  • 1. Data: 2003-04-16 12:16:03
    Temat: Lokator w kamienicy sam sobie ustala czynsz
    Od: "Horche Ramirez" <h...@w...pl>

    Witam!

    Babcia ma czesc kamienicy i niestety w tym mieszkanu, ktore akurat jest w
    jej czesci mieszka lokatorka :( Babka ma 40 lat, mieszka na tych 50 m
    kwadratowych sama i szlag mnie trafia, ze moglbym miec swoje mieszkanie, ale
    wg polskich przepisow wlasciciel niewiele moze... Napisalismy jej
    wypowiedzenie ze skutkiem 3 letnim - zostalo jeszcze sporo ponad 2 lata, a w
    grudniu jak sie zmienily przepisy podwyzszylismy jej czynsz. Zaplacila taki
    podwyzszony czynsz dwa razy, po czym przyslala nam pismo, ze ona sie nie
    zgadza z nowymi przepisami i sama sobie wyliczyla czynsz (sic!) o ponad 100
    zl nizszy (placila wg podwyzszonej stawki ponad 300). Ja tego kraju nie
    rozumiem - ja nie mam mieszkania bo mnie na nie po prostu nie stac, a ona
    zajmuje 50 m kwadratowych, na ktore mimo smiesznie malego czynszu tez jej
    nie stac i ona postanawia sobie sama wyliczyc czynsz... Ciekawe czy podobne
    listy wysyla do elektrowni i gazowni, ze wg niej gaz jest za drogi i ona
    ustala sobie jego cene na nizsza. Co moze w tej sytuacji zrobic wlasciciel?
    Oprocz tego, ze bedziemy ja informowac o odsetkach? A moze nie przyjmowac
    tego nizszego czynszu i jak minie jakis okres bedzie mozna wystapic o
    eksmisje? Moze ktos mi cos podpowie.

    Pozdrawiam

    Horche

  • 2. Data: 2003-04-16 12:24:42
    Temat: Re: Lokator w kamienicy sam sobie ustala czynsz
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Horche Ramirez" <h...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > Oprocz tego, ze bedziemy ja informowac o odsetkach? A moze nie przyjmowac
    > tego nizszego czynszu i jak minie jakis okres bedzie mozna wystapic o

    Jakby ją było stać, to pewnie już by się dawno od was wyniosła.

    Ciekawe, czy kedyś będą takie czasy, że to mieszkania będą czekać na ludzi,
    a nie ludzie na mieszkania.
    Wówczas ceny za czynsz same się uregulują.

  • 3. Data: 2003-04-16 12:32:05
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Horche Ramirez" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > A moze nie przyjmowac
    > tego nizszego czynszu i jak minie jakis okres bedzie mozna wystapic o

    Najlepiej zaczac od przeczytania ustawy o "ochronie lokatorow..."

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-04-16 14:11:09
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Horche Ramirez" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Babcia ma czesc kamienicy i niestety w tym mieszkanu, ktore akurat je

    OGÓLNOPOLSKIE STOWARZYSZENIE WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI
    ul.ŚLĄSKA 64/1, 81-304 GDYNIA
    Kontakt
    Telefon
    58 6208953
    FAX
    58 6614228
    NIP
    586 17 13 313
    Adres Pocztowy
    ul.Śląska 64/1, Gdynia 81-304
    E- mail
    Tomasz Urbaś: t...@o...pl
    Informacje: b...@o...pl
    organizacja poważna i warto się do niej przyłączyć,
    pzdr,
    JarekM

  • 5. Data: 2003-04-17 10:55:02
    Od: "Horche Ramirez" <h...@w...pl>

    > organizacja poważna i warto się do niej przyłączyć,
    > pzdr,
    > JarekM

    Dzieki :)