  • 1. Data: 2004-02-23 18:16:18
    Temat: Kontrola Skarbowa i Komputer
    Od: "KS" <ks01(usun_to)@wp.pl>

    Witam szanowną grupę

    czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć czy urzędnik
    skarbowy który przychodzi na kontrole skarbową do firmy
    ma prawo do przeglądania danych w komputerze czy
    tylko w dokumentach na papierze ??

    Jeżeli nie ma prawa to jakie prawo otym mówi (konkretnie)

    pozdrawiam
    KS

  • 2. Data: 2004-02-23 19:03:13
    Temat: Re: Kontrola Skarbowa i Komputer
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Mon, 23 Feb 2004 19:16:18 +0100, na pl.soc.prawo, KSusun_to napisał(a):

> [...]
    > ma prawo do przeglądania danych w komputerze czy
    > tylko w dokumentach na papierze ??
    >
    > Jeżeli nie ma prawa to jakie prawo otym mówi (konkretnie)

    Trudno by wskazać bezpośredni przepis ale weź pod uwagę przepis art 286
    Ordynacji Podatkowej - a szcególnie § 1 pkt.4 i 5 :
    <cytat>
    Art. 286. § 1. Kontrolujący, w zakresie wynikającym z upoważnienia, są w
    szczególności uprawnieni do:
    4) żądania udostępnienia akt, ksiąg i *wszelkiego rodzaju dokumentów*
    związanych z przedmiotem kontroli oraz do sporządzania z nich odpisów,
    kopii, wyciągów i notatek,
    5) zbierania *innych niezbędnych materiałów* w zakresie objętym kontrolą,
    </cytat>
    Jeżeli w komputer jest firmowy to *jego zdaniem* mogą się tam znajdować
    dokumenty, notatki związane z przedmiotem kontroli.
    Rzecz w tym, że o tym co jest "niezbędnym materiałem" decyduje niesty
    kontrolujący.
    --
    Mieczysław
    -