  • 1. Data: 2021-01-11 14:20:54
    Temat: Kiedy przestanie być wymagana umiejętność czytania i pisania?
    Od: Kviat

    Niektórzy doszukują się drugiego dna, że chodzi o możliwość zatrudniania
    przestępców w ministerstwie.
    A ja sądzę, że im się po prostu ławka skurczyła. Ludzie wykształceni nie
    chcą z nimi współpracować, bo nie chcą psuć sobie reputacji. Zdają sobie
    sprawę, że smród będzie się za nimi ciągnął do końca życia i nawet
    rodzina u cioci na imieninach im nie odpuści. Zdają sobie sprawę, że
    nadchodzi koniec i niektórzy będą uciekać z tonącego okrętu, a kadry
    będzie trzeba jakoś uzupełnić.

    Ale nawet takiego czegoś nie potrafią dobrze napisać i dlatego im przy
    okazji wyszło, że będą mogli zatrudniać również karanych.

    https://innpoland.pl/164845,bez-wyksztalcenia-i-z-wy
    rokiem-zbigniew-ziobro-po-cichu-zmienia-ustawe

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2021-01-11 15:26:34
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 11 Jan 2021 14:20:54 +0100, Kviat napisał(a):

    > https://innpoland.pl/164845,bez-wyksztalcenia-i-z-wy
    rokiem-zbigniew-ziobro-po-cichu-zmienia-ustawe

    Pomocnicy w aptekach się ucieszą, bo rynek pracy otworzy się przed nimi
    szerzej.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 3. Data: 2021-01-11 15:37:34
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 11.01.2021 o 14:20, Kviat pisze:

> [...]
    >
    > https://innpoland.pl/164845,bez-wyksztalcenia-i-z-wy
    rokiem-zbigniew-ziobro-po-cichu-zmienia-ustawe

    Co do tych karanych, to można by to jakoś uszczegółowić, bo na przykład
    taki gość karany za przestępstwa podatkowe może być całkiem spranym
    naczelnikiem Urzędu Skarbowego.
    Natomiast wykształcenie wyższe niczego nie gwarantuje, znam parę osób po
    różnego rodzaju politologiach czy administracjach publicznych, które
    pracują w różnych urzędach. Oni tam naprawdę wierzą, że są niezbędni dla
    kraju, włącznie z gospodarką, a w tym przekonaniu podtrzymują ich
    najpierw wykładowcy na uczelniach oraz późniejsi współpracownicy z 20-30
    letnim stażem w administracji publicznej.

  • 4. Data: 2021-01-11 17:11:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]
    >A ja sądzę, że im się po prostu ławka skurczyła. Ludzie wykształceni
    >nie chcą z nimi współpracować, bo nie chcą psuć sobie reputacji.

    IMO sie mylisz.
    Sympatykow PiS z formalnym wyksztalceniem raczej nie brakuje, jesli
    glosowaly na nich miliony, to dziesiatki tysiecy mgr pewnie sie
    znajda.
    Na stolki w ministerstwie starczy.

    Wiec to raczej chodzi o to, ze zasluzony towarzysz/ka musi miec
    stolek.

    >sprawę, że smród będzie się za nimi ciągnął do końca życia i nawet

    Hm, jak widzialem "Duda moj prezydent" na plocie ... niektorzy chyba
    sie nie boja.
    Zreszta czego tu sie bac, skoro 55% mieszkancow jest za. Albo i 80%.

    >rodzina u cioci na imieninach im nie odpuści.

    Madrzy ludzie zaczynaja mowic "w rodzinie o polityce nie rozmawiamy"
    :-)

    >Zdają sobie sprawę, że nadchodzi koniec i niektórzy będą uciekać z
    >tonącego okrętu, a kadry będzie trzeba jakoś uzupełnić.

    Na razie to jeszcze 3 lata. A potem nie od razu wszystko przegraja -
    mozna miec stanowisko w Sejmie, w samorzadzie, w spolce samorzadowej,
    w Unii ...

> [...]
    >https://innpoland.pl/164845,bez-wyksztalcenia-i-z-w
    yrokiem-zbigniew-ziobro-po-cichu-zmienia-ustawe

    Niechcacy, albo i chcacy :-)

    Przypominam, ze teraz mozna byc prawomocnie skazanym za "obraze",
    Ale akurat w swietle art 53 to nie dotyczy, a i karanych obecnie
    zatrudniac mozna - z wyjatkiem tych, co maja zakaz zajmowania
    stanowisk.

    Czyzby sie bali, ze przyjdzie Trybunal Stanu albo inne wyroki, i za 7
    lat bedzie bieda ?

    >https://innpoland.pl/164845,bez-wyksztalcenia-i-z-w
    yrokiem-zbigniew-ziobro-po-cichu-zmienia-ustawe

    Tylko nie rozumiem - dotychczasowa tresc stanie sie ust 1 pkt 1, czy
    Ziobro ma na mysli dyrektorow generalnych urzedu ?

    A w efekcie zmiany ... wymienieni podsekretarze sprawujacy nadzor nad
    sadami nie beda "wyzszymi urzednikami" ?

    J.

  • 5. Data: 2021-01-11 17:20:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.01.2021 o 15:37, nadir pisze:

    > Co do tych karanych, to można by to jakoś uszczegółowić, bo na przykład
    > taki gość karany za przestępstwa podatkowe może być całkiem spranym
    > naczelnikiem Urzędu Skarbowego.

    Oczywiście a nie przykład prokurator stanu wojennego przewodniczoncym
    komisji praw człowieka i sprawiedliwości. Komenendantem policji powinien
    być jakiś gangus a rzecznikiem praw dziecka trynkiewicz!

    --
    Shrek

  • 6. Data: 2021-01-11 20:08:40
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 11.01.2021 o 17:20, Shrek pisze:

    > Oczywiście a nie przykład prokurator stanu wojennego przewodniczoncym
    > komisji praw człowieka i sprawiedliwości. Komenendantem policji powinien
    > być jakiś gangus a rzecznikiem praw dziecka trynkiewicz!

    Eee tam przekoloryzowujesz.
    Skoro złapani i skruszeni hakerzy mogą być wykorzystywani przez służby i
    firmy do poprawy zabezpieczeń, to czemu spece od karuzel VAT nie mogą
    pomagać w ich tropieniu/likwidacji?
    W USA był kiedyś gość, który podrabiał czeki a po złapaniu pomagał
    bankom w ich zabezpieczaniu oraz FBI w odkrywaniu fałszerstw.

  • 7. Data: 2021-01-11 20:33:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.01.2021 o 20:08, nadir pisze:

    > Eee tam przekoloryzowujesz.
    > Skoro złapani i skruszeni hakerzy mogą być wykorzystywani przez służby i
    > firmy do poprawy zabezpieczeń, to czemu spece od karuzel VAT nie mogą
    > pomagać w ich tropieniu/likwidacji?

    Ale ty pisałeś o naczelniku urzędu skarbowego - a powód jest prosty i
    banalny - choćby dlatego, że (pomijając jego skruszenie) jest powiązany
    personalnie z "drugą stroną" co powoduje oczywisty konflikt interesów.

    > W USA był kiedyś gość, który podrabiał czeki a po złapaniu pomagał
    > bankom w ich zabezpieczaniu oraz FBI w odkrywaniu fałszerstw.

    A u nas był (a nawet jest) prokurator, który w stanie wojennym skazywał
    opozycjonistów a teraz stoi na czele organu (nie poprawiać!) który z
    kolei stoi na straży sprawiedliwości i przestrzegania praw człowieka. I
    to nie jest ostatnie słowo pis!

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2021-01-11 21:33:02
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 11.01.2021 o 20:33, Shrek pisze:

    > Ale ty pisałeś o naczelniku urzędu skarbowego - a powód jest prosty i
    > banalny - choćby dlatego, że (pomijając jego skruszenie) jest powiązany
    > personalnie z "drugą stroną" co powoduje oczywisty konflikt interesów.

    To taki średni argument, bo wielu, może nie naczelników(choć też by się
    paru znalazło) ale urzędników bywa personalnie powiązanych z drugą
    stroną. Dlatego napisałem, że trzeba by to jakoś uszczegółowić, kto,
    kiedy i w jakich warunkach mógłby swą wiedzę spożytkować dla dobra
    społeczeństwa.

> [...]
    > opozycjonistów a teraz stoi na czele organu (nie poprawiać!) który z
    > kolei stoi na straży sprawiedliwości i przestrzegania praw człowieka. I

    No ale działał wbrew ówczesnym przepisom? Jeżeli tak, to kogo to wina,
    że jeszcze nie siedzi? Było 30 lat na załatwienie takich tematów.

  • 9. Data: 2021-01-12 06:28:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.01.2021 o 21:33, nadir pisze:

    > To taki średni argument, bo wielu, może nie naczelników(choć też by się
    > paru znalazło) ale urzędników bywa personalnie powiązanych z drugą
    > stroną.

    A ten będzie na pewno. To że gdzieś tam tak bywa nie znaczy że to norma,
    a po prostu że spieprzono sprawę.

    > No ale działał wbrew ówczesnym przepisom?

    Bez znaczenia. Ksiądz zasadniczo nie działa wbrew współczesnym
    przepisom, a zgadzamy się mam nadzieję, że na rzecznika praw dziecka się
    nie nadaje.

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2021-01-12 10:56:24
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 11 Jan 2021 20:08:40 +0100, nadir napisał(a):

    > Skoro złapani i skruszeni hakerzy mogą być wykorzystywani przez służby i
    > firmy do poprawy zabezpieczeń, to czemu spece od karuzel VAT nie mogą
    > pomagać w ich tropieniu/likwidacji?

    Banaś już nawet wyhodował takie kadry, tylko oni przebyli akurat drogę
    odwrotną.

    "Arkadiusz B. był dyrektorem Krajowej Szkoły Skarbowości, czyli kuźni kadr
    Krajowej Administracji Skarbowej (KSS). Z kolei Krzysztof B. był
    wicedyrektorem Departamentu Kontroli Celnej, Podatkowej i Kontroli Gier.
    Trzeci, który siedzi w areszcie to Andrzej S. naczelnik warszawskiego
    urzędu skarbowego, podejrzany o udział w gangu VAT."

    https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/artykuly/1436
    677,banas-ministerstwo-finansow-mafia-vat-owska.html