  • 1. Data: 2023-01-19 09:07:48
    Temat: Komornik
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    Do tej pory byłem przekonany że komornik może podjąć swoje czynności
    wyłącznie w oparciu o wyrok sądowy. A tu ktoś twierdzi że może podjąć
    również w oparciu o zlecenie od osoby cywilnej będącej wierzycielem, w
    oparciu o dowody jakie dostarcza ten wierzyciel.
    Prawda to?

    --
    Jacek

  • 2. Data: 2023-01-19 11:14:37
    Temat: Re: Komornik
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 19 stycznia 2023 o 09:40:14 UTC+1 Jacek napisał(a):
> [...]
    > również w oparciu o zlecenie od osoby cywilnej będącej wierzycielem, w
    > oparciu o dowody jakie dostarcza ten wierzyciel.

    Zależy jaki wierzyciel i jakie dowody.
    Możliwe, że na podstawie aktu notarialnego, w którym dłużnik poddał się egzekucji,
    nie jest potrzebny wyrok sądu.

  • 3. Data: 2023-01-19 20:34:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Zależy jaki wierzyciel i jakie dowody.
    > Możliwe, że na podstawie aktu notarialnego, w którym dłużnik poddał się egzekucji,
    > nie jest potrzebny wyrok sądu.
    Ale potrzebna jest klauzula wykonalności.
    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2023-01-19 21:33:44
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 19 stycznia 2023 o 20:34:27 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale potrzebna jest klauzula wykonalności.

    No dobra, to chtba jest jakiś "wyrok" - ale chyba taki,
    który sąd MUSI wydać?
    Więc może taki skrót myślowy - dajesz komornikowi taki akt, on z tym idzie do sądu,
    sąd wydaje klauzulę, bo musi - i wygląda z zewnątrz jakby komornik działał "bez
    wyroku".

  • 5. Data: 2023-01-20 01:01:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.01.2023 o 21:33, Dawid Rutkowski pisze:
    > Więc może taki skrót myślowy - dajesz komornikowi taki akt, on z tym
    > idzie do sądu, sąd wydaje klauzulę, bo musi - i wygląda z zewnątrz
    > jakby komornik działał "bez wyroku".
    Może, choć o ile wiem, to komornik z tym do sadu nie chodzi.

    --
    Robert Tomasik