
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Więc w zasadzie ja ich nie pytam tylko informuję. Ale właśnie co jeśli
    > się
    > drugi rozmówca nie zgodzi?

    to sie nie zgodzi a ty bedziesz nagrywal, to twoja rozmowa i tyle