    From: z <z...@u...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jakie konsekwencje za brak opłacenia składek KRUS?
    Date: Wed, 07 Nov 2012 17:54:37 +0100

    Od paru dni jestem bezrobotnym i podlegam z racji posiadania 1,5 ha
    ziemi ubezpieczeniu w KRUSie. Zamiast dostać kuroniówkę to muszę bulić.
    Wiem to jest "sprawiedliwość społeczna" :-) Ale nie o tym.
    Jak zacząłem zgłębiać temat i dowiedziałem się że muszę tyle przedstawić
    dokumentów to złapałem się za głowę. Muszę udowadniać że przez wszystkie
    lata posiadania ziemi byłem ubezpieczony w ZUS (i moja małżonka też).
    Jak to w życiu są z tym problemy bo np. nierzetelny pracodawca oprócz
    wypłat olewał też dokumentację (świadectwo pracy). RMUA to świstek
    papieru a nie dokument. Muszę załatwiać zaświadczenia z ZUS, urzędów
    gmin, pracodawcy żóny. Z tym się wiążą wyjazdy bo miejsce zamieszkania,
    zameldowania i położenie tych "włości" to zupełnie inne bajki :-)
    Urząd pracy może mi te składki przez rok finansować ale to drugie tyle
    biurokracji i kolejne miasto do odwiedzania co kwartał bo mamy taki
    wspaniały teraz podział administracyjny kraju. Załamka.

    Dowiedziałem się że mam 14 dni na zgłoszenie do KRUS z dokumentami.
    Do tej pory wydawało mi się że jest jakaś komunikacja między
    instytucjami państwowymi a tu wychodzi na to że dopóki delikwent nie
    zgłosi się do ubezpieczenia to ma święty spokój i nikt tego nie
    sprawdza. Może się mylę ale po co w takim razie potrzebne takie
    dochodzenie do trzech pokoleń wstecz ;-)
    Chciałbym te składki zapłacić po prostu i być OK :-)

    Zastanawiam się czy nie zająć się porządnie szukaniem pracy (albo
    przynajmniej jakiegoś ćwierć etatu zamiast marnować czas i pieniądze na
    biurokrację. Odpukać nie jest u mnie z tym tak źle tylko tak nagle
    wyszło a dni lecą.
    Wiem, że jestem bez ubezpieczenia ale co po za tym mi grozi jeśli kilka
    tygodni będę ich olewał? Odsetki?
    W sumie będę miał RMUA za 10.2012 r.
    Ziemię i tak w niedługim okresie sprzedam bo to się nie opłaca w żaden
    sposób.