    From: ń <ń@ń.ń>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Koszty doreczenia srodków pienieznych
    Date: Thu, 13 Sep 2018 14:08:28 +0200

    Zwolniony z kosztów postepowania wierzyciel we wniosku egzekucyjnym prosi o
    doręczenie mu wyegzekwowanej sumy przekazem pocztowym, na co komornik wzywa
    wierzyciela do uiszczenia zaliczki na koszty doręczenia środków pieniężnych (art.
    39.2.6) w kwocie 53,- zł
    Ciekawi mnie, czy osobę zwolnioną z kosztów postępowania ta opłata na pewno
    obowiązuje? Czy podając nr rachunku do przelewu bankowego opłata byłaby niższa?
    Ostatecznie niby dłużnik by zapłacił, ale zawsze jest jakieś ryzyko niewyegzekwowania
    całości zasądzonej wyrokiem sumy to po co mieć 53,- zł w plecy.
    Gdy blisko, to prościej i szybciej będzie wierzycielowi podejść do kancelarii po
    wypłatę do ręki bez przelewów czy przekazów (swoją drogą bardzo słonych!), bo
    wchodzenie na ścieżkę zaskarżania przez wierzyciela czynności komornika przy takich
    jednak groszach wydaje się mijać się z celem, ale ciekaw jestem zasady (dla
    zwolnionych z kosztów).