  • 1. Data: 2002-01-03 09:32:06
    Temat: Karta podatkowa + vat
    Od: "Mateusz G" <M...@p...onet.pl>

    Czesc!
    Przez ostatni rok dzialalnosci gospodarczej (jednoosobowa firma) bylem na
    karcie podatkowej i nie bylem platnikiem VAT-u
    Od nowego roku jestem platnikiem VAT-u, lecz dalej na karcie podatkowej...
    Czy ktos wie (i powie :-)), jakie mam mozliwosci odpisu VAT-u? Czy sa tu
    jakies ograniczenia w porownaniu z innymi rodzajami dzialalnosci? w
    szczegolnosci chodzi mi odpisywanie rachunkow za telefon oraz zakupu
    czesci...
    Dziekuje
    mg

  • 2. Data: 2002-01-03 21:25:51
    Temat: Re: Karta podatkowa + vat
    Od: "Krzysztof J" <k...@h...com>

    Na karcie podatkowej mozesz odpisać sobie tylko ubezpieczenie zdrowotne. A
    ponieważ nie dolicza się do niego VAT-u, nie masz od czego tego VAT-u
    odpisać.
    Zastanów się nad ryczałtem tam możesz sobie odpisaćod podstawy opodatkowanie
    ubezpieczenie społeczne. Ja przez pół roku niepotrzebnie płaciłem podatek o
    ponad 100 zł większy na miesiąc.
    Na konto prywatne prześlę Ci wykresy w Excelu porównujące ogólne zasady z
    ryczałtem.
    Jeśli chcesz odpisać części, to kupuj je na fakturę dla firmy, dla której
    robisz usługę.
    Pozdr. Krzysiek

  • 3. Data: 2002-01-03 21:33:47
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

> [...]
    VAT-u
    > odpisać.
    > Zastanów się nad ryczałtem tam możesz sobie odpisaćod podstawy

    VAT rozliczysz na zasadach ogólnych. Musisz tylko prowadzić wymagane w
    VAT ewidencje.
    Przedmówca pomieszał trochę z tym odpisywaniem.

    CEZ

  • 4. Data: 2002-01-04 13:05:45
    Od: "Mateusz G" <M...@p...onet.pl>

    > VAT rozliczysz na zasadach ogólnych. Musisz tylko prowadzić wymagane w
    > VAT ewidencje.
    > Przedmówca pomieszał trochę z tym odpisywaniem.
    >
    > CEZ

    OK, to dobrze...
    CEZ - wierze w Ciebie :-)
    Wielkie dzieki!
    mg

  • 5. Data: 2002-01-04 13:07:19
    Od: "Mateusz G" <M...@p...onet.pl>

    > Na konto prywatne prześlę Ci wykresy w Excelu porównujące ogólne zasady z
    > ryczałtem.

    Dzięki, chętnie przejrzę
    pozdrawiam
    mg

  • 6. Data: 2002-01-04 20:41:27
    Od: "Ryszard Lachman" <r...@o...com>

    Użytkownik "Krzysztof J" <k...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
    cut
    > Jeśli chcesz odpisać części, to kupuj je na fakturę dla firmy, dla której

    nie rozumiem..tzn ze bedac na karcie podatkowej i Vat robiac uslugi do
    ktorych zuzywam rozne materialy nie moge sobie odpisac vatu od tych
    materialow - IMO moge. Aa co z Vatem od kosztow? mozna rozliczyc w podatku
    Vat czy nie ?

    === Ryszard Lachman SP9VNQ

  • 7. Data: 2002-01-04 21:05:01
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

> [...]
    > ktorych zuzywam rozne materialy nie moge sobie odpisac vatu od tych
    > materialow - IMO moge. Aa co z Vatem od kosztow? mozna rozliczyc w

    Można. Ten, co tu tak namieszał z odliczeniami,
    nie odróżniał chyba VAT od PIT :-)

    CEZ