  • 1. Data: 2004-09-20 15:35:09
    Temat: Mieszkanie komunalne po zmarłej babci
    Od: "Paweł" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    Czy istnieje jakaś szansa na dziedziczenie prawa najmu mieszkania komunalnego
    po mojej zmarłej babci? Ewentualnie prawo pierwokupu? W mieszkaniu tym jestem
    zameldowany i faktycznie mieszkam od 1985 roku.
    Z góry dziękuję za wszelkie informacje. Paweł

  • 2. Data: 2004-09-20 22:06:46
    Temat: Re: Mieszkanie komunalne po zmarłej babci
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    Paweł napisał:

> [...]
    > zameldowany i faktycznie mieszkam od 1985 roku.
    > Z góry dziękuję za wszelkie informacje. Paweł

    Ostatnia deska ratunku: ustawa o najmie lokali mieszkalnych i dodatkach
    mieszkaniowych z dn. 02.07.1994 r., DZ.U. nr 105 poz. 509 art. 8., ale
    nie mam 100% pewności, czy ten przepis obowiązuje _teraz_. Radzę znaleźć
    BARDZO dobrego papugę.

    Pozdrawiam
    PWZ

    --
    Oto moje zasady. Jeśli wam się nie podobają, to mam też inne.

  • 3. Data: 2004-09-21 06:55:44
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@W...pl>

    Hi!!!

    Paweł napisał(a):

> [...]
    > po mojej zmarłej babci? Ewentualnie prawo pierwokupu? W mieszkaniu tym jestem
    > zameldowany i faktycznie mieszkam od 1985 roku.

    Jeżeli faktycznie mieszkasz to chyba nie powinno być problemu...
    Sam w ten sposób stałem się głównym lokatorem.

    3m się.
    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl/

  • 4. Data: 2004-09-21 10:11:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Sep 2004, Waldemar "Jakec" Bulkowski wrote:
> [...]
    > + Jeżeli faktycznie mieszkasz to chyba nie powinno być problemu...
    > + Sam w ten sposób stałem się głównym lokatorem.

    Jak dawno to było ?
    Bo AFAIK przepisy były zmieniane...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-09-21 23:09:35
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:3b36.00000490.414ef8ad@newsgate.onet.pl Paweł
    <a...@p...onet.pl> pisze:

    > Czy istnieje jakaś szansa na dziedziczenie prawa najmu mieszkania
    > komunalnego po mojej zmarłej babci?
    Tak. W mojej rodzinie wystąpił podobny przypadek (1999). Nie było problemu.

    > Ewentualnie prawo pierwokupu?
    Na pewno prawo pierwokupu ma najemca. Zarządca może sam zaproponować wykup,
    ale nie wiem co w przypadku jak sie nie zgodzisz.

    > W mieszkaniu tym jestem zameldowany i faktycznie mieszkam od 1985 roku.
    A jak długo jesteś zameldowany? Nie znam dokładnie szczegółow, ale coś mi
    się przypomina, że jeśli meldunek trwał rok (czy 2 lata?) to wejście w prawa
    najemcy następowało automatycznie. Z tym że przeprowadzono wywiad
    środowiskowy, czy zamieszkiwanie było faktyczne, czy tylko meldunek.
    Generalnie nie sądzę aby groziła Ci eksmisja na bruk.

    Jotte

  • 6. Data: 2004-09-22 11:52:44
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@W...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Jak dawno to było ?
    > Bo AFAIK przepisy były zmieniane...

    1998

    3mcie się.

    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl/

  • 7. Data: 2004-09-24 20:09:03
    Od: "Paweł" <a...@p...onet.pl>

    Niestety, Zarządca nie uważa aby należało mi się prawo najmu ( powołując się
    na art.691 KC poz.733 Dz.ustaw nr 71 z dn.10.07.2001) Odwołałem się więc od
    tej decyzji do Urzędu Miasta, ale chyba bez dobrego prawnika się nie obejdzie.
    Dziękuję za wszystkie informacje, pozdrawiam - Paweł

  • 8. Data: 2004-10-02 15:38:41
    Od: "Paweł" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    obejdzie.
    > Dziękuję za wszystkie informacje, pozdrawiam - Paweł

    Sytuacja się komplikuje - od prawnika też nie otrzymałem pocieszających
    informacji. Aż nie chce mi się wierzyć, żeby nie było na to sposobu. Może ktoś
    wie jak orzekają sądy w takim przypadku.Przecież to absurdalne aby
    np.konkubent miał do takiego lokalu większe prawa, niz wnuk.
    Paweł

  • 9. Data: 2004-10-04 20:39:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Oct 2004, Paweł wrote:
    [...]
    >+ Aż nie chce mi się wierzyć, żeby nie było na to sposobu.

    Był, ale został ROZMYŚLNIE przez ustawodawcę zmieniony.
    Niestety nie pamiętam za czyich rządów :(

    >+ Może ktoś
    >+ wie jak orzekają sądy w takim przypadku.Przecież to absurdalne aby
    >+ np.konkubent miał do takiego lokalu większe prawa, niz wnuk.

    Ja bym się zgodził. Ale konkubenci pewnie będą odmiennego
    zdania :| - i widać ustawodawca ICH zdanie wziął pod uwagę.

    Spróbuj sobie odpowiedzieć na pytanie "co jest powodem
    takich nienormalnych sytuacji" - przecież NORMALNIE to
    właściciel by ci łaski nie robił, poszedłbys do INNEGO
    mieszkania...

    pozdrowienia, Gotfryd