  • 1. Data: 2022-06-16 10:16:38
    Temat: Gdzie aresztują kandydatów w wyborach? W kraju demokratycznym jak (Biden) USA [wybory gubernatora stanu Michigan]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.nytimes.com/2022/06/09/us/politics/ryan-
    kelley-michigan-governor-arrest-jan-6.html
> [...]
    > on Jan. 6, is arrested by the F.B.I.
    > ; June 9, 2022
    >
    > Ryan Kelley, a Republican running for governor in Michigan who was at
    > the Capitol during the Jan. 6 attack, was arrested at his home in
    > Allendale, Mich., on Thursday morning, according to Mara R. Schneider,
    > a special agent with the F.B.I.
    > Mr. Kelley is *the first* person running for election in a major state
    > or federal race to be charged in connection with the attack [...]
    > On Wednesday afternoon, a message was posted on a Facebook page for
    > Mr. Kelley's campaign that said "Political Prisoner" [...]

    Oczywiście każdy fanatycznie wierzący w wolność i demokracje USA "wie"
    że to nie może być polityczna szykana jak aresztowania kandydatów
    "gdzie indziej". A ciołki w NYT nie wiedzą że powinny wyjaśnić
    "dlaczego nie" już w trzech pierwszych paragrafach artykułu.
    Nawet postępowanie całkowicie zgodne z prawem może być polityczną
    szykaną że o możliwości trywialnie łatwego sprawienia wrażenia
    politycznej szykany też otwarcie wspomnę.

    Życie to gra w osiąganie kilku częściowo sprzecznych celów na raz.
    "Wrażenia po świecie" widać mieli za głęboko w dupie bo IMHO olali
    jak kryminalnie nieodpowiedzialni idioci.

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2022-06-16 17:15:44
    Od: n...@o...pl

    "A. Filip" <a...@p...pl> napisał(-a):

> [...]
    > "gdzie indziej". A ciołki w NYT nie wiedzą że powinny wyjaśnić
    > "dlaczego nie" już w trzech pierwszych paragrafach artykułu.

    Znaczy się kandydowanie powinno dawać z automatu immunitet czy tak sobie
    pierdolisz?

  • 3. Data: 2022-06-16 18:12:43
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    n...@o...pl pisze:

    > Znaczy się kandydowanie powinno dawać z automatu immunitet czy tak sobie
    > pierdolisz?

    Znaczy się jak FBI zatrzymuje, doprowadza (siłą) do sądu który zwalnia
    i to bez kaucji to wszystko jest porządku, nic nie może sprawić wrażenia
    małej i małostkowej politycznej szykany (wyborczej zagrywki) z użyciem
    wymiaru sprawiedliwości (FBI)?

    Jak chcesz konsekwencji (bezwarunkowej) akceptacji takich praktyk:
    W RP3 zatrzymywanie kandydatów na 48h których sąd aresztowy zwolni
    nawet bez kaucji będzie w porządku i nie wzbudzi u ciebie żadnych
    "wątpliwości"? AFAIR Aresztowanie kandydata Nawalnego i postawienie mu
    zarzutów musiało być "zdrobnią na demokracji" *bo był kandydatem*
    (opozycji) a przynajmniej bardzo szybko ostała się taka krótka wersja.

    Immunitet - nie. Czepianie się dopiero jak zostają kandydatem
    *automatycznie* "może wzbudzać wątpliwości" (wersja na grupę prawo).
    Sprawienie wrażenie że to na pewno nie była polityczna zagrywka wyborcza
    IMHO wyszło FBI "miernie" jak się chce być dyplomatycznie litościwym.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2022-06-16 22:05:30
    Od: n...@o...pl

    "A. Filip" <a...@p...pl> napisał(-a):

> [...]
    > i to bez kaucji to wszystko jest porządku, nic nie może sprawić wrażenia
    > małej i małostkowej politycznej szykany (wyborczej zagrywki) z użyciem

    Trzeba się przyjrzeć sędziemu.

    > Jak chcesz konsekwencji (bezwarunkowej) akceptacji takich praktyk:
    > W RP3 zatrzymywanie kandydatów na 48h których sąd aresztowy zwolni
    > nawet bez kaucji będzie w porządku i nie wzbudzi u ciebie żadnych

    Już zatrzymywano u nas za przypięcie czegoś tęczowego do pomnika i za tym
    podobne pierdoły, więc widać jest taka ogólnoświatowa norma.

    Jakoś nie słyszałem twojego pierdolenia za podobne rzeczy, gdy działy się w PL.
    Więc buzia na kłódkę i przyjąć, że teraz tak jest i już.

  • 5. Data: 2022-06-16 22:35:54
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    n...@o...pl pisze:

> [...]
    >
    > Jakoś nie słyszałem twojego pierdolenia za podobne rzeczy, gdy działy się w PL.
    > Więc buzia na kłódkę i przyjąć, że teraz tak jest i już.

    Ile po przypięciu czegoś tęczowego do pomnika zatrzymano za to dopiero
    jak ktoś został kandydatem?

    "Zasadność" zbyt wielu zatrzymań na 48h to *znacznie* szerszy temat niż
    wąski wycinek tego wątku o ingerowaniu zatrzymaniami w wybory.

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2022-06-17 13:10:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Jun 2022 18:12:43 +0200 (CEST), A. Filip wrote:

> [...]
    > i to bez kaucji to wszystko jest porządku, nic nie może sprawić wrażenia
    > małej i małostkowej politycznej szykany (wyborczej zagrywki) z użyciem

    Jest maly niuans - w USA podejrzanego sie zatrzymuje/aresztuje,
    stawia przed sędzią ... i ten go zasadniczo zwalnia za kaucją.
    Obywatel z postawionymi zarzutami ma prawo do bycia zwolnionym za
    kaucją, choc nie kazdy sedzia sie stosuje.

    Byc moze moze tez uwolnic bez kaucji - ale to nie znaczy, ze zarzuty
    nie są zasadne. Bedzie odpowiadal z wolnej stopy.

    Jest w USA instytucja Grand Jury
    https://en.wikipedia.org/wiki/Grand_juries_in_the_Un
    ited_States

    Czyli przysiegli, ktorzy wstepnie oceniaja czy zarzuty sa zasadne.

    Tresci linku nie widze bez subskrypcji, trzeba przez google

    ale cos mi miga,

    "Ryan Kelley, a Republican running for governor in Michigan who was at
    the Capitol during the Jan. 6 attack, [...]
    Mr. Kelley was charged with committing violence against a person or
    property on restricted grounds, damaging federal property, disorderly
    conduct and entering a restricted building or grounds without
    permission. All four charges are misdemeanors, according to Bill
    Miller, a spokesman for the United States attorney's office in the
    District of Columbia.

    An F.B.I. agent described Mr. Kelley's actions in a filing to the
    court, saying at one point that Mr. Kelley appeared to use his phone
    "to film the crowd assaulting and pushing past U.S. Capitol Police
    officers." The filing also said that Mr. Kelley used "his hands to
    support another rioter" who was pulling down a metal barricade, and
    that he gestured "to the crowd, consistently indicating" that it
    should continue moving toward the entrance to the Capitol."

    Nawiasem mowiac ... w USA podobne scenki byly ... w okolicach 1775,
    i sa z tego dumni. A potem panstwo zaczeło "normalniec" :-)

> [...]
    > W RP3 zatrzymywanie kandydatów na 48h których sąd aresztowy zwolni
    > nawet bez kaucji będzie w porządku i nie wzbudzi u ciebie żadnych

    W razie bezpodstawnego zatrzymania obywatel moze dochodzic swoich praw
    potem.
    Ale na razie chyba zadnego policjanta za to nie posadzili :-(

    Chociaz - ta scenka z tylu sklepu, co ja tu dyskutowalismy - prawnie
    sie juz zakonczyla ?

    J.

  • 7. Data: 2022-06-17 15:06:14
    Od: n...@o...pl

    "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > that he gestured "to the crowd, consistently indicating" that it
    > should continue moving toward the entrance to the Capitol."

    A nie, to spoko, Filip słusznie pierdzieli swoje "mądrości" -- facetowi powinno
    się dać medal, a zatrzymania za coś takiego to czysta prowokacja i prawie mord
    polityczny.

  • 8. Data: 2022-06-17 15:34:22
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    n...@o...pl pisze:

    > A nie, to spoko, Filip słusznie pierdzieli swoje "mądrości" -- facetowi powinno
    > się dać medal, a zatrzymania za coś takiego to czysta prowokacja i prawie mord
    > polityczny.

    Mi wystarczy: Podły cios Biden-FBI nożem w plecy niezbywalnego prawa
    mieszkańców Hongkongu do "pokojowych manifestacji". ChRL w HK niby
    kandydatom nie będą wyciągać udziału w protestach "mających na celu
    zamach na władzę przemocą" według oskarżeń?

    Życie to gra w osiąganie kilku (częściowo) sprzecznych celów naraz.
    Jak widać niektóre z ważnych (dla mnie) celów "międzynarodowych"
    FBI i administracja Bidena ma bardzo głęboko w obsranej dupie.
    Prą jak idioci do celów "wewnętrznych". Cele te trudno pogodzić ale
    wypada _choćby_ nieć celów "nie wewnętrznych" aż tak głęboko w dupie.

    "Niezamierzone konsekwencje" wybaczać trudno gdy są (bardzo) łatwe do
    przewidzenia = patrz orzecznictwo po linii "musiał/powinien się liczyć".

    --
    A. Filip

  • 9. Data: 2022-06-17 18:04:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 Jun 2022 15:34:22 +0200 (CEST), A. Filip wrote:

> [...]
    > kandydatom nie będą wyciągać udziału w protestach "mających na celu
    > zamach na władzę przemocą" według oskarżeń?

    Akurat tamte "zajscia na Kapitolu" trudno nazwac "pokojowymi", choc w
    sumie ... nikogo nie zabito, nikogo nie pobito, "policja" sie na czas
    wycofala :-)

    Filmowanie zajscia nie wyglada mi na sensowny zarzut,
    ale juz "podtrzymywanie" bardziej aktywnego uczestnika wygląda na
    "pomocnictwo" w/g polskiego kodeksu :-)

    Tam w dodatku mównice wyniesli, wiec zakrawa o kradzież :-)

    Gdzies tam może jeszcze "podżeganie" by sie znalazło.

    J.

  • 10. Data: 2022-06-17 23:29:46
    Od: n...@o...pl

    "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]

    Teraz to już nawet nie na temat pierdolisz.

    > Akurat tamte "zajscia na Kapitolu" trudno nazwac "pokojowymi", choc w
    > sumie ... nikogo nie zabito, nikogo nie pobito, "policja" sie na czas
    > wycofala :-)

    Jakieś zgony chyba były, choć nie śledzę tematu.