  • 1. Data: 2022-04-03 16:12:32
    Temat: Inwestor budynku wielorodzinnego wyciął drzewa na mojej działce
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Deweloper podczas budowy budynku przy mojej działce, zakopał
    (koparko-ładowarką) kostkę, gruz i śmieci po wykańczaniu po mojej
    stronie - z tym wiem co zrobić.

    Ale odkryłem też że z tyłu budynku, tam gdzie wychodzą okna mieszkań
    zostały wycięte drzewa na mojej działce w odległości od 1-4m.

    3 wierzby z pniem o grubości uda, 1 iglak z pniem o grubości uda, 1
    wierzba z pniem o średnicy ok 50cm. Wiem że wierzby i z jednym wyjątkiem
    nie były to duże drzewa, ale no do wuja tak się nie robi. Co mogę z tym
    zrobić, poza zgłoszeniem i usłyszeniem "panie, ale nie wiadomo kto"?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2022-04-03 16:22:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Co mogę z tym zrobić, poza zgłoszeniem i usłyszeniem "panie, ale nie
    > wiadomo kto"?

    To wiadomo, kto wyciął, czy nie? Bo jak wiadomo, to możesz żądać
    przywrócenia stanu poprzedniego, czyli posadzenia podobnych drzew. Jak
    nie będą chcieli, to po uzyskaniu tytułu wykonawczego zlecasz komuś to i
    dochodzisz zwrotu pieniędzy. Pytanie, czy wiadomo, kto tego dokonał.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2022-04-03 17:11:34
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > nie będą chcieli, to po uzyskaniu tytułu wykonawczego zlecasz komuś to i
    > dochodzisz zwrotu pieniędzy. Pytanie, czy wiadomo, kto tego dokonał.

    Jak nie wiadomo kto, to jeśli ta wycinka rodzi jakieś kłopoty, to nie
    zakłada się czasem,
    że wyciał właściciel działki?

  • 4. Data: 2022-04-03 18:00:57
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Waliłbym bezwzględnie na policje, bez tego papieru jakaś biurwa Ci powie za 4 lata,
    że sam wyciąłeś i płać.

    -----

  • 5. Data: 2022-04-04 09:21:56
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 03.04.2022 18:00, ąćęłńóśźż wrote:
    > Waliłbym bezwzględnie na policje, bez tego papieru jakaś biurwa Ci powie
    > za 4 lata, że sam wyciąłeś i płać.

    Byłem sprawę z gruzem zgłosić do straży miejskiej. Ale ciekawsze jest to
    co usłyszałem w sprawie drzew w wydziale ochrony środowiska do którego
    mnie skierowali ze SM.

    "Dzień dobry, wycieli mi drzewa...Jeżeli panu _ukradli_ drzewa to
    powinien pan zgłosić to na policję, a nie do nas (do ochrony
    środowiska). Ale jeżeli sprawca nie zostanie znaleziony, a drzewa będą
    przedstawiały wartość, to będziemy musieli wyciągnąć konsekwencje od
    właściciela działki.".

    Przez chwilę myślałem co ta kobieta do mnie powiedziała i odpowiedziałem
    pytając "Czy jeżeli sprawca nie zostanie znaleziony, to urząd wyciągnie
    jakieś konsekwencje wobec mnie?". Odpowiedziała "że tylko mnie informuje".

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2022-04-04 10:34:16
    Od: n...@o...pl

    Mateusz Bogusz <m...@o...pl> napisał(-a):

> [...]
    > jakieś konsekwencje wobec mnie?". Odpowiedziała "że tylko mnie informuje".

    Wiesz, gadać to sobie oni mogą. Olać i robić swoje (czyli na policję).

  • 7. Data: 2022-04-04 11:27:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Apr 2022 09:21:56 +0200, Mateusz Bogusz wrote:

> [...]
    > jakieś konsekwencje wobec mnie?". Odpowiedziała "że tylko mnie informuje".

    Ąćki dobrze radzi - za jakis czas sie okaze, ze drzew nie ma, a byly,
    wiec kto jest winny ?

    Bez papieru lezysz, kwiczysz i robisz pod siebie.

    J.

  • 8. Data: 2022-04-04 14:06:33
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 04.04.2022 o 11:27, J.F pisze:

    > Ąćki dobrze radzi - za jakis czas sie okaze, ze drzew nie ma, a byly,
    > wiec kto jest winny ?
    >
    > Bez papieru lezysz, kwiczysz i robisz pod siebie.

    A ma ktoś dowód, że były?

    Na razie nie ma, ale jak zezna na policji, że były, to jest to świetny
    dowód. I dostanie karę za nielegalną wycinkę.

    Ja bym cicho siedział.

    MJ

  • 9. Data: 2022-04-04 14:54:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.04.2022 o 14:06, Michał Jankowski pisze:
    > A ma ktoś dowód, że były?

    Zdjęcia? Przykładowo satelitarne, o jakiś z ziemi nie wspominając?

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2022-04-04 14:55:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > jakieś konsekwencje wobec mnie?". Odpowiedziała "że tylko mnie informuje".

    Za takie informowanie powinni ją zwolnić. Zwolnić, bo nie pomaga, a
    ludzie wierzą urzędnikom. Po za tym, skoro została jako urzędnik
    poinformowana o przestępstwie, to ma ustawowy obowiązek powiadomienia
    organów ścigania.

    --
    Robert Tomasik