  • 41. Data: 2020-03-27 16:34:32
    Temat: Re: KGHM kupuje środki ochrony w Chinach
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.03.2020 o 16:10, J.F. pisze:

    > Nie znasz ? Przeciez to biblia policjanta powinna byc :)
    > http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20032082023

    Ty też nie znasz, ale rozumiem, że nie musisz. Czy mógłbyś specjalnie
    dla mnie przeczytać choć jeden paragraf tego rozporządzenia?
    Rozporządzenie ma dwa, więc ten pierwszy :-)

    > Wczesniej był
    > http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20021741430

    Ano wcześniej było. W obecnym nie ma ograniczenia i za wszystkie można
    nałożyć. Nie jest to do końca prawdą i są ograniczenia. Policjant nie
    może nic poza mandatem orzec, a czasem coś trzeba. Naprawienie szkody,
    przepadek itp. Ale już nie ma wykazu zamkniętego.

    > Az tak szczegolowo nie

    Nie obraź się za moją drwinę, ale w końcu wyżej sam wskazałeś ten akt
    prawny. Ono ma dwa paragrafy. Rozumiem, że szczegółowo go nie
    studiowałeś. To który (i dlaczego) przeczytałeś? :-)

    ... ale moze znajdziesz.
    > Szczegolnie, ze trudno znalezc cos, czego nie ma ... a moze sie myle i
    > jest ..

    No właśnie. :-) Nie ma. Wymyślono coś takiego, ale tylko zamieszanie z
    tym było. Wymienianie przepisów enumeratywnie w sytuacji, gdy u nas co
    chwile ktoś coś zmienia jest kiepskim pomysłem. To jak "zamykanie
    łańcucha wymiarowego". Proszenie się o kłopoty.

    Jak wprowadzano nowy Kodeks karny, to z tego co pamiętam zapomniano o
    dwudziestu kilku przepisach, których nie zmieniono, nie uchylono i nie
    utrzymano w mocy :-) Większość z nich była jakimiś niszowymi przepisami.
    Nie chce mi sie teraz szukać, choć na pewno tu na tym forum to
    omawialiśmy te dwadzieścia z okładem lat temu.

    --
    Robert Tomasik

  • 42. Data: 2020-03-27 17:49:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]

    >można
    >nałożyć. Nie jest to do końca prawdą i są ograniczenia.

    To widac nie znam aktualnego stanu :-(

    Ale ale ... trzeba czytac przed paragrafem
    "Na podstawie art. 95 § 6 ustawy z dnia 24 sierpnia 2001 r. - Kodeks
    postępowania w sprawach o wykroczenia"

    A tamze mamy taki ciekawy

    § 4. Jeżeli uprawnienie dla funkcjonariuszy określonego organu do
    nakładania grzywien wynika z innej ustawy,
    a ustawa ta nie określa wykroczeń, do których stosuje się postępowanie
    mandatowe,
    zakres wykroczeń, za które można nałożyć grzywnę w drodze mandatu
    karnego,
    określi, w drodze rozporządzenia, właściwy minister, w porozumieniu z
    Ministrem Sprawiedliwości, mając na względzie konieczność zapewnienia
    szybkiej reakcji na fakt popełnienia wykroczenia, a także potrzebę
    należytej ochrony dóbr szczególnie narażonych na naruszenia
    ze strony sprawców wykroczeń.
    Rozporządzenie to określa jednocześnie warunki
    i sposób wydawania upoważnień do nakładania grzywien w drodze mandatu
    karnego.

    I tu zauwaz, nie ma "innych organow", tylko "okreslonego organu".

    I jawi mi sie dylemat - policjant jest uprawniony do mandatowania
    wszystkich wykroczen, czy tylko tych z KW ? :-)
    O KW tu nic nie pisze, a KPwSoW tak na szybko - sie nie ogranicza do
    KW.

    Ale kierowca autobusu w tym przypadku, to z jakiej ustawy czyn
    zabroniony popelnia ?

    >Nie obraź się za moją drwinę, ale w końcu wyżej sam wskazałeś ten akt
    >prawny. Ono ma dwa paragrafy. Rozumiem, że szczegółowo go nie
    >studiowałeś. To który (i dlaczego) przeczytałeś? :-)

    W tabelke popatrzylem. A tam duzo pozycji i nie wiadomo, ktora pasuje
    :-)

    Mowisz, ze jak w tabelce nie ma, to policjant moze do 500 zl ?

    J.

  • 43. Data: 2020-03-27 18:54:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    [...]

    P.S. No i podobno juz do ekscesow dochodzilo. Kierowcy/motorniczy
    liczyli, prosili pasazerow o wysiadanie, ci nie chcieli, policje
    wzywano, policja pasazerow wyploszyla.

    Ale ciekawe ktorych i na jakiej podstawie :-)

    A co z biletem ?

    J.

  • 44. Data: 2020-03-27 20:57:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.03.2020 o 18:54, J.F. pisze:

    > P.S. No i podobno juz do ekscesow dochodzilo. Kierowcy/motorniczy
    > liczyli, prosili pasazerow o wysiadanie, ci nie chcieli, policje
    > wzywano, policja pasazerow wyploszyla.
    > Ale ciekawe ktorych i na jakiej podstawie :-)

    Też jestem ciekawy. Nie ma zakazu jeżdżenia w za dużo osób, tylko jest
    zakaz przewożenia.

    > A co z biletem ?

    Odszkodowanie?

    --