  • 1. Data: 2019-11-07 11:30:58
    Temat: KTO się dopuścił (karalnego) zniesławienia? [Dr. Gontarczyk v. Prof. Engelking : "prawda" naukowa "bez-źródłowa"?]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://polskieradio24.pl/130/5925/Artykul/2275874,D
    r-Piotr-Gontarczyk-o-publikacji-Dalej-jest-noc-Losy-
    Zydow-w-wybranych-powiatach-okupowanej-Polski-wielow
    atkowa-mistyfikacja
    > Jak przypomniał dr Piotr Gontarczyk, kilka miesięcy temu napisał
    > artykuł o jednym z sołtysów powiatu bielskiego, który miał duże
    > zasługi w ratowaniu Żydów. Na procesie po zakończeniu II wojny
    > światowej potwierdzali oni jego pomoc. - Nigdy nic złego nikomu nie
    > zrobił i powinien dostać medal Instytutu Yad Vashem. Natomiast w
    > książce pani prof. Engelking napisała, że jest winny śmierci
    > kilkudziesięciu Żydów. Skierowałem zapytanie w sprawie źródeł, na
    > podstawie których oskarżono tego człowieka. Nie otrzymałem jednak
    > żadnej odpowiedzi - wyjaśnił badacz.

    Czy Dr. Gontarczyk zniesławia profesor Engelking (tym i nie tylko
    tym zarzutem) czy profesor Engelking niewiarygodnie karygodnie
    zniesławiła "osobę nieżyjącą" (na początek)?

    Jak dla mnie jest różnica między dochodzeniem do "nielubianych"
    naukowych/historycznych konkluzji na podstawie jasno podanych
    podstaw/źródeł a podawaniem podobnych konkluzji z (całkowitym?)
    pominięciem ich podstaw. IMHO to pierwsze powinno być _znacznie_ bardziej
    chronione _prawnie_ niż to drugie jak praca "naukowa" nie ma być łatwym
    sposobem bezkarnego zniesławiania.

    P.S. Ja o sprawie pracy magisterskiej o "Wałęsie przed Gdańskim" nie
    zapomniałem. Osobnikom zbyt radośnie chcącym opierdalać prof. Engelking
    sugeruje ją sobie przypomnieć przed _publicznym_ opierdalaniem.

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2019-11-07 11:53:41
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 07.11.2019 o 11:30, A. Filip pisze:
> [...]
    > kilkudziesięciu Żydów. Skierowałem zapytanie w sprawie źródeł, na
    > podstawie których oskarżono tego człowieka. Nie otrzymałem jednak

    ano, z kilkudziesięciu przypadków szmalcownictwa przytoczonych w książce
    "Dalej jest noc" p.p. Engelking, Grabowski wysnuwają wniosek, że Polacy
    zabili 200 tysięcy żydów, których zabrakło im w ostatecznym
    rozrachunku:)))))))

    https://www.tvp.info/41909958/prezes-ipn-o-publikacj
    i-dalej-jest-noc-skala-manipulacji-jest-zatrwazajaca

    "Publikacja ,,Dalej jest noc", którą przygotowało działające przy ISiF
    PAN Centrum Badań nad Zagładą Żydów, przedstawia strategie przetrwania
    Żydów w okupowanej Polsce. Porusza także problem przemocy Polaków wobec
    Żydów, głównie po likwidacji gett, gdy Żydzi szukali ratunku m.in. w
    polskich wsiach. W książce postawiono m.in. tezę, że ,,dwóch spośród
    każdych trzech Żydów poszukujących ratunku zginęło - najczęściej za
    sprawą swoich sąsiadów, chrześcijan". "

  • 3. Data: 2019-11-07 13:53:49
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > polskich wsiach. W książce postawiono m.in. tezę, że ,,dwóch spośród
    > każdych trzech Żydów poszukujących ratunku zginęło - najczęściej za

    Prezes IPN nawet poprawnie nazwy instytutu podać nie potrafi.

  • 4. Data: 2019-11-07 14:12:11
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 07.11.2019 o 13:53, Uncle Pete pisze:
    i-dalej-jest-noc-skala-manipulacji-jest-zatrwazajaca

    > Prezes IPN nawet poprawnie nazwy instytutu podać nie potrafi.

    ty żyd ?

  • 5. Data: 2019-11-07 14:49:40
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 7 Nov 2019 14:12:11 +0100, u2 napisał(a):

    > ty żyd ?

    Szukasz rodaków?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 6. Data: 2019-11-07 15:11:20
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 07.11.2019 o 14:49, sracz pisze:
    > Szukasz rodaków?
    >
    > uzdrawiam Grzesiek adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl "Kiedy
    > zaczynają dużo mówić o patriotyzmie, bogu, honorze i ojczyźnie to na
    > pewno znowu coś ukradli." Michaił Sałtykow Szczedrin

    to twój rodak sracz ?;)

  • 7. Data: 2019-11-07 15:17:09
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Uncle Pete <4...@g...com> pisze:
    i-dalej-jest-noc-skala-manipulacji-jest-zatrwazajaca

    > Prezes IPN nawet poprawnie nazwy instytutu podać nie potrafi.

    Może nie che a może "dziennikarze przekręcili" :-)

    Tezę książki należy konsekwentnie rozwinąć. Ile procent Żydów RP2
    Niemcy (Nazistowskie) wymordowały gdy nawet nie szukali ratunku?
    Jakby z gett uciekła powiedzmy połowa to po jakie jeszcze bardziej
    drastyczne środki sięgnęłoby "z niemiecką systematycznością" "gotowe
    nawet na Holocaust" państwo niemieckie okupującej Polskę?

    "Sprowadzić na złą drogę jak niemiecki okupant"

    --
    A. Filip

  • 8. Data: 2019-11-08 22:23:18
    Od: o...@g...com

    W dniu czwartek, 7 listopada 2019 13:53:52 UTC+1 użytkownik Uncle Pete napisał:
    i-dalej-jest-noc-skala-manipulacji-jest-zatrwazajaca

    > Prezes IPN nawet poprawnie nazwy instytutu podać nie potrafi.

    To i tak nic w porównaniu z tym co wyprawiają "ż"
    cyt.
    Dr Gontarczyk o autorach "Dalej jest noc": Usunęli informację o policji żydowskiej, a
    wstawili o polskiej

    ... Następnie wydawali tych ludzi w ręce Niemców, którzy ich rozstrzeliwali.
    Na koniec policjanci obdzierali zabitych z ubrań. To coś niebywałego.
    Autorzy książki usunęli informację, że była to policja żydowska, a w jej
    miejsce wstawili policję polską. Jeżeli to nie jest grubym fałszerstwem,
    to stawiam pytanie o to, czym ono jest ...

  • 9. Data: 2019-11-08 22:23:51
    Od: o...@g...com

    użytkownik Olin napisał:

    > Szukasz rodaków?

    cyt.
    - Sceny, do których tam dochodziło, i to, co wyprawiali funkcjonariusze, było
    czymś niezwykle drastycznym. Dopuszczali się oni brutalnego rabunku na swoich
    rodakach, a także rewizji kobiet w miejscach intymnych w poszukiwaniu kosztowności.

  • 10. Data: 2019-11-08 22:30:03
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    o...@g...com pisze:
> [...]
    > miejsce wstawili policję polską. Jeżeli to nie jest grubym fałszerstwem,
    > to stawiam pytanie o to, czym ono jest ...

    Czy Dr. się _zdecydował_ czy prowadzi dyskusję medialno-polityczną czy naukową?

    Ma prawo do każdej z nich *z osobna*. Mieszanie ich to zły obyczaj.
    Niech albo opierdala bez wzmiankowania naukowej recenzji którą
    "ma napisać" albo niech opublikuje tą recenzje.

    --
    A. Filip