  • 31. Data: 2020-03-26 19:33:30
    Temat: Re: KGHM kupuje środki ochrony w Chinach
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.03.2020 o 19:02, J.F. pisze:

    > Mandat to nie wiem czy mozna wystawic ... no, Sanepid pewnie moze.

    Policja może.

    > Ale skoro minister uwaza, ze na ma pilnowac ilosci osob, to czemu sad
    > mialby uwazac inaczej :)

    Z uwagi na art. 1§2 Kodeksu wykroczeń.

    > Za to bardzo istotna - nie mozesz egzekwowac uzywania maseczek, jesli te
    > maseczki sa niedostepne.

    A są niedostępne?

    > Eee tam :-)
    > A jak ministry obecnie jezdza ?
    > Bo kierowca, ochrona i minister, to juz jakby trzy osoby :-)

    Po pierwsze nie jest to "przestrzeń publiczna". Z samochodu i do
    samochodu mogą chodzić parami. Po drugie oni chyba służbowo jeżdżą.

    > Tych, co pierwsi wejda przez drzwi - to przeciez jasne :-)

    A jak dwóch jednocześnie? Ćwiczyłem coś takiego na normalnych drzwiach o
    szerokości 70~80 cm, więc w tramwaju, to taktycznie pewnie ze czterech
    wbiegnie.

    --
    Robert Tomasik

  • 32. Data: 2020-03-26 20:57:42
    Od: r...@o...pl

    W dniu czwartek, 26 marca 2020 11:13:10 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > co drugie siedzenie zostalo zatasmowane :-)

    Taśmą dwustronnie klejącą? "Stałym pasażerom zapewniamy 24 godzinną obsługę" ;)

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 33. Data: 2020-03-27 02:06:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Mar 2020 19:33:30 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Policja może.

    Policja moze w sprawach, ktore sa wymienione w pewnym rozporzadzeniu.
    A ta sprawa raczej nie jest.

    > Z uwagi na art. 1§2 Kodeksu wykroczeń.

    > A są niedostępne?

    Podobno tak.

    > Po pierwsze nie jest to "przestrzeń publiczna". Z samochodu i do
    > samochodu mogą chodzić parami. Po drugie oni chyba służbowo jeżdżą.

    To cos zmienia ?

    J.

  • 34. Data: 2020-03-27 11:06:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.03.2020 o 02:06, J.F. pisze:

    > Policja moze w sprawach, ktore sa wymienione w pewnym rozporzadzeniu.
    > A ta sprawa raczej nie jest.

    Co to za "pewne rozporządzenie"? I czemu uważasz, że nie ma tam tego
    konkretnego artykułu?

    > To cos zmienia ?

    Wszystko. Nie ma zakazu zatrudniania nawet 10 osób.

    --
    Robert Tomasik

  • 35. Data: 2020-03-27 11:13:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Co to za "pewne rozporządzenie"?

    Jakies tam "wykaz wykroczen za ktore funkcjonariusze sa upowaznieniu
    do nakladania grzywny w formie mandatu".

    >I czemu uważasz, że nie ma tam tego konkretnego artykułu?

    Bo tam bedzie za parkowanie, za predkosc, za zaklocanie ciszy nocnej,
    a niekoniecznie za wykroczenia sanitarne.

    >Wszystko. Nie ma zakazu zatrudniania nawet 10 osób.

    Zatrudniania nie ma, wiec trzech SOPowcow w jednym samochodzie sluzyc.
    Ale minister to z innej firmy :-)

    J.

  • 36. Data: 2020-03-27 11:21:42
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 26 Mar 2020 18:50:38 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie wiem, jak to w du ż ych miastach wygląda, gdzie więcej ludzi na co
    > dzień koszysta z komunikacji miejskiej. U nas nikogo wysadzać nie
    > trzeba. Pomimo tego, że autobusy jeżdżą wg rozkładu sobotniego, to
    > wewnątrz po kilka osób.

    W Krakowie na "węzłowych" przystankach stoi radiowóz i czasem jeszcze
    samochód z napisem "nadzór ruchu" (czy jakoś tak), ale nie widziałem żeby
    funkcjonariusze interweniowali, siedzą tylko w autach, choć kiedy wczoraj i
    dziś rano jechałem do pracy norma była przekroczona.
    Nikt nie liczy, ilu pasażerów już jedzie, pewnie oceniają to na oko,
    zresztą nie wyobrażam sobie, żeby na każdym przystanku 2-3 minuty trwało
    ustalanie, czy i kto może jeszcze wsiąść.

    Podobno wczoraj w jednym autobusie rano był ścisk i wyproszono nadmiar
    osób, a po kilku minutach podjechał autobus "dublujący" i zabrał
    wysadzonych nieszczęśników.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 37. Data: 2020-03-27 12:22:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.03.2020 o 11:13, J.F. pisze:

    > Jakies tam "wykaz wykroczen za ktore funkcjonariusze sa upowaznieniu do
    > nakladania grzywny w formie mandatu".

    No ale tak konkretnie, bo trudno mi się odnieść do "Jakiegoś tam".

    > Bo tam bedzie za parkowanie, za predkosc, za zaklocanie ciszy nocnej, a
    > niekoniecznie za wykroczenia sanitarne.

    A czytałeś je?

    > Zatrudniania nie ma, wiec trzech SOPowcow w jednym samochodzie sluzyc.
    > Ale minister to z innej firmy :-)

    I...?

    Bo nie "łapię", o co chodzi.

    --
    Robert Tomasik

  • 38. Data: 2020-03-27 13:07:33
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Dwie osoby wzięły udział w spontanicznym zgromadzeniu pod siedzibą TVP
    wbrew obowiązującym od wtorku ograniczeniom wprowadzonym przez rząd w
    ramach walki z pandemią koronawirusa. Policjanci poinformowali ich o
    konsekwencjach. Zostaną skierowane wobec nich wnioski o ukaranie do sądu
    - poinformował rzecznik Komendy Stołecznej Policji nadkom. Sylwester
    Marczak.

    Dwie, kurwa, osoby. Nielegalne, kurwa, zgromadzenie. Niech sobie, kurwa,
    posiedzą.

    MJ

  • 39. Data: 2020-03-27 13:59:23
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 27 Mar 2020 13:07:33 +0100, Michal Jankowski napisał(a):

> [...]
    > konsekwencjach. Zostaną skierowane wobec nich wnioski o ukaranie do sądu
    > - poinformował rzecznik Komendy Stołecznej Policji nadkom. Sylwester

    To bardzo ciekawe bo:

    "Mimo zakazu zgromadzeń i ograniczeń w poruszaniu się wyłącznie do celów
    niezbędnych w czwartek pod szpitalem im. Narutowicza pojawiła się obklejona
    antyaborcyjnymi plakatami furgonetka i aktywiści pro-life. Dwie osoby
    odmawiały różaniec, jedna wszystko kręciła.
    Jak okazuje się na końcu filmiku, organizatorzy modlitwy zdają sobie sprawę
    z ograniczeń, tłumacząc, że nie mogą zorganizować "normalnego" zgromadzenia
    publicznego i przynieść banerów, ale nie tyczy się to zaparkowanej przed
    szpitalem furgonetki. Zapowiadają też kolejne modlitwy i transmisje z
    kolejnych punktów w Krakowie.

    Co na to policja? Rzecznik małopolskiej policji Sebastian Gleń przyznaje,
    że ciężko mu się dokładnie odnieść do wydarzeń, funkcjonariuszy nie było
    bowiem na miejscu, nie wiadomo więc, jakie np. były odległości między
    kamerzystą a kobietami, czy przemieszczali się we trójkę, czy jednak
    pojedynczo. Zwraca jednak uwagę, że nowe przepisy zakazują wszelkich
    zgromadzeń, spotkań i zebrań oraz, co w tym wypadku być może najważniejsze,
    wprowadzają duże ograniczenia w możliwościach przemieszczania się."

    https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,25823578,m
    imo-rzadowych-ograniczen-aktywisci-antyaborcyjni-odm
    awiali.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 40. Data: 2020-03-27 16:10:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >No ale tak konkretnie, bo trudno mi się odnieść do "Jakiegoś tam".

    Nie znasz ? Przeciez to biblia policjanta powinna byc :)

    http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20032082023

    Wczesniej był
    http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20021741430

    >A czytałeś je?

    Az tak szczegolowo nie ... ale moze znajdziesz.
    Szczegolnie, ze trudno znalezc cos, czego nie ma ... a moze sie myle i
    jest ..

    J.