  • 1. Data: 2020-02-23 12:31:57
    Temat: Mocen uderzenie w mafię lekową
    Od: u2 <u...@o...pl>

    po którym już nigdy więcej się nie podniesie:)

    https://wpolityce.pl/kryminal/488009-mocne-uderzenie
    -w-mafie-lekowa-akcja-abw-w-trojmiescie

    Mocne uderzenie w mafię lekową. Akcja ABW w Trójmieście. Funkcjonariusze
    zatrzymali siedem podejrzanych osób

    opublikowano: przedwczoraj ? aktualizacja: przedwczoraj
    ABW / autor: abw.gov.pl

    Funkcjonariusze Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego zatrzymali siedem
    osób działających w ramach trójmiejskiej zorganizowanej grupy
    przestępczej, zajmującej się nielegalnym handlem produktami medycznymi w
    ramach tzw. odwróconego łańcucha dystrybucji leków - poinformował w
    piątek PAP rzecznik prasowy Ministra Koordynatora Służb Specjalnych
    Stanisław Żaryn. Kolejnych aresztowań dokonała policja. W sumie
    zatrzymanych zostało 16 osób z Trójmiasta i okolic, członków grup
    przestępczych zajmujących się nielegalnym handlem lekami. Dotychczas w
    tym śledztwie postawiono zarzuty 37 osobom.

    Jak poinformował rzecznik prasowy Ministra Koordynatora Służb
    Specjalnych, wśród zatrzymanych znaleźli się kierownicy aptek z terenu
    województwa pomorskiego, a także osoba z najbliższego otoczenia
    kierującego grupą właściciela sieci placówek, która uczestniczyła w
    działaniach mających na celu ukrycie środków finansowych pochodzących z
    przedmiotowego procederu, czyli w tzw. praniu brudnych pieniędzy.

    Zabezpieczono dokumentację i nośniki danych

    Żaryn dodał, że podczas zatrzymania funkcjonariusze przeszukali
    pomieszczenia zajmowane przez podejrzanych, gdzie zabezpieczono m.in.
    dokumentację i nośniki danych elektronicznych.

    U jednej z osób kierujących apteką zabezpieczono partię leków
    ukrywanych przed czynnościami kontrolnymi Wojewódzkiego Inspektoratu
    Farmaceutycznego. Pewną ich część, w ilości kilkudziesięciu opakowań,
    stanowiły preparaty deficytowe wyprowadzone z oficjalnej dystrybucji

    -- wskazał.

    Dodatkowo podczas akcji funkcjonariusze ABW zabezpieczyli cztery
    samochody o wartości ok. 270 tys. zł, a także 40 tys. zł w gotówce i
    równowartość 15,3 tys. zł w walutach obcych.

    Środki te, podobnie jak i zatrzymane pojazdy, zostaną zabezpieczone
    na poczet grożących przestępcom kar majątkowych

    -- dodał.

    Zatrzymanym osobom przedstawiono zarzuty udziału w zorganizowanej
    grupie przestępczej, nielegalnego obrotu środkami farmaceutycznymi,
    sprowadzenia niebezpieczeństwa dla życia i zdrowia wielu osób,
    posługiwania się podrobionymi i poświadczającymi nieprawdę dokumentami,
    w tym fakturami VAT, a także prania pieniędzy pochodzących z przestępstw

    -- podkreślił Stanisław Żaryn.

    Pozostałych podejrzanych zatrzymała policja

    Pozostałych zatrzymań dokonywała policja. Dotychczas zarzuty w tej
    sprawie usłyszało już 37 osób.

    Śledztwo ws. mafii lekowej nadzoruje Prokuratura Regionalna w Gdańsku.
    Wśród zatrzymanych są m.in. kierownicy, farmaceuci i pracownicy
    zatrudnieni w aptekach kontrolowanych przez grupę przestępczą.

    Zatrzymania są kolejnym efektem śledztwa prowadzonego od lipca 2018 roku
    w Prokuraturze Regionalnej w Gdańsku.

    Śledztwo dotyczy dwóch grup przestępczych działających na terenie
    województw pomorskiego, kujawsko-pomorskiego i mazowieckiego. Grupy te
    współpracowały z farmaceutami, kierownikami aptek, lekarzami, a także
    adwokatami.

    Na potrzeby prowadzonego procederu tzw. odwróconej dystrybucji leków,
    podejrzani zakładali fikcyjne zakłady opieki zdrowotnej, przychodnie
    oraz hurtownie farmaceutyczne.

    To największe w Polsce śledztwo dotyczące procederu ,,odwróconego
    łańcucha dystrybucji leków".

    Za zarzucane im czyny może grozić do 10 lat więzienia.

    aw/PAP
    Zdjęcie Zespół wPolityce.pl
    autor: Zespół wPolityce.pl

  • 2. Data: 2020-02-23 15:00:14
    Temat: Re: Mocen uderzenie w mafię lekową
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-02-23 o 12:31, u2 pisze:

    Pozwolę sobie przypominać ze jesteś tym palantem od niechcianej
    prasówki i kretynem który nie potrafi się zastosować do swojej rady
    czyli do ustawienia filtra na oponenta.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2020-02-23 17:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik u2 u...@o...pl ...

    > po którym już nigdy więcej się nie podniesie:)

    Pewnie sobie nawet nie zdajesz sprawy ze jedyna mafia lekową są
    producenci - cała reszta tego co sie dzieje na rynku to tylko pochodna
    ich działania.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

  • 4. Data: 2020-02-23 18:44:34
    Temat: Re: Mocne uderzenie w mafię lekową
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 23.02.2020 o 17:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik u2 u...@o...pl ...

    > Pewnie sobie nawet nie zdajesz sprawy ze jedyna mafia lekową są
    > producenci - cała reszta tego co sie dzieje na rynku to tylko pochodna
    > ich działania.

    ano, po tym uderzeniu Budzik już się nigdy więcej nie podniesie:)