  • 1. Data: 2017-05-28 18:46:33
    Temat: Jak dokładnie jest z tą bronią sprzed 1885 roku?
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    W jakim zakresie taka broń (lub jej replika) jest legalna?
    Mogę ją załadować amunicją i chodzić z nią w takim stanie
    po mieście czy jedyne, co mi wolno, to powiesić ją sobie
    w domu na ścianie jako eksponat?

  • 2. Data: 2017-05-28 20:11:15
    Temat: Re: Jak dokładnie jest z tą bronią sprzed 1885 roku?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28-05-17 o 18:46, Piotrek pisze:
    > W jakim zakresie taka broń (lub jej replika) jest legalna?
    > Mogę ją załadować amunicją i chodzić z nią w takim stanie
    > po mieście czy jedyne, co mi wolno, to powiesić ją sobie
    > w domu na ścianie jako eksponat?

    Możesz chodzić.

  • 3. Data: 2017-05-28 20:16:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-05-28 o 18:46, Piotrek pisze:

    > W jakim zakresie taka broń (lub jej replika) jest legalna?
    > Mogę ją załadować amunicją i chodzić z nią w takim stanie
    > po mieście czy jedyne, co mi wolno, to powiesić ją sobie
    > w domu na ścianie jako eksponat?

    Na pewno możesz ją powiesić na ścianie.
    Zakładał bym że możesz ją załadowaną w domu trzymać.
    Będzie to kłopotliwe jak proch złapie wilgoci ale to twoje
    zmartwienie. Po legalnym użyciu policja z prokuratorem
    będą szukać dziury w całym czyli uznają że załadowany
    zabytek lub replika jest bronią i powinna być przechowywana
    zgodnie z ustawą o broni palnej.
    Wedle interpretacji policji nie możesz chodzić z bronią
    załadowaną.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2017-05-28 21:37:15
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    > Wedle interpretacji policji nie możesz chodzić z bronią
    > załadowaną.

    A pan Robert powyżej napisał, że mogę.
    Żeby się nie rozdrabniać, spytam od razu o drugą rzecz.
    Czy do takiej broni w chwili sprzedaży jest dołączany
    jakiś oficjalny papier potwierdzający, że spełnia ona warunki
    bycia repliką w rozumieniu odpowiedniej ustawy? Na XIX-wieczny
    oryginał pewnie nie byłoby mnie stać.

  • 5. Data: 2017-05-28 22:56:00
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-05-28 o 21:37, Piotrek pisze:

    > A pan Robert powyżej napisał, że mogę.

    Popytaj go o szczegóły. Generalnie uważam go za wiarygodnego
    ale u nas jest burdel w interpretacji i to co w jednej gminie
    jest normalne w innej już jest zakazane i policjanci mają
    polecenie służbowe interweniować.
    Pierwsza interpretacja po wprowadzeniu była taka jak napisałem.
    Z ciekawostek: nie masz prawa załadowanej broni przewozić komunikacją
    zbiorową. A CP nie rozładujesz na przystanku jak normalnej broni.

> [...]
    > jakiś oficjalny papier potwierdzający, że spełnia ona warunki
    > bycia repliką w rozumieniu odpowiedniej ustawy? Na XIX-wieczny

    Zaświadczenie nie dołączają.
    W niektórych okolicach warto mieć w domu fotki udowadniające
    że to replika broni sprzed 1885r. A i tak bywa różnie.
    Poczytaj fora użytkowników CP.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2017-05-28 23:35:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28-05-17 o 20:16, RadoslawF pisze:

    > Na pewno możesz ją powiesić na ścianie.

    No właśnie akurat nie.

    > Zakładał bym że możesz ją załadowaną w domu trzymać. Będzie to
    > kłopotliwe jak proch złapie wilgoci ale to twoje zmartwienie.

    Na forach czarnoprochowych znajdzie spokojnie informacje, jak to zrobić,
    by nie było problemu.

    > Po legalnym użyciu policja z prokuratorem będą szukać dziury w całym

    Po użyciu każdej broni palnej jest to badane. Poniekąd dobrze, bo nie
    chciał bym, by ulice zmieniły się w poligony paintboolowe.

    > czyli uznają że załadowany zabytek lub replika jest bronią i powinna
    > być przechowywana zgodnie z ustawą o broni palnej.

    Oczywiście, że powinna, bo jest nadal bronią, tylko nie jest wymagane
    pozwolenie na jej posiadanie ani jej rejestracja. Faktu, że jest bronią
    to nie zmienia.

    > Wedle interpretacji policji nie możesz chodzić z bronią załadowaną.

    Wskażesz źródło tej informacji?

  • 7. Data: 2017-05-28 23:51:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28-05-17 o 22:56, RadoslawF pisze:

    > Popytaj go o szczegóły. Generalnie uważam go za wiarygodnego
    > ale u nas jest burdel w interpretacji i to co w jednej gminie
    > jest normalne w innej już jest zakazane i policjanci mają
    > polecenie służbowe interweniować.

    Zacznijmy od tego, że broń taką sie w ukryciu przeważnie przenosi, więc
    żadko kto interweniuje.

    > Pierwsza interpretacja po wprowadzeniu była taka jak napisałem.

    Podaj źródło, bo ja ostatnio widziałem u jednego człowieka oficjalną
    interpretację KGP, ze mozesz sobie nosić.

    > Z ciekawostek: nie masz prawa załadowanej broni przewozić komunikacją
    > zbiorową. A CP nie rozładujesz na przystanku jak normalnej broni.

    Ale przez broń załadowaną rozumie się broń z ładunkiem w komorze gotowej
    do strzału. Oficjalnym sposobem jest rozładowanie tej jednej komory -
    czyli jej nie ładowanie. Pomijam już rozwiazania z wyjmowanym bębnem, bo
    takie też są oraz to, że niektórzy nie jeżdżą komunikacją publiczną.

    > Zaświadczenie nie dołączają.
    > W niektórych okolicach warto mieć w domu fotki udowadniające
    > że to replika broni sprzed 1885r. A i tak bywa różnie.
    > Poczytaj fora użytkowników CP.

    Najprościej wystąpić o wydanie Europejskiej Karty Broni. Jest dokument.
    MOżna proch legalnie kupić :-)

  • 8. Data: 2017-05-29 00:39:40
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Zacznijmy od tego, że broń taką sie w ukryciu przeważnie przenosi, więc
    > żadko kto interweniuje.

    Czarno prochowce duże są. W walizce czy plecaku ich nie widać ale
    tam nie ma sensu trzymać załadowanych. A w kaburze poza okresem
    zimowym będzie widoczna. Ktoś zobaczy, zgłosi i problem.

    > Podaj źródło, bo ja ostatnio widziałem u jednego człowieka oficjalną
    > interpretację KGP, ze mozesz sobie nosić.

    Widziałem skany interpretacji wystawione przez dwie różne komendy
    wojewódzkie. :-)

> [...]
    > czyli jej nie ładowanie. Pomijam już rozwiazania z wyjmowanym bębnem, bo
    > takie też są oraz to, że niektórzy nie jeżdżą komunikacją publiczną.

    A niektórzy jeżdżą. Wyjmowany konstrukcyjnie bęben w czarno prochowcach
    to rzadkość. Można wyjąć w każdym ale to osłabia konstrukcję przez
    wyrobienie klinowanego łączenia szkieletu.

    > Najprościej wystąpić o wydanie Europejskiej Karty Broni. Jest dokument.
    > MOżna proch legalnie kupić :-)

    Nie każdy chce trafić do policyjnej bazy danych.
    Zmienią się przepisy i będzie kłopot a może i koszty.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2017-05-29 00:42:12
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > No właśnie akurat nie.

    Niezaładowaną ?

    > Wskażesz źródło tej informacji?

    W innym poście to zrobiłem.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2017-05-29 08:11:27
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 5/28/2017 2:37 PM, Piotrek wrote:

> [...]
    > jakiś oficjalny papier potwierdzający, że spełnia ona warunki
    > bycia repliką w rozumieniu odpowiedniej ustawy? Na XIX-wieczny

    Jakie pytanie taka odpowiedz.

    Na pytanie czy można chodzić z M16 po miescie też dostaniesz odpowiedź,
    że można.

    Teraz jak już wiesz, że można zapytaj ile za to grozi.