  • 11. Data: 2005-02-10 22:20:55
    Temat: Re: Meldunek tymczasowy
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 10/02/2005 22:57, Marta Wieszczycka wrote :

    > ROTFL. Niestety, jak widać to nadal nie wystarcza.

    Chodzi mi po głowie koncepcja strony pod nazwą "Fakty i Mity
    Zameldowania" na której można umieścić zbiorową wiedzę grupy na ten
    temat, tak aby na przyszłość zamiast odpowiadać, po prostu odsyłać do
    tej strony. Albo może choć w FAQ to umieścić?

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Do not choose for your wife any woman you would not choose as your

  • 12. Data: 2005-02-10 22:21:59
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    witek wrote:

    > Chyba, że nabierze pożyczek podając wszędzie ten adres, a potem komornik
    > się będzie błąkach po mieszkaniu szukając co jej, a prawowity właściciel
    > mieszkania będzie mu z rąk wyrywał twierdząc, że to jego.

    Wątków komorniczych też mamy tu dużo. Ostatnio ktoś podawał przykłady
    zachowań tych niezwykle światłych i szanujących prawo urzędników, wśród
    których było m.in. szukanie sobie ofiar za pomocą książki telefonicznej.

    Było to w wątku, w którym jakiś przedsiębiorca pytał, co ma zrobić,
    kiedy komornik występuje do niego o wierzytelności wobec spółki, której
    pytający w ogóle nie zna i nigdy nie miał z nią żadnych kontaktów. A do
    tego komornik posługuje się jego nazwą marketingową, występującą
    wyłącznie na jego stronie internetowej.
    Wątek nosił tytuł "Komornik, Proszę o pomoc!" czy jakoś tak.

    Mówiąc w skrócie - żeby paść ofiarą niedouczonego komornika nie trzeba
    nic robić. Żeby nie paść i tak trzeba umieć się bronić.

    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 13. Data: 2005-02-10 22:33:07
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marta Wieszczycka wrote:

    > Owszem, w połowie zeszłego roku.

    > No niezupełnie.
    > Potrzebne jest tylko potwierdzenie faktu przebywania w lokalu dokonane
    > przez właściciela (ale niekoniecznie przywleczonego
    > osobiście do urzędu ;) lub inną osobę dysponującą prawem do lokalu.
    >
    > Ale uwaga - takie potwierdzenie potrzebne jest wyłącznie przy
    > zameldowaniu na pobyt stały lub przekraczający 2 miesiące.
    > W innym wypadku urząd melduje wyłącznie na podstawie oświadczenia osoby
    > meldującej się.

    No to blisko byłem.

  • 14. Data: 2005-02-10 23:12:35
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

> [...]

    > Zameldowania" na której można umieścić zbiorową wiedzę grupy na ten
    > temat, tak aby na przyszłość zamiast odpowiadać, po prostu odsyłać do
    To byłaby metoda. Choć wtedy pewnie musielibyśmy odpowiadać na:
    "Czytałem, ale...gdzieś, kiedyś słyszałem że... "
    Ludzie są straszliwie oporni w tej kwestii - tu jeszcze jakoś to idzie -
    więcej prawników na podorędziu ;) Ale ostatnio na grupie warszawskiej
    parę osób twardo trzymało się mitów i oderwać się ich niczym nie dawało.

    Pozdrawiam,

  • 15. Data: 2005-02-11 18:21:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jak się ktoś zamelduje tam, gdzie nie mieszka, to mu można spokojnie sprawę
    o wyłudzenie poświadczenia nieprawdy zrobić i po kłopocie. Tak więc nie
    widzę większego problemu.

  • 16. Data: 2005-02-11 19:01:59
    Od: Kaja <m...@b...spamu.autograf.pl>

    Fri, 11 Feb 2005 00:12:35 +0100, Marta Wieszczycka napisał(a):

> [...]
    > więcej prawników na podorędziu ;) Ale ostatnio na grupie warszawskiej
    > parę osób twardo trzymało się mitów i oderwać się ich niczym nie dawało.

    To były te same mity, które się wałkuje tutaj. To są Twoje mity.
    Cały czas namawiasz ludzi do pójścia i zameldowania się. Tak dobrze to nie
    ma! Można się zameldować bez właściciela, czy bez umowy wynajmu, ale tylko
    na 2 miesiące!! Dopóki Ci ktoś tutaj nie wytłumaczył - cały czas wciskałaś
    ludziom "kit". Jesteś prawnikiem?

    --
    Pozdrawiam,
    Kaja

  • 17. Data: 2005-02-12 00:02:00
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Kaja wrote:

    > To były te same mity, które się wałkuje tutaj. To są Twoje mity.

    Nadal nie potrafisz zrozumieć, że jak rok temu urzędnik kazał Ci przyjść
    z właścicielem, to był *niekompetentny*?

    I nadal wierzysz, że jak ktoś Ci się wmelduje, to może Ci wejść do domu
    z Policją?

    Może chociaż różnicę między potwierdzeniem pobytu a zgodą zaczęłaś
    powoli przyswajać?

  • 18. Data: 2005-02-12 00:45:03
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Jak się ktoś zamelduje tam, gdzie nie mieszka, to mu można spokojnie sprawę
    > o wyłudzenie poświadczenia nieprawdy zrobić i po kłopocie. Tak więc nie
    > widzę większego problemu.

    Dokładnie.