  • 1. Data: 2004-01-11 19:40:39
    Temat: Licencja na kasety/DVD w wypozyczalni
    Od: "Tomasz Kaczmarek" <t...@o...pl>

    Witam wszystkich

    Czy dystrybutor kaset/plyt DVD w licencji na wpozyczanie tychze kaset/plyt
    moze zastrzec taki warunek ?? Oto fragment licencji:

    ...... oraz wtorny obieg kaset bez zezwolenia sa zabronione i groza surowymi
    sankcjami cywilnymi i karnymi ...

    Czy dystrybutor moze zakazac odsprzedazy mojej wlasnosci? Z gory dziekuje
    wszystkim osoba , ktore pomoga mi w tej sprawie.

    pozdrawiam
    tkaczmar

  • 2. Data: 2004-01-11 22:50:12
    Temat: Re: Licencja na kasety/DVD w wypozyczalni
    Od: "CorfiX" <c...@u...pl>

    Podobnie oficjalna wykladnia Microsoft'u mowi, ze nie wolno odsprzedawac
    zakupionych programow - dopiero niedawno niemiecki Sad Najwyzszy uznal
    ta decyzje za bezzasadna. Hmm.

    - cx

  • 3. Data: 2004-01-11 23:03:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "CorfiX" <c...@u...pl> napisał w wiadomości

    > Podobnie oficjalna wykladnia Microsoft'u mowi, ze nie wolno odsprzedawac
    > zakupionych programow - dopiero niedawno niemiecki Sad Najwyzszy uznal
    > ta decyzje za bezzasadna. Hmm.

    Szkoda tylko, ze Microsoft nie potrafi podać podstawy prawnej takiego
    twierdzenia.

  • 4. Data: 2004-01-12 06:02:46
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    > Podobnie oficjalna wykladnia Microsoft'u mowi, ze nie wolno odsprzedawac
    > zakupionych programow -

    to dziwne... na stronie microsoft jest napisane ,ze mozna sprzedawac

  • 5. Data: 2004-01-12 09:46:56
    Od: Arek <a...@e...net>

    CorfiX rzecze:
    > Podobnie oficjalna wykladnia Microsoft'u mowi, ze nie wolno odsprzedawac
    > zakupionych programow - dopiero niedawno niemiecki Sad Najwyzszy uznal
    > ta decyzje za bezzasadna. Hmm.

    Pomieszałeś kolego. Niedawno to POLSKI sąd ustalił co jest udzieleniem licencji
    a co sprzedażą egzemplarza programu.
    I w tym drugim przypadku nie mogą kontrolować wtórnego obrotu egzemplarzami utworów.
    Niemiecki sąd rozstrzygnął to samo już kilka lat temu.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 6. Data: 2004-01-12 10:02:10
    Od: "Mich" <p...@w...pl>

> [...]
    > Podobnie oficjalna wykladnia Microsoft'u mowi, ze nie wolno odsprzedawac
    > zakupionych programow - dopiero niedawno niemiecki Sad Najwyzszy uznal

    Pewnie masz jakiekiegoś Windowsa na komputerze - zajrzyj zatem do warunków
    licencji zanim zaczniesz propagować nieprawdę. Wyraznie MS podaje, że wolno
    sprzedawać - tylko, że sa pewne zobowiazania. np. poprzedni właściciel musi
    odinstalować

    z pozdrowieniami

  • 7. Data: 2004-01-12 11:28:35
    Od: "Tomasz Kaczmarek" <t...@o...pl>

    > Pewnie masz jakiekiegoś Windowsa na komputerze - zajrzyj zatem do warunków
    > licencji zanim zaczniesz propagować nieprawdę. Wyraznie MS podaje, że
    wolno

    Wszystko fajnie, tylko, ze moje pytanie dotyczylo kaset video/plyt DVD.
    Dystrybutor w licencji zakazuje mi dysponowanie moja wlasnoscia - przeciez
    nabylem ta plyte/kasete a dodatkowo nabylem prawa do jej wypozyczania.
    Jednak teraz nie chce miec tej plyty / kasety u siebie i mam prosic
    dystrybutora o pozwolenie sprzedazy mojej wlasnosci?

    pzdr
    tkaczmar

  • 8. Data: 2004-01-12 12:05:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczmarek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jednak teraz nie chce miec tej plyty / kasety u siebie i mam prosic
    > dystrybutora o pozwolenie sprzedazy mojej wlasnosci?

    Na sprzedaż nie. Ale odsprzedając nie będziesz mógł dokonać cesji prawa do
    wypożyczania. Tak więc do prywatnego użytku możesz jak najbardziej to
    komuś sprzedać i będzie to legalna kopia.

  • 9. Data: 2004-01-12 13:52:54
    Od: "Tomasz Kaczmarek" <t...@o...pl>

    > Na sprzedaż nie. Ale odsprzedając nie będziesz mógł dokonać cesji prawa do
    > wypożyczania. Tak więc do prywatnego użytku możesz jak najbardziej to
    > komuś sprzedać i będzie to legalna kopia.

    Dokladnie chodzi mi o domowy uzytek. Jrdnak zapis licencji nie rozroznia
    domowego uzytku oraz uzytku komercyjnego; mowi po prostu ze wtorny obieg
    wymaga zgody dystrybutora - toz to absurd.

    pzdr
    tkaczmar

  • 10. Data: 2004-01-12 23:15:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczmarek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    Ale ten zapis jest w licencji na wypożyczanie. Na posiadanie kopii nie
    jest już potrzebna licencja a wystarczy tylko oryginalny nośnik.