  • 1. Data: 2002-01-21 09:49:50
    Temat: Jak ZUS oblicza emeryturę
    Od: "Beata" <q...@p...onet.pl>

    Mam prośbe o pomoc w sprawie naliczenia emerytury przez ZUS dla mojego taty.
    Oto kilka istotnych faktów:
    1. Zgodnie ze świadectwem pracy wydanym przez zakład pracy przepracował 40
    lat i dwa dni.
    2. ZUS powołujac się na Dziennik Ustaw Nr. 162 z 1998 roku art. 53 ust. 1 i
    2 wyliczył , że tata przepracował 39 lat i jedenaście miesięcy . Pozostałe
    25 dni nieskładkowych i 7 składkowych w ogóle nie zostało policzone. ZUS
    tłumaczy to zapisem w ustawie który mówi" przy obliczaniu emerytury okresy o
    których mowa w ust 1,2 i 3(chodzi tu o bazowe, składkowe i nieskładkowe)
    ustala się z uwzględnieniem pełnych miesięcy"

    Moje pytanie dotyczy tego czy:
    1. Takie naliczenie jest prawidłowe, co sie dzieje z tymi 32 dniami, czy nie
    można ich zaliczyć np do okresów nieskładkowych?
    2. Jak ma sie wyliczenie ZUS-U do świadectwa pracy- czy ktoś się nie
    przyczepi że tata nie przepracował 40-stu lat (w tej chwili jest na
    emeryturze pomostowej

    Beata