  • 11. Data: 2003-05-06 15:03:09
    Temat: Re: Minimalna odległość budowy od granicy działki ?
    Od: "stavi" <s...@p...onet.pl>

    Dzięki wszystkim za już uzyskane porady i z góry za te przyszłe :)
    Pozdrawiam,
    stavi

  • 12. Data: 2003-05-06 19:14:04
    Od: "Sasza" <s...@p...onet.pl>

    Nie potrafie powiedziec o co dokladnie chodzilo w sprawie, bo jest to
    informacja "z drugiej reki", ale przed chwila przypomnialo mi sie, ze cien
    nachodzil na drzewko owocowe.
    Sasza

  • 13. Data: 2003-05-06 19:53:46
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "stavi" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dzięki wszystkim za już uzyskane porady i z góry za te przyszłe :)
    > Pozdrawiam,
    > stavi

    na twoje boleści jak ulał pasuje lektura ustawy o gospodarce
    nieruchomościami
    to w odniesieniu do podziałów
    oraz ustawy prawo budowlane i rozp. w sprawie szczeg wart technicznych
    jakim powinny odpowiadać budynki. itd...
    poleca o ile naprawdę interesują ciebie sprawy o które pytasz,
    pzdr,
    JarekM

  • 14. Data: 2003-05-07 06:35:07
    Od: "stavi" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > jakim powinny odpowiadać budynki. itd...
    > poleca o ile naprawdę interesują ciebie sprawy o które pytasz,

    A mógłbym prosić o konkretne linki ( najlepiej www ), ale również
    literatura, która jest do kupienia ?
    Z góry dzięki
    stavi

  • 15. Data: 2003-05-11 10:03:06
    Od: "stavi" <s...@p...onet.pl>

    Hej,
    znalazłem, ale nie wiem, czy aktualne ?

    Art 93 1 Podziału nieruchomości można dokonać, jeżeli jest on zgodny z
    ustaleniami planu miejscowego oraz przepisami szczególnymi W razie braku
    tego planu stosuje się przepis art 94
    Gdzie mogę dostać ten konkretny "plan miejscowy" i "przepisy sczególne" ? Na
    gminie ?
    2 Zgodność z ustaleniami planu w myśl ust 1 dotyczy zarówno przeznaczenia
    terenu, jak i możliwości zagospodarowania wydzielonych działek gruntu

    Czyli musiałbym te kawałki 1. metrowe przekwalifikować na działkę
    rekreacyjną ? Czy w praktyce się tak da ?

    3 Podział nieruchomości nie jest dopuszczalny, jeżeli projektowane do
    wydzielenia działki gruntu nie mają dostępu do drogi publicznej; za dostęp
    do drogi publicznej uważa się również wydzielenie drogi wewnętrznej wraz z
    ustanowieniem na tej drodze odpowiednich służebności dla wydzielonych
    działek gruntu albo ustanowienie dla tych działek innych służebności
    drogowych, jeżeli nie ma możliwości wydzielenia drogi wewnętrznej z
    nieruchomości objętej podziałem Nie ustanawia się służebności na drodze
    wewnętrznej w przypadku sprzedaży wydzielonych działek gruntu wraz ze
    sprzedażą udziału w prawie do działki gruntu stanowiącej drogę wewnętrzną

    Czyli mogę sobie podzielić na 1. metrowe kawałki i ustanowić drogę konieczną
    przez tą część środkową ?

    4 Zgodność proponowanego podziału nieruchomości z ustaleniami planu
    miejscowego oraz przepisami szczególnymi, z zastrzeżeniem art 94 i art 95,
    opiniuje wójt, burmistrz albo prezydent miasta

    Czyli i tak po zabawie, jeśli nie dam w łapę ? Czyli chyba najskuteczniej
    dać w łapę za zgodę wszystkim sąsiadom, może wyjdzie taniej i najszybciej ?
    ( no bo pewnie wójt się będzie cenił, notariusz, geodeta, itp )

    5 Opinię, o której mowa w ust 4, wyraża się w formie postanowienia, na które
    przysługuje zażalenie

    A w praktyce jeśli się odwołam to co potem, odrzucają i tak w kółko, czy nie
    mam prawa ponownie się odwoływać, czy to wogóle ma sens (do czasu wyboru
    nowego wójta oczywiście)?

    przepraszam, że Was jeszcze męczę, ale jak już wlazłem w ten temat :)
    pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi,
    stavi