  • 1. Data: 2002-01-03 15:45:12
    Temat: Inwestor zastępczy
    Od: "Ziutka" <z...@z...com.pl>

    Czy ktoś z Państwa może mi powiedzieć po co Spółdzielnia Mieszkaniowa
    wprowadza inwestora zastępczego? Jaki moga może mieć w tym "interes" lub czy
    to może oznaczać jakieś kłopoty Społdzielni?
    Dziękuję za odpowiedź

  • 2. Data: 2002-01-04 09:45:11
    Temat: Re: Inwestor zastępczy
    Od: "DHN" <p...@p...com>

    Np. brak własnych wykwalifikowanych pracowników do prowadzenia nadzoru.
    To może być i dobrze, i źle, zależnie od intencji.
    Moja mała spółdzielnia musiała wziąć inwestora zastępczego, którego szefem był
    były minister, żeby po latach pałętania się po urzędach budowa ruszyła z kopyta
    (i została ukończona ;-)).
    Kosztuje to kilka procent wartości budowy.
    Dżek

  • 3. Data: 2002-01-04 11:57:14
    Od: "Ziutka" <z...@z...com.pl>

    Czy te koszty pokrywają klienci Spółdzielni?Czy to oznacza zwyżkę kosztów
    metra bądź rozliczenia końcowego?
    Dziękuję bardzo za odpowiedź.
    Ziutka

  • 4. Data: 2002-01-04 21:53:11
    Od: "DHN" <p...@p...com>

    No a któżby inny miałby pokryć???
    Natomiast teoretycznie inwestor zastępczy ma pomóc w ograniczeniu kosztów (ang.:
    "cost manager") i terminowym ukończeniu, ale w Polsce to różnie bywa...

  • 5. Data: 2002-01-07 09:23:56
    Od: "Ziutka" <z...@z...com.pl>

    Dżek, wielkie dzięki za odpowiedzi.
    Pozdrawiam,