  • 1. Data: 2004-12-11 20:40:31
    Temat: Mandat i nieosiaganie dochodów
    Od: "hmm" <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    mam pytanie odnośnie mandatu za przekroczenie predkości. Czy osoba, która
    otrzymala mandat a nie osiaga dochodów bedzie pociagnieta do odpowiedzialnosci
    za niezaplacony mandat ???

    Rok temu pewna pani posiadajaca doktorat z prawa uswiadamiala, ze jako osoba
    nie posiadajaca dochodow nie musze placic mandatu gdyz nie posiadam dochodow w
    zwiazku z czym nie mam z czego zaplacic, natomiast rodzice nie odpowiadaja za
    moje zobowiazania.

    Moje pytanie brzmi: Czy to prawda o czym mowila pani dr ???
    Czy wciaz taka zasada obowiazuje ???

    Bede wdzieczny za wszelkie odpowiedzi

  • 2. Data: 2004-12-11 21:02:01
    Temat: Re: Mandat i nieosiaganie dochodów
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik hmm napisał:

    > Moje pytanie brzmi: Czy to prawda o czym mowila pani dr ???
    > Czy wciaz taka zasada obowiazuje ???

    Jak juz osiagniesz dochod albo staniesz sie wlascicielem jakiegos
    majatku to zaplacisz z odestkami.

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 3. Data: 2004-12-11 21:05:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "hmm" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Skoro nie osiągasz dochodów, to zapłacić faktycznie nie masz jak. Komornik
    również nie ściągnie. kłopot z tym, że jeśli nagle osiągniesz dochód przed
    przedawnieniem, to może się okazać, ze zapłacisz dwa razy więcej, bo dojdą
    koszty i odsetki.

  • 4. Data: 2004-12-11 23:00:42
    Od: "Pawel Kozik" <p...@n...pl>

> [...]
    > moje zobowiazania.
    >
    > Moje pytanie brzmi: Czy to prawda o czym mowila pani dr ???

    proponuje zaplacic :)
    ja nie zaplacilem /bo nie osiagalem dochodow/ i z poczatkowych 70 zl zrobilo sie
    650 ;)
    radze dobrze przemyslec, sytuacja zyciowa lubi sie zmieniac na korzysc, a z tej
    korzysci moga wyniknac niestety niekorzysci,
    pozdr.

  • 5. Data: 2004-12-11 23:36:56
    Od: "teleron" <t...@w...pl>

> [...]
    z tej
    > korzysci moga wyniknac niestety niekorzysci,

    oj coś tu nie tak
    od kiedy mandaty mają odsetki ?
    chyba że o czymś nie wiem.
    moje mandaty które się nie dały przedawnić
    kosztowały tyle samo +7 do 14 zł
    ale dawno żadnego nie dostałem to może jestem nie w temacie.

  • 6. Data: 2004-12-12 09:19:10
    Od: Sero <s...@e...pl>

    teleron wrote:

> [...]
    > moje mandaty które się nie dały przedawnić
    > kosztowały tyle samo +7 do 14 zł
    > ale dawno żadnego nie dostałem to może jestem nie w temacie.

    Za koszty komornika jeszcze będziesz musiał zapłacić.
    W sumie można nie płacić, ale jak sie przyczepią to wezmą i samochód ;)
    Najlepiej napisz do Urzędu Wojewódzkiego, albo czegoś takiego gdzie wpływa
    kasa z mandatów, o pozwolenie na zapłacenie w ratach. Jak nie zapłacisz to
    sprawa zostanie przekazana do Urzędu Skarbowego, a z taką instytucją lepiej
    nie zadzierać, bo jak Ci się pojawi pierwszy dochód, to sie przyczepią i
    już nie odczepią.

  • 7. Data: 2004-12-12 11:17:46
    Od: "hmm" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie zadzierać, bo jak Ci się pojawi pierwszy dochód, to sie przyczepią i

    Tak dla scislosci to samochodu nie zabiora bo on nie jest moj, a ja oficjalnie
    majatku nie posiadam, tylko długi takie jak kredyt studencki. Poza tym przez
    najblizsze 3 lata (bo po 3 latach ulega chyba przedawnieniu) dochodu nie
    osiagne w koncu mam studiowac a nie pracowac. A tak na marginesie to i tak
    zaplace bo zwykła uczciwosc tak nakazuje, tym bardziej ze rodzice zaoferowali
    ze wyloza kase na mandat jesli chce :)) Coz na pierwszy mandat (tylko 50 zł) to
    mnie jeszcze stac.

    Dzieki za wszelkie posty :))

  • 8. Data: 2004-12-12 12:37:36
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

    Użytkownik "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska> napisał w wiadomości

    > Jak juz osiagniesz dochod albo staniesz sie wlascicielem jakiegos majatku
    > to zaplacisz z odestkami.

    A od kiedy płaci się odsetki od mandatów?

    --
    Jerzy_Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez

  • 9. Data: 2004-12-12 12:38:39
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

> [...]
    > przedawnieniem, to może się okazać, ze zapłacisz dwa razy więcej, bo dojdą

    Koszty to oczywiste, ale od kiedy odsetki od mandatów?

    --
    Jerzy_Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez

  • 10. Data: 2004-12-12 12:43:44
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

    Użytkownik "Sero" <s...@e...pl> napisał w wiadomości
    > teleron wrote:
    >

    > Za koszty komornika jeszcze będziesz musiał zapłacić.

    5 procent wartości mandatu, ale nie mniej niż bodajże 5 złotych - dokładniej
    te sprawy regulują przepisy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
    Komornicy póki co mają bardziej dochodowe egzekucje niż mandaty. I mniej
    roboty z tymi egzekucjami.

    --
    Jerzy_Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez