  • 1. Data: 2003-05-10 14:55:22
    Temat: NASK co z tym zrobić...
    Od: "Joogi" <N...@w...pl>

    ...trzy lata temu zarezerwowałem dwie domeny wysyłając faxem umowę do NASK.
    Po kilku dniach zadzwoniłem tam i poprosiłem o anulację tych domen (zmieniła
    się koncepcja zarezerwowałem domenę firmową) - poinformowano mnie abym nie
    płacił pierwszej faktury za utrzymanie to po około 14 dniach umowa będzie
    nieważna... (w regulaminie zastrzegają sobie formę pisemną).... Po roku
    przysłali mi kolejną fakturę z odsetkami i obciążeniem za kolejny rok...
    wciąż im nie płacę 3 rok bo do diabła - zostałem tak wmanewrowany przez ich
    pracownika, nikt przy zdrowych zmysłach nie proląguje umowy na rok następny
    gdy ktoś mu od roku (dwóch) nie płaci...

    Someny wiszą tam trzeci rok, a nask co jakiś czas straszy mnie sądem...
    Co mogę z tym faktem zrobić - bo nie mam zamiaru płacić (płacę regularnie za
    domenę firmową)

    Czy jest jakaś instytucja (może Rzecznik Praw Klienta) która może stanąć po
    mojej stronie w tym sporze ? Czy to ja jestem nieuczciwy, czy NASK ?

    --
    Joogi

  • 2. Data: 2003-05-10 16:00:46
    Temat: Re: NASK co z tym zrobić...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Wiesz, z tego co piszesz to masz niewątpliwie rację. Tylko dziwię się, że
    nie przyszło Ci do głowy, zamiast nas o tym informować, po prostu tę samą
    informację przesłać do nich. Nie jest wykluczone, że pracownik Cię źle
    poinformował, albo że wskutek jakiejś innej pomyłki oni wysyłają te faktury.
    Zgodzę się, że przy pierwszej fakturze mogłeś nie odpowiadać w świetle
    Waszych uzgodnień. Ale po drugiej?
    Ja nie wiem jak oni mają system księgowy rozwiązany, ale być może pewne
    zamieszanie wynika z faktu, że Ty nadal jesteś ich kontrahentem, tylko do
    innej domeny. Może na tej podstawie oni prolongują wszystkie Twoje umowy na
    kolejne lata. Po prostu skontaktuj się z nimi, pisemnie informując ich o
    sytuacji.

  • 3. Data: 2003-05-10 16:08:08
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Joogi wrote:
    > Czy jest jakaś instytucja (może Rzecznik Praw Klienta) która może
    > stanąć po mojej stronie w tym sporze ? Czy to ja jestem
    > nieuczciwy, czy NASK ?

    Niestety - chyba sie nie da wywinac i trzeba temu ^#&#$& monopoliscie
    zaplacic :(

  • 4. Data: 2003-05-10 18:08:00
    Od: "Igor Nowak" <k...@N...gazeta.pl>

    Joogi <N...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy jest jakaś instytucja (może Rzecznik Praw Klienta) która może stanąć po
    > mojej stronie w tym sporze ? Czy to ja jestem nieuczciwy, czy NASK ?

    Moi znajomi podali regulamin utrzymywania domen przez NASK do sadu. Jeszcze
    nie ma decyzji ale patrzac z prawnego punktu widzenia to regulamin jest zle
    sformuowany i jest szansa wygrac a co za tym idzie nie trzeba bedzie placic
    za domeny, z ktorych sie zrezygnuje i o tym nie powiadomi NASK-a droga
    pisemna. Jednak narazie proponowalbym uregulowac zaleglosci. NASK stac na
    dobre firmy windykacyjne.

  • 5. Data: 2003-05-10 19:30:34
    Od: "TauRuSS" <t...@i...pl>

    Użytkownik "Joogi" <N...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czy jest jakaś instytucja (może Rzecznik Praw Klienta) która może stanąć
    po
    > mojej stronie w tym sporze ? Czy to ja jestem nieuczciwy, czy NASK ?

    Jeżeli w umowie czy regulaminie jest tak jak twierdzi NASK ,to niestety
    prawo
    jest po ich stronie, bo raczej nie udowodnisz im celowego wprowadzenia w
    bład
    przy tej rozmowie.

    Swoją drogą ,to jesteś trochę naiwny ,że uwierzyłeś komuś przez telefon ,że
    wszystko
    się samo załatwi.

    --
    +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
    TauRuSS

    t...@i...pl
    +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+

  • 6. Data: 2003-05-11 08:48:06
    Temat: a gdyby tak...
    Od: "Joogi" <N...@w...pl>

    ...napisać że nie pamiętam abym kiedykolwiek rezerwował te domeny ?
    BTW - mają tylko fax z podpisem - wysłany z komputera (podpis wklejany do
    dokumentu worda)
    Przecież nie wytoczą mi procesu z tuzinem ekspertów....

    --
    pozdrawiam
    Joogi

  • 7. Data: 2003-05-12 09:57:50
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...do-usuniecia.pl>

    > Moi znajomi podali regulamin utrzymywania domen przez NASK do sadu.

    Poprosze o blizsze informacje na ten temat: Jaki sad/wydzial, w jakim
    miescie, czego ma dotyczyc rozstrzygniecie (inaczej mowiac - na co
    powolywali sie powodowie - bo jak rozumiem to proces cywilny). A najlepiej
    jakbys rowniez dal sygnatury akt.

    Piotr 'VaGla' Waglowski | vagla [at] vagla [dot] pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Czlonek Zarzadu | http://www.isoc.org.pl
    Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji, Glowny Konsultant |
    http://www.piit.org.pl

  • 8. Data: 2003-05-12 10:04:31
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...do-usuniecia.pl>

    > Swoją drogą ,to jesteś trochę naiwny ,że uwierzyłeś komuś przez telefon
    ,że
    > wszystko
    > się samo załatwi.

    IMHO telefon jest rownie wiarygodnym zrodlem jak i fax, na podstawie ktorego
    w tej sprawie jak zrozumialem wystawiane sa faktury od 3 lat... Tylko w
    przypadku rozmowy telefonicznej nie zostalo nic w bardziej trwalej formie
    dowodowej..
    v.

  • 9. Data: 2003-05-13 15:06:41
    Od: "TauRuSS" <t...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...do-usuniecia.pl> napisał w
    wiadomości news:b9nrja$pja$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > w tej sprawie jak zrozumialem wystawiane sa faktury od 3 lat... Tylko w
    > przypadku rozmowy telefonicznej nie zostalo nic w bardziej trwalej formie
    A IMHO telefon nie jest w najmiejszym stopniu wiarygodny źródłem ,bo ludzie
    do słuchawki potrafią paplać najrożniejsze bzdury ,a jeśli chodzi o fax,to w
    odróżnieniu
    od telefonu po faksie coś zostaje, a jak rozmowy tel. nie nagrasz ,to nic
    więcej z tym nie zrobisz.

    --
    TauRuSS

    t...@i...pl