  • 1. Data: 2018-10-08 08:46:32
    Temat: Minimalny czas zarejestrowania w UP a przerwa w ubezpieczeniu zdrowotnym dla NFZ
    Od: "Q." <z...@g...gov.ru>

    Czy przepisy określają minimalny czas, na jaki trzeba być
    zarejestrowanym w Urzędzie Pracy, aby "zresetować" przerwę w
    ubezpieczeniu zdrowotnym na podstawie której NFZ nalicza opłatę
    dodatkową dla ubezpieczenia dobrowolnego?
    Można np. zarejestrować się przez ePUAP jako bezrobotny, następnego dnia
    wysłać wniosek o wyrejestrowanie i iść ubezpieczyć się dobrowolnie w
    NFZ-cie bez żadnych dodatkowych opłat?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2018-10-08 10:37:39
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

> [...]
    > Można np. zarejestrować się przez ePUAP jako bezrobotny, następnego dnia
    > wysłać wniosek o wyrejestrowanie i iść ubezpieczyć się dobrowolnie w

    Ubezpieczenie dawniej była ważne 3 miesiące, a teraz nie wiem, mogło się
    zmienić, ale nie mniej niż 1 miesiąc.
    Ważne jest co było wcześniej.
    Jak pracujesz , i cię zwolnią, to musisz się zmieścić w tym zdaje się 3msc
    terminie. Ponieważ formalnośći od strony użędu też trwają, więc iść tam po 3
    miesiącach to zdecydowanie za puźno.
    Realnie powinnieneś iść w ciągu miesiąca.
    Oni cię ubezpieczą i masz ciągłość itp.
    Jak nie miałeś takiego ubezpieczenia, nie płaciłeś, to jakiś czas pewne
    ubezpieczenia nie obowiązuję. Zdaje się połowę roku nalezy być
    ubezpieczonym, by zaczęło cie obowiązywać chorobowe - ala pensja za czas na
    L4.
    Do wielu świadczeń np do wystąpienia o rentę, albo pobierania zasiłku dla
    bezrobotych, należy mieć pszepracowane zdaje się 5 lat w ciągu x(=
    niepamięetam) , ale do pracy zalicza się czas pobierania zasiłku w użędzie
    pracy.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 3. Data: 2018-10-08 10:40:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-10-08 o 10:37, Stokrotka pisze:

> [...]
    > dla bezrobotych, należy mieć pszepracowane zdaje się 5 lat w ciągu x(=
    > niepamięetam) , ale do pracy zalicza się czas pobierania zasiłku w

    Nie słuchaj tej wywłoki, bo w każdym zdaniu pisze nieprawdę.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2018-10-08 17:02:38
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-10-08 o 10:40, Liwiusz pisze:

    > Nie słuchaj tej wywłoki, bo w każdym zdaniu pisze nieprawdę.

    Spałeś z nią windykatorze? Czy może tylko materacem byleś?

    --
    animka

  • 5. Data: 2018-10-09 08:59:53
    Od: "Q." <z...@g...gov.ru>

    A tak w temacie ma ktoś coś do napisania?

  • 6. Data: 2018-10-09 09:07:08
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Q." <z...@g...gov.ru> napisał w
    wiadomości news:5bbafd52$0$478$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > Można np. zarejestrować się przez ePUAP jako bezrobotny, następnego dnia
    > wysłać wniosek o wyrejestrowanie i iść ubezpieczyć się dobrowolnie w

    Nie można.
    1.. Możesz zgłosić chęć rejestracji na stronie internetowej odpowiedniego
    Urzędu Pracy lub w serwisie www.praca.gov.pl. Wypełniasz formularz
    elektroniczny, ale dokumenty dostarczasz osobiście. Urząd elektronicznie
    powiadamia o dacie i godzinie spotkania. Pamiętaj, że przez internet jedynie
    zapisujemy się na rejestrację. Właściwa rejestracja odbywa się dopiero na
    miejscu w urzędzie i może nastąpić nawet po dwóch tygodniach od zgłoszenia
    internetowego.
    2.. Oczywiście bedziesz zarejestrowany od dnia zgłoszenia internetowego.
    3..
    4.. Pozdrawiam
    5..
    6..

  • 7. Data: 2018-10-09 11:02:46
    Od: "Q." <z...@g...gov.ru>

    On 09.10.2018 09:07, Danusia wrote:
> [...]
    > rejestracja odbywa się dopiero na miejscu w urzędzie i może nastąpić
    > nawet po dwóch tygodniach od zgłoszenia internetowego.

    Dziękuję.
    Czyli rozumiem że podpisanie wniosku przez ePUAP całej operacji nie
    przyspieszy, i tak trzeba odczekać ok. 2 tygodni i dopiero potem można
    wyrejestrować się z UP i od następnego miesiąca ubezpieczyć dobrowolnie
    w NFZ?

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2018-10-09 11:24:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-10-09 o 11:02, Q. pisze:

> [...]
    > przyspieszy, i tak trzeba odczekać ok. 2 tygodni i dopiero potem można
    > wyrejestrować się z UP i od następnego miesiąca ubezpieczyć dobrowolnie

    Swoją drogą - co będziesz robił, że nie będziesz pracował? Bo płacenie
    na dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne to właściwie jest opcją tylko dla
    tych, którzy nie wiedzą, jak można mieć ubezpieczenie taniej, albo
    którzy są bardzo leniwi i im się nie chce (jest jeszcze trzecia grupa,
    która jest tak chora, że nigdzie pracować nie może nawet przez minutę
    miesięcznie, a musi się leczyć - to ewentualnie tylko dla tych jest
    przydatna ta opcja ubezpieczenia).

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2018-10-09 21:15:39
    Od: "Q." <z...@g...gov.ru>

    On 09.10.2018 11:24, Liwiusz wrote:
    > [..] Bo płacenie
    > na dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne to właściwie jest opcją tylko dla
    > tych, którzy nie wiedzą, jak można mieć ubezpieczenie taniej

    Właśnie jakoś tych tańszych/lepszych opcji nie widzę:
    - dopisanie się do ubezpieczenia partnerki odpada
    - nie opłaca mi się chwilowo wznawiać działalności w PL (poza tym pełny
    ZUS i tak wychodzi drożej niż samo dobrowolne w NFZ)
    - przejrzałem ofertę ubezpieczeń komercyjnych i dobrej alternatywy
    całkowicie *zamiast* NFZ nie ma
    - niby można świrować z tą rejestracją w PUP, ale już nawet pomijając
    kwestie etyczne, ogranicza to mocno możliwość legalnego czerpania zysków
    z inwestycji.

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2018-10-10 08:31:06
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Q." <z...@g...gov.ru> napisał w
    wiadomości news:5bbc6eb8$0$495$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > przyspieszy, i tak trzeba odczekać ok. 2 tygodni i dopiero potem można
    > wyrejestrować się z UP i od następnego miesiąca ubezpieczyć dobrowolnie w

    Dokładnie tak.
    Jednak w sytuacji gdyby przysługiwał Ci zasiłek dla bezrobotnych to
    wcześniejsze wyrejestrowanie jest bez sensu.
    Dotyczy to również ciągłości ubezpieczenia przed rejestracją jako
    bezrobotny.