  • 1. Data: 2004-02-06 13:30:01
    Temat: Izba Wytrzeźwień
    Od: "ART AZ" <a...@i...pl>

    Siema ! ! !

    Czy jest jaki przepisz regulujacy jaka osoba morze zostac odweziona
    do IW. Czy np. osoba majaca 0,5 promila siedzacą spokojnie na ławce
    morzna odwieźć do izby. Czy do IW mozna odwozić tylko
    osoby które są podejrzane o popełnieniejakiegoś przestepstwa

    Pozdrawiam
    Radzio

  • 2. Data: 2004-02-06 19:33:19
    Temat: Re: Izba Wytrzeźwień
    Od: "Air Lord" <n o s p a m - a i r - l o r d @ g a z e t a . p l>

> [...]
    > morzna odwieźć do izby. Czy do IW mozna odwozić tylko
    > osoby które są podejrzane o popełnieniejakiegoś przestepstwa

    No niestety liczne przykłady pokazują że można , sam byłem takim przykładem.
    Na szcęscie miałem 0,23 na alkomacie , ale moi współtowarzysze niektórzy
    mieli
    niznacznie powyżej 0,5 % i zostali zatrzymani.
    Policja dużo może jak chce. I nie życze Ci tego... Zresztą jest temat i
    zapraszam do poczytania
    "czy policja mogła tak postąpić ?? - ciąg dalszy sprawy z września..."

    Pozdrawiam
    Air Lord

    a i r l o r d <et> o p . p l

  • 3. Data: 2004-02-06 19:38:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ART AZ" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    Jest przepis. Art. 40.1. USTAWY z dnia 26 października 1982 r. o
    wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi:

    Osoby w stanie nietrzeźwości, które swoim zachowaniem dają powód do
    zgorszenia w miejscu publicznym lub w zakładzie pracy, znajdują się w
    okolicznościach zagrażających ich życiu lub zdrowiu albo zagrażają życiu
    lub zdrowiu innych osób, mogą zostać doprowadzone do izby wytrzeźwień,
    zakładu opieki zdrowotnej lub innej właściwej placówki utworzonej lub
    wskazanej przez jednostkę samorządu terytorialnego albo do miejsca
    zamieszkania lub pobytu.

    Sprawa jest ocenna. niestety w praktyce, to granica jest płynna. Czy osoba
    siedząca na ławce daje powód publicznemu zgorszeniu, czy nie, to nie
    jestem stanie powiedzieć.