  • 1. Data: 2010-10-06 09:43:30
    Temat: Kto jak dziedziczy?
    Od: Maurycy Piec-Bocheński <m...@g...com>

    Witam Państwa,

    chciałbym się dowiedzieć, jak rozkłada się dziedziczenie w poniższej
    sytuacji.

    Zmarł pan Kowalski. Był żonaty z panią Kowalską, z którą miał jedno
    dziecko - Zuzię Kowalską, już pełnoletnią. Jednak już dawno rozwiódł
    się z panią Kowalską i ożenił z panią Wiśniewską. Nie miał z nią
    wspólnych dzieci, jednak pani Wiśniewska miała z poprzedniego
    małżeństwa dwoje dzieci - Piotra i Pawła, również pełnoletnich. Pani
    Kowalska żyje nadal, pani Wiśniewska zmarła przed kilku laty.

    MP-B

  • 2. Data: 2010-10-06 09:53:05
    Temat: Re: Kto jak dziedziczy?
    Od: pamana <b...@a...pl>

> [...]
    > małżeństwa dwoje dzieci - Piotra i Pawła, również pełnoletnich. Pani
    > Kowalska żyje nadal, pani Wiśniewska zmarła przed kilku laty.

    Proszę mnie poprawić jakby co .
    Dziedziczy Zuza K. jako córka.
    chyba ,że dzieci p. Wiśniewskiej były przysposobione ,adoptowane itp
    przez p.Kowalskiego.
    p.

  • 3. Data: 2010-10-06 10:59:46
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "pamana" <b...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Proszę mnie poprawić jakby co .
    > Dziedziczy Zuza K. jako córka.
    > chyba ,że dzieci p. Wiśniewskiej były przysposobione ,adoptowane itp przez
    > p.Kowalskiego.

    ogolnie tez mi sie tak wydaje, problem jest tylko co dziedziczy :)
    ogolnie wiadomo ze majatek pana kowalskiego, natomiast teraz nalezy ustalic
    co bylo jego majatkiem odrebnym, co wspolnym z pania wisniewska itd, jesli
    tego majatku bylo nieduzo, to i problem maly, jesli wiecej i wchodzily w gre
    jakies ieruchomosci z przed i po malzenstwie z pania wisniewska, to bedzie
    pewnie troche zabawy

  • 4. Data: 2010-10-06 13:37:26
    Od: SQLwiel <n...@o...pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    > wchodzily w gre jakies ieruchomosci z przed i po malzenstwie z pania
    > wisniewska, to bedzie pewnie troche zabawy

    Wydaje mi się ( ;) wiem - lepiej, żebym się nie odzywał...)
    , że:

    Z panią Kowalską - nie ma tematu. Wszystko co mogła, dostała w postaci
    alimentów lub podziału majątku po rozwodzie.
    Pani Wiśniewska zmarła przed panem Kowalskim, więc cały wspólny majątek
    po niej odziedziczył p. Kowalski z Zuzią w ustawowej proporcji (chyba,
    że jak pisze Szerszeń, przysposobił dzieci pani Wiśniewskiej, albo uznał
    za swoje jakieś inne, albo coś komuś zapisał, albo chwcj)

    A więc - Zuzia!

    --

    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2010-10-06 14:09:03
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "SQLwiel" <n...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Pani Wiśniewska zmarła przed panem Kowalskim, więc cały wspólny majątek
    > po niej odziedziczył p. Kowalski z Zuzią

    no nie do konca, zuzia po pani wisniewskiej nijak nie dziedziczy, po niej
    dziedzicza jej synowie, takze teraz jesli sa jakies nieruchomosci trzeba sie
    zastanowic kto w jakiej czesci jest czego wlascicielem i kto kogo splaca

    tak czy siak trzeba isc do sadu

  • 6. Data: 2010-10-06 14:51:15
    Od: SQLwiel <n...@o...pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    > niej dziedzicza jej synowie, takze teraz jesli sa jakies nieruchomosci
    > trzeba sie zastanowic kto w jakiej czesci jest czego wlascicielem i kto

    Fuckt, oczywiście.
    Dzieci Wiśniewskiej dziedziczą po niej jej część wspólnego i majątek
    osobisty na równi z Kowalskim. Trza czytać - Art. 931 KC i następne, a
    nie p...ć głupoty... (to o mnie, nie o Tobie, Szerszeń).

    Art. 931. § 1. W pierwszej kolejności powołane są z ustawy do spadku
    dzieci spadkodawcy oraz jego małżonek; dziedziczą oni w częściach
    równych. Jednakże część przypadająca małżonkowi nie może być mniejsza
    niż jedna czwarta całości spadku.

    --

    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2010-10-06 15:00:30
    Od: SQLwiel <n...@o...pl>

    SQLwiel pisze:

> [...]
    > dzieci spadkodawcy oraz jego małżonek; dziedziczą oni w częściach
    > równych. Jednakże część przypadająca małżonkowi nie może być mniejsza

    Ale-ale...
    Sam siebie zrehabilituję. :)
    Coś mi się dzisiaj zajączkuje...

    Przecież Wiśniewska zmarła "dawno", a więc wtedy powinno było dojść do
    podziału spadku po niej. Wtedy jej dzieci (i Kowalski) dostały swoją dolę.
    Teraz, gdy zmarł Kowalski, nie było już Wiśniewskiej, ani spadku po niej.

    Wszystko dla Zuzi. Jak wyżej.

    --

    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2010-10-06 17:50:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/6/2010 4:43 AM, Maurycy Piec-Bocheński wrote:
> [...]
    > małżeństwa dwoje dzieci - Piotra i Pawła, również pełnoletnich. Pani
    > Kowalska żyje nadal, pani Wiśniewska zmarła przed kilku laty.

    pan kowalski razem z dziecmi pani wisniewskiej po pani wisniewskiej.
    to najpierw.
    po panu kowalskim dziedziczy zuzia i ewentualnie dzieci pani
    wisniewskiej jeśli byly przez niego przysposobione.
    pani kowalska nie dostaje nic

  • 9. Data: 2010-10-07 07:16:26
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "SQLwiel" <n...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Wszystko dla Zuzi. Jak wyżej.

    ok
    pod warunkiem ze podzialu spadku dokonano fizycznie, a nie tylko na
    piapierze :)
    dzieci z obu malzenstw moga nie utrzymywac ze soba kontaktu, moga wrecz
    palac do siebie niechecia, takze trzeba teraz dokonac fizycznego podzialu i
    ewentualnych splat

  • 10. Data: 2010-10-11 06:27:50
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-10-06 15:37, SQLwiel pisze:
    > Z panią Kowalską - nie ma tematu. Wszystko co mogła, dostała w postaci
    > alimentów lub podziału majątku po rozwodzie.

    o ile taki podział był...

    KG