  • 1. Data: 2020-02-23 13:47:24
    Temat: Mocne uderzenie ABW w mafię VAT-owską
    Od: u2 <u...@o...pl>

    po tym uderzeniu mafia się już nie podniesie:)

    https://wpolityce.pl/kryminal/487319-abw-zatrzymala-
    czlonkow-gangu-wyludzajacego-vat

    ABW zatrzymała członków gangu wyłudzającego podatek VAT. Zarzuty
    usłyszało już ponad 30 osób

    opublikowano: 17 lutego ? aktualizacja: 17 lutego
    Zdjęcie ilustracyjne / autor: pixabay.com

    Pięciu kolejnych członków grupy przestępczej, zajmującej się wyłudzaniem
    podatku VAT w wewnątrzwspólnotowym handlu maszynami zatrzymali
    funkcjonariusze Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Oszustw dokonywano
    w oparciu o nieprawdziwe faktury.

    CZYTAJ TAKŻE: NASZ NEWS. Kolejne uderzenie w mafię VAT! ABW rozbiła
    sitwę, która bezkarnie kradła w czasach rządów PO - PSL!

    Jak poinformował w poniedziałek rzecznik ministra koordynatowa służb
    specjalnych, do zatrzymania pięciu kolejnych członków grupy doszło w
    woj. śląskim - jeden z nich należał go grona organizatorów procederu. Są
    podejrzani o wyłudzenie co najmniej 4 mln zł. W całej sprawie zarzuty
    usłyszało już ponad 30 osób.

    Wyłudzili podatek VAT

    Według ustaleń śledztwa, w latach 2015-2016 w Polsce, Czechach,
    Niemczech i innych państwach Unii Europejskiej działała zorganizowana
    grupa przestępcza, której członkowie zajmowali się oszustwami
    podatkowymi z wykorzystaniem firm - tzw. słupów. Ich prezesami były inne
    zatrzymane w tej sprawie osoby, które otrzymywały na takiej podstawie
    nienależny zwrot podatku VAT.

    Przestępstwa te były dokonywane w oparciu o poświadczające
    nieprawdę, nierzetelne faktury VAT, na podstawie których poszczególne
    podmioty uzyskiwały nienależny zwrot podatku VAT w łącznej kwocie co
    najmniej 26 mln zł

    -- podał rzecznik. Dotychczas w toku postępowania sformułowano zarzuty
    wobec 31 osób.

    Zarzuty i areszt

    Zatrzymanym ostatnio osobom przedstawiono zarzuty dotyczące m.in.
    udziału w zorganizowanej grupie przestępczej, wystawiania nierzetelnych
    dokumentów, oszustwa o wartości prawie 4 mln zł, prania brudnych
    pieniędzy oraz przestępstw skarbowych związanych z narażeniem na
    uszczuplenie podatku VAT.

    Jeden z podejrzanych został aresztowany na trzy miesiące. Wobec
    pozostałych zastosowano tzw. wolnościowe środki zapobiegawcze.

    Śledztwo w tej sprawie prowadzi katowicka delegatura ABW pod nadzorem
    Prokuratury Regionalnej w Katowicach. Podstawą wszczęcia postępowania
    był materiał dowodowy, zgromadzony m.in. w toku wielowątkowego śledztwa
    prowadzonego przeciwko byłemu naczelnikowi Pierwszego Śląskiego Urzędu
    Skarbowego w Sosnowcu Marcinowi K. i innym urzędnikom tej jednostki.

    Podejrzany o przyjmowanie łapówek naczelnik został aresztowany w lutym
    2017 r. Po zatrzymaniu został odwołany ze stanowiska. Prokuratura
    przedstawiła mu zarzuty dotyczące popełnienia 30 przestępstw
    korupcyjnych. Łączna kwota korzyści majątkowych, jakie miał przyjąć,
    przekracza 600 tys. zł. W sierpniu 2017 r. w areszcie Marcin K. popełnił
    samobójstwo. Od czasu przedstawienia zarzutów pierwszym osobom, w
    śledztwie pojawiły się także nowe wątki.

    W tamtym postępowaniu przedstawiono zarzuty kilkudziesięciu podejrzanym;
    część z nich została już oskarżona. Wśród osób, które w usłyszały
    zarzuty w różnych wątkach sprawy, są m.in. urzędnicy skarbowi, prezesi
    klubów piłkarskich, którzy mieli korumpować naczelnika oraz przedsiębiorcy.

    wkt/PAP
    Zdjęcie Zespół wPolityce.pl
    autor: Zespół wPolityce.pl

  • 2. Data: 2020-02-23 15:00:57
    Temat: Re: Mocne uderzenie ABW w mafię VAT-owską
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-02-23 o 13:47, u2 pisze:

    Pozwolę sobie przypominać ze jesteś tym palantem od niechcianej
    prasówki i kretynem który nie potrafi się zastosować do swojej rady
    czyli do ustawienia filtra na oponenta.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2020-02-23 17:40:19
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-23 o 13:47, u2 pisze:

    > po tym uderzeniu mafia się już nie podniesie:)

    No jasne, przeniosła się bezpośrednio do ministerstwa :-)

  • 4. Data: 2020-02-23 18:43:26
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 23.02.2020 o 17:40, cef pisze:

    > No jasne, przeniosła się bezpośrednio do ministerstwa

    głupich kroków jełopozycji totalniackiej ?:)

  • 5. Data: 2020-02-23 20:43:25
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-23 o 18:43, u2 pisze:

    > głupich kroków jełopozycji totalniackiej ?:)

    Akurat jakimkolwiek trąbieniem o VAT będziesz tylko
    wychwalał opozycję i pograżał obecnie rządzących.
    Bo to bieżąca władza bardziej się w afery z VAT zamieszała
    a sukcesy w tropieniu osiągnęła głównie dzięki mechanizmom
    wprowadzonym przez poprzedników.
    Więc w sumie bijesz brawo Platformie i kopiesz PiS.
    Gdybyś zaczął myśleć, to w temacie VAT byś zamilkł.
    Do tego te spadki wpływów z VAT - niby jest OK, ale
    Minister śle pisma do urządów z pytaniem dlaczego tak mało.
    A gospodarka niemiecka śpi i już w 2020 wpływy z VAT jeszcze bardziej
    spadną.

  • 6. Data: 2020-02-23 20:46:44
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 23.02.2020 o 20:43, cef pisze:
    >  Bo to bieżąca władza bardziej się w afery z VAT zamieszała
    >  a sukcesy w tropieniu osiągnęła głównie dzięki mechanizmom
    > wprowadzonym przez poprzedników.

    ano, dzięki Banasiowi, którego zaatakowała żydeta z Superwizjera TVN24 a
    potem poprawił Kurski z TV Kurski, brat Kurskiego z GW, ciekawe jak to
    się dalej rozwinie:)

  • 7. Data: 2020-02-23 21:27:53
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-23 o 20:46, u2 pisze:

    > ano, dzięki Banasiowi, którego zaatakowała żydeta z Superwizjera TVN24 a
    > potem poprawił Kurski z TV Kurski, brat Kurskiego z GW, ciekawe jak to
    > się dalej rozwinie:)

    Nie dzięki Banasiowi tylko dzięki pisowskim liderom,
    którzy na tego konia postawili
    (mimo zgłaszanych wątpliwości jeszcze przed wyborem)
    Takich decyzyjnych pudeł sporo ostatnio - choćby ta
    z gryzącą prawniczką w sztabie.

  • 8. Data: 2020-02-23 22:20:20
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 23.02.2020 o 21:27, cef pisze:

    > Nie dzięki Banasiowi tylko dzięki pisowskim liderom,
    > którzy na tego konia postawili

    Banaś wygląda na goja, ciekawe jak żydki będą go obalać

    >  (mimo zgłaszanych wątpliwości jeszcze przed wyborem)
    > Takich decyzyjnych pudeł sporo ostatnio - choćby ta
    > z gryzącą prawniczką w sztabie.

    gdyby mnie dusił taki kretyn to bym go zabił, gryzienie to kobieca broń:)

  • 9. Data: 2020-02-23 22:47:29
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-23 o 22:20, u2 pisze:

    > Banaś wygląda na goja, ciekawe jak żydki będą go obalać

    Sami swoi, ale to już OT.

    > gdyby mnie dusił taki kretyn to bym go zabił, gryzienie to kobieca broń:)

    Pomyśl trochę, skoro ją dusił, to jak go ugryzła?
    Przesadziła w tych opowieściach, o ulotkach zapomniała.

  • 10. Data: 2020-02-23 23:15:23
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 23.02.2020 o 22:47, cef pisze:

    > Sami swoi, ale to już OT.

    serio sami swoi ?

    > Pomyśl trochę, skoro ją dusił, to jak go ugryzła?
    > Przesadziła w tych opowieściach,  o ulotkach zapomniała.

    dusił jej dziecko, ją dusił i dziecko, jest dostępne zeznanie strażaka
    miejskiego który był na miejscu, w dodatku kłamał, że rozrzucała ulotki,
    kawał gnojka z pełomafii