  • 1. Data: 2016-08-26 19:35:23
    Temat: Mały krok-wielka szansa
    Od: cef <c...@i...pl>

    Wyjąłem kilka dni temu z tradycyjnej skrzynki pocztowej
    list zwykły od KRUK SA, w którym to liście informują mnie,
    że właśnie przejęli obsługę wierzytelności należących do
    Presco Investmens S.a.r.L. spółki zarejestrowanej w Luksemburgu.

    I podają mi na odwrocie numery spraw - jakieś umowy
    abonamentowe z 2001 roku z Canal+ i saldo konta
    jednej sprawy ok 3000zł i drugie ok 400zł nabyte przez to Presco
    w 2010 roku i że oczywiście
    mogę się kontaktować z doradcami Kruka.

    Oczywiście nigdy w życiu nie podpisywałem niczego
    z Canal+ i tak się zastanawiam czy tracić czas na
    dzwonienie i wyjaśnianie czegokolwiek, czy olać
    czy może takie praktyki można/trzeba gdzieś zgłaszać?
    (bo zakładam, że zdobyli gdzieś dane osobowo-adresowe
    i ślą setki takich listów - a nuż ktoś coś zapłaci)

    Informują mnie, że mam prawo złożyć reklamację
    dotyczącą tego zobowiązania, ale nie wiem
    czy sobie zawracać głowę- czy to zbędne
    czy konieczne?

  • 2. Data: 2016-08-26 21:02:27
    Temat: Re: Mały krok-wielka szansa
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-08-16 o 19:35, cef pisze:
> [...]
    > i ślą setki takich listów - a nuż ktoś coś zapłaci)
    >
    > Informują mnie, że mam prawo złożyć reklamację
    > dotyczącą tego zobowiązania, ale nie wiem

    Przede wszystkim zalecam ostrożności i odradzam dzwonienie. Zapiszą
    numer i potem będziesz "zgłaszał" złośliwe niepokojenie. Skoro nie
    podpisywałeś umów, to trudno powiedzieć, skąd to wzięli, ale może
    sposobem ogarnięcia będzie złożenie zawiadomienia o przestępstwie
    oszustwa na szkodę KRUK-a poprzez sprzedanie im nieistniejącej
    wierzytelności.

  • 3. Data: 2016-08-26 21:12:02
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Właśnie jestem złośliwie niepokojony (przez kogo innego).
    Chętnie to zgłoszę, ale z jakiego artykułu/paragrafu?

    -----

  • 4. Data: 2016-08-26 21:16:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-08-16 o 21:12, ąćęłńóśźż pisze:
    > Właśnie jestem złośliwie niepokojony (przez kogo innego).
    > Chętnie to zgłoszę, ale z jakiego artykułu/paragrafu?

    Kodeks wykroczeń.

  • 5. Data: 2016-08-26 21:22:19
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > sposobem ogarnięcia będzie złożenie zawiadomienia o przestępstwie
    > oszustwa na szkodę KRUK-a poprzez sprzedanie im nieistniejącej

    Skąd wzięli? Z automatu?
    Kruk zawsze powie, że to błąd komputera.
    Jaki sens ma składanie takiego zawiadomienia?

  • 6. Data: 2016-08-26 21:29:01
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Czy firma (nie osoba fizyczna) może popełnić wykroczenie?

    -----

  • 7. Data: 2016-08-26 23:26:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-08-16 o 21:29, ąćęłńóśźż pisze:
    > Czy firma (nie osoba fizyczna) może popełnić wykroczenie?
    Firma nie,ale jej pracownik już tak.

  • 8. Data: 2016-08-26 23:28:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-08-16 o 21:22, cef pisze:

    > Skąd wzięli? Z automatu?
    > Kruk zawsze powie, że to błąd komputera.
    > Jaki sens ma składanie takiego zawiadomienia?

    Będzie ślad procesowy i nie będą mogli za 10 lat sobie przypomnieć, że
    jednak to nie błąd.

  • 9. Data: 2016-08-26 23:41:13
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    A dzwoni pracownik?

    -----

  • 10. Data: 2016-08-26 23:59:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-08-16 o 23:41, ąćęłńóśźż pisze:
    > A dzwoni pracownik?

    Nie, oczywiście dzwoni sam z siebie wirtualny twór jakim jest osoba prawna.