  • 1. Data: 2018-04-06 12:19:53
    Temat: Ile pastwo dostało nagród
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    Prezes PiS zdecydował, że nie tylko obniży posłom pensje o 20 proc., ale
    też uznał, że potężne nagrody pieniężne przyznane ministrom w rządzie
    Beaty Szydło, jednak im się nie należały. Jarosław Kaczyński
    poinformował na konferencji prasowej, że każdy członek gabinetu Szydło
    postanowił przekazać całą premię na konto Caritasu. Pojawiają się głosy,
    że politycy PiS będą mogli odliczyć te sumy od podatku jako darowiznę na
    "działalność charytatywno-opiekuńczą". Przypominamy, jak ówczesna
    premier rządu PiS była hojna i ile pieniędzy otrzymał każdy z ministrów.

    http://superbiz.se.pl/wiadomosci-biz/tyle-ministrowi
    e-pis-dostali-nagrod-od-szydlo-te-pieniadze-oddadza-
    na-caritas_1048159.html

    Tak myślę, że jak oddadzą na Caritas to będzie to samo jakby szanownemu
    księdzu Rydzykowi dali.

    --
    animka

  • 2. Data: 2018-04-06 21:43:13
    Temat: Re: Ile pastwo dostało nagród
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-04-18 o 12:19, Animka pisze:

    > http://superbiz.se.pl/wiadomosci-biz/tyle-ministrowi
    e-pis-dostali-nagrod-od-szydlo-te-pieniadze-oddadza-
    na-caritas_1048159.html

    Skoro premie się nie należały, to pochodzą z przestępstwa. To teraz
    CARITAS za paserkę będą ścigać? :-) Taka luźna wieczorna myśl.

  • 3. Data: 2018-04-06 22:03:17
    Od: z <...@...pl>

    Premie były zgodne z prawem. Takie mamy prawo.
    A i darowiznę w tym kraju ;-) można składać. POplecznicy POprzedniej
    władzy doskonale wiedzą jak to się robi :-)

    A teraz jak zawsze można się pozastanawiać czy prezes wykazał się
    kolejny raz geniuszem czy to jest szamotanie się rozwydrzonego bachora?
    (No co? Żakowski tak mówi ;-) )

    Fakt jest faktem że totalnej znowu łyso. Każdy wybór będzie do bani :-)

    A Lis to nawet sugeruje żeby przelicytować prezesa i zaproponować 50%
    obniżkę dla posłów.
    Ciekawe czy sam siebie potrafi tak przelicytować? :-)

    Wyborne to wszystko :-)

  • 4. Data: 2018-04-06 23:52:03
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]

    > Skoro premie się nie należały, to pochodzą z przestępstwa. To teraz
    > CARITAS za paserkę będą ścigać? :-) Taka luźna wieczorna myśl.

    Oglądalam teraz Szkło kontaktowe na TVN24 i też panom prowadzącym oraz
    ludziom dzwoniącym się nie podoba, że pieniądze idą do Caritasu.
    Pieniądze powinny wrócić do Budżetu, bo to są nasze pieniądze i nikt nie
    ma prawa szastać naszymi pieniędzmi na prawo i lewo.
    Inna rzecz to ci szanowni nagrodowicze będa musieli odprowadzić spory
    podatek od darowizny dla Caritasu.
    To się w głowie nie mieści, żeby kościoły kapały złotem i innym
    bogactwem- coraz to większym dzięki PIS-owi, a ludzie, szczególnie
    emeryci zdychali z głodu. Na co kościołowi, Caritasowi pieniądze jak i
    tak nie rozdziela pieniędzy na ubogich tylko bierze sobie.
    A tu jeszcze przeterminowana ciekawostka. Brali dawniej, biora i dziś.
    http://fakty.interia.pl/polska/news-wpolityce-pl-pon
    ad-600-tys-zl-nagrod-dla-borusewicza-w-latac,nId,256
    6444

    --
    animka

  • 5. Data: 2018-04-08 11:21:51
    Od: f...@g...com

    użytkownik Animka napisał:

    > Oglądalam teraz Szkło kontaktowe na TVN24

    100mln nagród było i 100mln nagród jest. Czyli po staremu.

    Uzasadnienie nagród kiedyś:
    cyt.
    Dziennikarz rozjuszył Grzegorza
    Schetynę przypominając mu tylko, że ten w 2013 roku o nagrodach dla
    rządu PO-PSL mówił jako o by-passie, pozwalającym na zwiększenie zarobków.

    Grześ S:
    "do biznesu idzie się dla pieniędzy, a do polityki dla naprawdę dużych pieniędzy"

    Info dla ciebie, tam nie chodzi o te marne 12 tysi pensji poselskiej.

    Dlaczego Caritas ma być jakoś specjalnie stygmatyzowany? Fundacja
    jak każda inna? Jeżeli zdelegalizować, to wszystkie.

  • 6. Data: 2018-04-09 09:41:33
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2018-04-06 o 23:52, Animka pisze:

> [...]
    > Pieniądze powinny wrócić do Budżetu, bo to są nasze pieniądze i nikt nie
    > ma prawa szastać naszymi pieniędzmi na prawo i lewo.

    Z punktu widzenia prawa: premie są ministrów (a nie nasze). Ministrowie
    mogą ze swoimi pieniędzmi zrobić to co chcą: mogą przepić, mogą też
    wydać na Caritas.

    Natomiast w tym wszystkim problem polega na tym, że PO-PiS nie
    kwestionuje zasady, że rządzący mogą sami sobie dawać premię. Czyli
    reasumując: zrobił się dym, więc prezes odbił, po mistrzowsku - niczym
    D. Tusk, piłeczkę ale patologia pozostała i ta patologia pasuje
    Po-PISowi. W końcu walka trwa nie o zlikwidowanie koryta ale o dostęp do
    koryta.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 7. Data: 2018-04-09 12:02:12
    Od: j...@j...org

    On Saturday, April 7, 2018 at 5:03:22 AM UTC+9, z wrote:
    > Premie były zgodne z prawem. Takie mamy prawo.

    Niekoniecznie. Premie są za coś, i są jednorazowe.

    Pisiorskie premie były dane bez uzasadnienia, jako comiesięczny dodatek do pensji.

  • 8. Data: 2018-04-09 12:13:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-04-09 o 12:02, j...@j...org pisze:

    > Niekoniecznie. Premie są za coś, i są jednorazowe.

    Nieprawda.

    > Pisiorskie premie były dane bez uzasadnienia, jako comiesięczny dodatek do pensji.

    Jak w wielu zwykłych firmach.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2018-04-09 12:23:02
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Nieprawda.

    > Jak w wielu zwykłych firmach.

    Ja przynajmniej raz odniosłem wrażenie że firma traktowała premie jako
    niemal stały fragment pensji ale taki który da się _łatwo i szybko_
    cofnąć np. jakby firmie się gorzej wiodło.

    W rządzie jest dość podobnie: jak dawali premie i podniósł się raban
    to mogą łatwo i prosto przestać dawać. Cofnięcie podwyżek pensji byłoby
    mniej politycznie eleganckie IMHO.

    --
    A. Filip

  • 10. Data: 2018-04-09 12:37:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek" napisał w wiadomości grup

    >Z punktu widzenia prawa: premie są ministrów (a nie nasze).
    >Ministrowie mogą ze swoimi pieniędzmi zrobić to co chcą: mogą
    >przepić, mogą też wydać na Caritas.

    Jesli sie nalezaly. Bo jak sie nie nalezaly, to powinny wrocic do
    ministerstwa :-)

    >Natomiast w tym wszystkim problem polega na tym, że PO-PiS nie
    >kwestionuje zasady, że rządzący mogą sami sobie dawać premię. Czyli

    A co ma PO kwestionowac, skoro sobie nie dawala (podobno).

    >reasumując: zrobił się dym, więc prezes odbił, po mistrzowsku -
    >niczym D. Tusk, piłeczkę ale patologia pozostała i ta patologia
    >pasuje

    Ale ... przestraszyl sie wyborcow, czy to grubsza kombinacja ?

    >Po-PISowi. W końcu walka trwa nie o zlikwidowanie koryta ale o dostęp
    >do koryta.

    Tylko prezes jakby wlasnie zmniejszal koryto.
    O co tu chodzi ?

    J.