  • 1. Data: 2004-01-05 12:26:29
    Temat: Jak sprzedać mieszkanie (spadek, współwłasność) gdy małoletnie dzieci
    Od: "Piotr" <p...@l...com>

    Witam,

    Mam następujący problem:
    Kilka lat temu kupiłem wraz z żoną (na akcie notarialnym są nasze oba nazwiska)
    mieszkanie od developera.
    Moja żona zmarła. Teraz mieszkam w tym mieszkaniu razem z dwójką małoletnich dzieci.
    W postępowaniu spadkowym sąd podzielił własność pozostałą po mojej żonie w
    częściach po 1/3 na mnie i każde z dzieci.
    Wobec tego teraz na mnie przypada 2/3 tego mieszkania (bo przedtem miałem prawo
    do 1/2), a na każde z dzieci po 1/6.
    Sąd podczas ogłaszania wyroku w sprawie spadkowej wspomniał coś, że jeśli będę
    chciał dokonać podział majątku, to
    będzie potrzebna zgoda sądu rodzinnego.
    Chciałbym teraz to mieszkanie sprzedać i kupić większe. Czy w takiej sytuacji
    muszę występować do sądu o zgodę?

    Pozdrawiam,

    Piotr.

  • 2. Data: 2004-01-06 09:50:57
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Piotr wrote:

> [...]
    > Chciałbym teraz to mieszkanie sprzedać i kupić większe. Czy w takiej
    > sytuacji muszę występować do sądu o zgodę?

    Nie mozesz sprzeda mieszkania, bo nie jest Twoje.
    Jeste sjedynie wspolwlascicielem imasz jak pisales wspoludzil w
    nieruchomosci wspolnej 2/3 i to mozesz sprzedac.

    Aby i dzieci mogly sprzedac potrzebnajest zgoda ich kuratora,
    bo przekracza to zakres zwyklego zarzadu.

    Pamietaj tez, ze uzyskana ze sprzedarzy kwota jest ICH dzieci
    majatkiem i iemozesz tego ot tak - zabrac...

    Boguslaw