  • Data: 2008-11-28 23:07:49
    Temat: Jak się bronić przed wspólnotą mieszkaniową?
    Od: Antoś <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Mam kilka pytań dot. wspólnoty mieszkaniowej.
    Przede wszystkim:
    1. czy wspólnota mieszkaniowa może uchwalić, że jeden lokator ma de
    facto płacić rachunki innego? Sprawa wygląda tak: we wspólnocie ustalono
    (jeszcze zanim kupiłem tam mieszkanie), że opłaty za wspólne media,
    wywóz śmieci itp. będą naliczane od metrażu mieszkania. Oznacza to, że 1
    osoba mieszkająca na 100 mm ma płacić więcej, niż 10 osób mieszkających
    na 80 mm. To oczywisty absurd, bo przecież to osoby, a nie mm zużywają
    wspólny prąd, produkują śmieci itp. itd. Czy można samemu wyliczyć sobie
    rzeczywistą kwotę opłat w zależności od liczby osób i wyliczone przez
    siebie kwoty płacić?

    2. czy przynależność do wspólnoty jest obowiązkowa, a jeśli tak, to jak
    się to ma do konstytucyjnej wolności zrzeszania się?

    3. czy można wystąpić ze wspólnoty w ogóle lub ew. poprzez założenie
    własnej wspólnoty (jeśli przynależność do wspólnoty jest obowiązkowa, to
    występując z jednej i zakładając drugą wspólnotę jest się członkiem
    wspólnoty i spełnia się obowiązek)? Czy określono, ile osób może założyć
    wspólnotę?

    4. mam (nie tylko ja) podejrzenia, że wspólnota fałszuje wyniki
    głosowań. Nie mam jednak dowodów. Chciałem to sprawdzić, ale odmówiono
    mi wglądu do protokołów, motywując to ustawą o ochronie danych. Czy
    słusznie?

    Pozdrawiam,
    Antek