1. Data: 2004-01-05 12:26:29
Temat:Jak sprzedać mieszkanie (spadek, współwłasność) gdy małoletnie dzieci
Od:"Piotr" <p...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam następujący problem:
Kilka lat temu kupiłem wraz z żoną (na akcie notarialnym są nasze oba nazwiska)
mieszkanie od developera.
Moja żona zmarła. Teraz mieszkam w tym mieszkaniu razem z dwójką małoletnich dzieci.
W postępowaniu spadkowym sąd podzielił własność pozostałą po mojej żonie w
częściach po 1/3 na mnie i każde z dzieci.
Wobec tego teraz na mnie przypada 2/3 tego mieszkania (bo przedtem miałem prawo
do 1/2), a na każde z dzieci po 1/6.
Sąd podczas ogłaszania wyroku w sprawie spadkowej wspomniał coś, że jeśli będę
chciał dokonać podział majątku, to
będzie potrzebna zgoda sądu rodzinnego.
Chciałbym teraz to mieszkanie sprzedać i kupić większe. Czy w takiej sytuacji
muszę występować do sądu o zgodę?

Pozdrawiam,

Piotr.

2. Data: 2004-01-06 09:50:57
Od:bosz <b...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr wrote:

> [...]
> Chciałbym teraz to mieszkanie sprzedać i kupić większe. Czy w takiej
> sytuacji muszę występować do sądu o zgodę?

Nie mozesz sprzeda mieszkania, bo nie jest Twoje.
Jeste sjedynie wspolwlascicielem imasz jak pisales wspoludzil w
nieruchomosci wspolnej 2/3 i to mozesz sprzedac.

Aby i dzieci mogly sprzedac potrzebnajest zgoda ich kuratora,
bo przekracza to zakres zwyklego zarzadu.

Pamietaj tez, ze uzyskana ze sprzedarzy kwota jest ICH dzieci
majatkiem i iemozesz tego ot tak - zabrac...

Boguslaw