  • 1. Data: 2020-05-20 20:59:55
    Temat: Kilka mandatów i sprawa w sądzie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Taka sytuacja:
    Przychodzi policja ze zarejestrowano kilka wykroczen w jednym miejscu:
    - wjazd pod zakaz
    - parkowanie na chodniku
    - jazda wzdłuz pasów
    - coś jeszcze - nie wiem, bo sprawa przekazywana telefonicznie a
    delikwent strasznie zdenerwowany

    Policja proponuje jakis gruby mandat (powyzej 1000zł) albo sprawe w
    sadzie.

    Czy jak sprawa pojdzie do sadu to jest szansa dostac mniejszy mandat czy
    sad tak jak policja policzy kazde wykroczenie osobno i nie ma zmiłuj?
    Mogłyby sie pojawic jakies okolicznosci łagodzące ale czy sad moze wziac
    je pod uwage?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

  • 2. Data: 2020-05-20 22:11:25
    Temat: Re: Kilka mandatów i sprawa w sądzie
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tak, jak weźmie cwaną wyszczekaną papugę za 1500 zł + VAT.
    Czyli dołoży za czysto w papierach.

    -----

  • 3. Data: 2020-05-20 23:34:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.05.2020 o 20:59, Budzik pisze:

> [...]
    > sad tak jak policja policzy kazde wykroczenie osobno i nie ma zmiłuj?
    > Mogłyby sie pojawic jakies okolicznosci łagodzące ale czy sad moze wziac

    Nie znając sprawy, to trudno powiedzieć. Oczywiście sąd bierze pod uwagę
    okoliczności łagodzące. policjant ma taryfikator. Wiele tu się nie da
    pokombinować. Sąd nie jest związany taryfikatorem, ale górna granica
    grzywny, to 5.000 zł :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2020-05-21 06:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > uwagę okoliczności łagodzące. policjant ma taryfikator. Wiele tu się
    > nie da pokombinować. Sąd nie jest związany taryfikatorem, ale górna

    O to mi chodziło.
    Dzieki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."

  • 5. Data: 2020-05-21 10:56:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Budzik b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

    > O to mi chodziło.
    > Dzieki.

    A jeszcze przyszło mi do głowy: a czy mozna powiedziec ze nie wskaze sie
    osoby prowadzacej? Czy wtedy bedzie mandat za niewskazanie i koniec
    sprawy?

    Zdarzenie mialo miejsce na poczatku marca.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

  • 6. Data: 2020-05-21 12:14:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
> [...]
    >- parkowanie na chodniku
    >- jazda wzdłuz pasów
    >- coś jeszcze - nie wiem, bo sprawa przekazywana telefonicznie a

    A to bylo za jednym razem ?

    >Policja proponuje jakis gruby mandat (powyzej 1000zł) albo sprawe w
    >sadzie.

    Standardowe postepowanie - przyznajesz sie i przyjmujesz mandat, lub
    do sadu.

    >Czy jak sprawa pojdzie do sadu to jest szansa dostac mniejszy mandat
    >czy
    >sad tak jak policja policzy kazde wykroczenie osobno i nie ma zmiłuj?

    Mozna mnieszy, mozna wiekszy - to juz sad bedzie wyznaczal.

    >Mogłyby sie pojawic jakies okolicznosci łagodzące ale czy sad moze
    >wziac
    >je pod uwage?

    Sad zalatwi sprawe zaocznie - czyli wysle wyrok nakazowy.
    Mozesz zaprotestowac, i dopiero wtedy bedzie cokolwiek rozpatrywane i
    uwzglednianiane.

    Ale ... jest szansa, ze z uwagi na epidemie nie wyrobia sie z terminem
    rozprawy.
    Choc z drugiej strony - moze teraz mandatow malo, i maja wolne terminy
    :-)

    Gdzies tam jeszcze jest "samoukaranie" i tu by mozna 500 czy 300 zl
    zaproponowac ... tylko jak to zrobic, skoro nastepny krok to wyrok
    nakazowy :-)

    J.

  • 7. Data: 2020-05-21 13:40:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A to bylo za jednym razem ?

    Tak, podobno wszystko w jednym miejscu, podczas podjezdzania na miejsce
    rozładunku towaru, które to miejsce znajduje sie na jakims deptaku.

> [...]
    >
    > Sad zalatwi sprawe zaocznie - czyli wysle wyrok nakazowy.
    > Mozesz zaprotestowac, i dopiero wtedy bedzie cokolwiek rozpatrywane i

    Ok, to rozumiem.

    > Ale ... jest szansa, ze z uwagi na epidemie nie wyrobia sie z terminem
    > rozprawy.

    A jaki to musi być termin?

> [...]
    >
    > Gdzies tam jeszcze jest "samoukaranie" i tu by mozna 500 czy 300 zl
    > zaproponowac ... tylko jak to zrobic, skoro nastepny krok to wyrok

    A jakby odmowic podania danych kierowcy policjantowi?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

  • 8. Data: 2020-05-21 13:51:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    >A jeszcze przyszło mi do głowy: a czy mozna powiedziec ze nie wskaze
    >sie
    >osoby prowadzacej? Czy wtedy bedzie mandat za niewskazanie i koniec
    >sprawy?

    Tylko zeby zechcieli mandat wystawic, bo moze sie tak skonczyc:

    https://www.scigacz.pl/5000,zl,kary,za,niewskazanie,
    sprawcy,Rekordowa,grzywna,dla,kierowcy,35915.html

    >Zdarzenie mialo miejsce na poczatku marca.

    A kiedy "ujawnili" ? Bo tam sa jakies terminy na mandat ...

    J.

  • 9. Data: 2020-05-21 16:28:15
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 21.05.2020 o 10:56, Budzik pisze:

    > A jeszcze przyszło mi do głowy: a czy mozna powiedziec ze nie wskaze sie
    > osoby prowadzacej? Czy wtedy bedzie mandat za niewskazanie i koniec
    > sprawy?

    Napisz im lepiej, że musiałeś chyba prowadzić po pijanemu, bo na trzeźwo
    tyle wykroczeń na raz nie jesteś w stanie dokonać.
    Może łykną?

  • 10. Data: 2020-05-21 16:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Tylko zeby zechcieli mandat wystawic, bo moze sie tak skonczyc:
    >
    > https://www.scigacz.pl/5000,zl,kary,za,niewskazanie,
    sprawcy,Rekordowa
    > ,grzywna,dla,kierowcy,35915.html

    Grubo.
    Ale mysle ze tutaj miała tez znaczenie skala przewinienia - prawie
    200km/h na 50...
    A tam - z tego co słyszałem - być moze było wykroczenie ale zero
    niebezpieczenstwa, zero przeszkadzania komukolwiek, do tego działanie w
    słusznej sprawie (dostawa jakichs materiałów medycznych typu maseczki itp
    na samym poczatku walki z pandemia kiedy hurtownie medyczne nie wiedziały
    w co ręce włozyć...)

    > A kiedy "ujawnili" ? Bo tam sa jakies terminy na mandat ...

    Kilka dni temu przyszedł dzielnicowy.
    Ale podobno rozmowa toczyła się w strone: czy sie pani przyznaje i czy
    przyjmuje pani mandat.
    No chyba ze sciemniał i chciał tylko przygotowac prosta sprawe dla sadu.
    W kazdym razie sugestia była taka ze albo mandat albo sąd.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,