  • 1. Data: 2003-11-17 21:24:33
    Temat: Garaz blaszak, pozwolenie??
    Od: "Tomek" <...@...com>

    Witam!

    Prosze o pomoc grupowiczow. Czy na garaż "blaszak" postawiony na posesji
    przynaleznej do budynku mieszkalnego potrzebuje jakies zezwolenia,
    dokumenty itp.?? Szukalem w internecie informacji na ten temat, jednak
    sa one sprzeczne /wg jednych wymagane sa mapki, zezwolenia itp, wg
    innych garaz blaszak nie jest budowla i jako taki pozwolenia nie
    wymaga/.

    --
    Tomek
    tomekn/na/poczta.fm

  • 2. Data: 2003-11-18 08:28:55
    Temat: Re: Garaz blaszak, pozwolenie??
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <...@...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > sa one sprzeczne /wg jednych wymagane sa mapki, zezwolenia itp, wg
    > innych garaz blaszak nie jest budowla i jako taki pozwolenia nie
    Re : To coś anemicznie szukałeś :-))
    Art. 29. (Ustawa Prawo Budowlane)

    1. Pozwolenia na budowę nie wymaga budowa:

    1) obiektów gospodarczych związanych z produkcją rolną i
    uzupełniających zabudowę

    zagrodową w ramach istniejącej działki siedliskowej:

    a) parterowych budynków gospodarczych o powierzchni zabudowy do 35 m2,
    przy

    rozpiętości konstrukcji nie większej niż 4,80 m,

    b) płyt do składowania obornika,

    c) szczelnych zbiorników na gnojówkę lub gnojowicę o pojemności do 25 m3,

    d) naziemnych silosów na materiały sypkie o pojemności do 30 m3 i wysokości
    nie

    większej niż 4,50 m,

    e) suszarni kontenerowych o powierzchni zabudowy do 21 m2,

    2) budynków gospodarczych, wiat i altan o powierzchni zabudowy do 10
    m2, przy czym łączna

    liczba tych obiektów nie może przekraczać dwóch na każde 1000 m2
    powierzchni działki,

    3) indywidualnych przydomowych oczyszczalni ścieków o wydajności do
    7,50 m3 na dobę,

    4) altan i obiektów gospodarczych na działkach w pracowniczych
    ogrodach działkowych o

    powierzchni zabudowy do 25 m2 w miastach i do 35 m2 poza
    granicami miast oraz

    wysokości do 5 m przy dachach stromych i do 4 m przy dachach
    płaskich,

    5) wiat przystankowych i peronowych,

    6) budynków gospodarczych, o powierzchni zabudowy do 20 m2,
    służących jako zaplecze do

    bieżącego utrzymania linii kolejowych, położonych na terenach
    stanowiących własność

    Skarbu Państwa i będących we władaniu zarządu kolei:

    7) wolno stojących kabin telefonicznych,

    8) parkometrów z własnym zasilaniem,

    9) boisk szkolnych,

    10) miejsc postojowych dla samochodów osobowych do 10 stanowisk
    włącznie,

    11) zatok parkingowych na drogach wojewódzkich, powiatowych i
    gminnych,

    12) tymczasowych obiektów budowlanych, niepołączonych trwale z
    gruntem i przewidzianych

    do rozbiórki lub przeniesienia w inne miejsce w terminie
    określonym w zgłoszeniu, o którym

    mowa w art. 30 ust. 1, ale nie później niż przed upływem 120
    dni od dnia rozpoczęcia

    budowy określonego w zgłoszeniu: zwolnienie to nie dotyczy
    obiektów, które mogą

    znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu przepisów o
    ochronie środowiska,

    13) obiektów gospodarczych przeznaczonych wyłącznie na cele
    gospodarki leśnej, położonych

    na gruntach leśnych Skarbu Państwa,

    14) obiektów budowlanych piętrzących wodę i upustowych o wysokości
    piętrzenia poniżej 1 m

    poza rzekami żeglownymi oraz poza obszarem parków narodowych,
    rezerwatów przyrody i

    parków krajobrazowych oraz ich otulin,

    15) przydomowych basenów i oczek wodnych o powierzchni do 30 m2,

    16) pomostów o długości całkowitej do 25 m i wysokości, liczonej od
    korony pomostu do dna

    akwenu, do 2,50 m, służących do:

    a) cumowania niewielkich jednostek pływających, jak
    łodzie, kajaki, jachty,

    b) uprawiania wędkarstwa,

    c) rekreacji,

    17) opasek brzegowych oraz innych sztucznych, powierzchniowych lub
    liniowych umocnień

    brzegu morskiego, brzegu morskich wód wewnętrznych,
    niestanowiących konstrukcji

    oporowych,

    18) pochylni przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych,

    19) instalacji zbiornikowych na gaz płynny z pojedynczym zbiornikiem
    o pojemności do 7 m3,

    przeznaczonych do zasilania instalacji gazowych w budynkach
    mieszkalnych

    jednorodzinnych,

    20) przyłączy do budynków: elektroenergetycznych, wodociągowych,
    kanalizacyjnych,

    gazowych, cieplnych i telekomunikacyjnych,

    21) urządzeń pomiarowych, wraz z ogrodzeniami i drogami
    wewnętrznymi, państwowej służby

    hydrologiczno-meteorologicznej i państwowej służby
    hydrogeologicznej:

    b) posterunków: wodowskazowych, meteorologicznych, opadowych oraz wód

    podziemnych,

    c) punktów: obserwacyjnych stanów wód podziemnych oraz monitoringu
    jakości wód

    podziemnych,

    c) piezometrów obserwacyjnych i obudowanych źródeł,

    22) obiektów małej architektury,

    23) ogrodzeń,

    24) obiektów przeznaczonych do czasowego użytkowania w trakcie
    realizacji robót budowlanych

    położonych na terenie budowy oraz ustawianie barakowozów
    używanych przy wykonywaniu

    robót budowlanych, badaniach geologicznych i pomiarach
    geodezyjnych,

    25) tymczasowych obiektów budowlanych stanowiących wyłącznie
    eksponaty wystawowe,

    niepełniących jakichkolwiek funkcji użytkowych, usytuowanych
    na terenach przeznaczonych

    na ten cel,

    26) znaków geodezyjnych, a także obiektów triangulacyjnych, poza
    obszarem parków

    narodowych i rezerwatów przyrody.

    2. Pozwolenia na budowę nie wymaga wykonywanie robót budowlanych,
    polegających na:

    1) remoncie istniejących obiektów budowlanych, z wyjątkiem obiektów
    wpisanych do rejestru

    zabytków, jeżeli nie obejmuje on zmiany lub wymiany elementów
    konstrukcyjnych obiektu i

    instalacji gazowych, z zastrzeżeniem pkt 2, albo zabezpieczenia
    przed wpływami eksploatacji

    górniczej lub powodzą,

    2) remoncie instalacji gazowych w lokalach mieszkalnych oraz
    remoncie instalacji gazu

    płynnego w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych,

    3) przebudowie i remoncie przyłączy do budynku:
    elektroenergetycznych, wodociągowych,

    kanalizacyjnych, gazowych, cieplnych i telekomunikacyjnych,

    4) dociepleniu ścian budynków o wysokości do 12 m,

    5) utwardzeniu powierzchni gruntu na działkach budowlanych,

    6) instalowaniu i remoncie tablic i urządzeń reklamowych, z
    wyjątkiem reklam świetlnych i

    podświetlanych usytuowanych poza obszarem zabudowanym w
    rozumieniu przepisów o

    ruchu drogowym,

    7) remoncie pomostów, o których mowa w ust. 1 pkt 16,

    8) remoncie obiektów regulacji rzek,

    9) wykonywaniu i remoncie urządzeń melioracji wodnych szczegółowych,
    z wyjątkiem:

    a) ziemnych stawów hodowlanych,

    b) urządzeń melioracji wodnych szczegółowych
    usytuowanych w granicach parków

    narodowych, rezerwatów przyrody i parków
    krajobrazowych oraz ich otulin,

    10) wykonywaniu i remoncie ujęć wód śródlądowych powierzchniowych o
    wydajności poniżej 50

    m3/h oraz obudowy ujęć wód podziemnych,

    11) przebudowie i remoncie sieci telekomunikacyjnych,
    elektroenergetycznych, wodociągowych,

    kanalizacyjnych i cieplnych prowadzonych po dotychczasowych
    trasach,

    12) przebudowie i remoncie dróg, torów i urządzeń kolejowych,

    13) wykonywaniu podczyszczeniowych robót czerpalnych polegających na
    usunięciu spłyceń

    dna, powstałych w czasie użytkowania basenów i kanałów
    portowych oraz torów wodnych,

    w stosunku do głębokości technicznych (eksploatacyjnych) i
    nachyleń skarp podwodnych

    akwenu, objętych uprzednio uzyskanym pozwoleniem
    wodnoprawnym i pozwoleniem na

    wykonywanie robót czerpalnych,

    14) instalowaniu krat na obiektach budowlanych,

    15) instalowaniu urządzeń na obiektach budowlanych.

    Art. 30.

    1. Zgłoszenia właściwemu organowi wymaga:

    1) budowa, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1 - 3 i pkt. 5 - 21,

    2) wykonywanie robót budowlanych, o których mowa w art. 29 ust. 2
    pkt 1 - 13,

    3) budowa ogrodzeń od strony dróg, ulic, placów, torów kolejowych i
    innych miejsc publicznych

    oraz ogrodzeń o wysokości powyżej 2,20 m i wykonywanie robót
    budowlanych polegających

    na instalowaniu:

    d) krat na budynkach mieszkalnych wielorodzinnych, użyteczności
    publicznej i

    zamieszkania zbiorowego oraz obiektach wpisanych do rejestru zabytków,

    b) urządzeń o wysokości powyżej 3 m na obiektach budowlanych,

    4) budowa obiektów małej architektury w miejscach publicznych.

    2. W zgłoszeniu należy określić rodzaj, zakres i sposób wykonywania
    robót budowlanych oraz

    termin ich rozpoczęcia. Do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie,
    o którym mowa w art. 32

    ust. 4 pkt 2, oraz, w zależności od potrzeb, odpowiednie szkice lub
    rysunki, a także pozwolenia,

    uzgodnienia i opinie wymagane odrębnymi przepisami. W razie
    konieczności uzupełnienia

    zgłoszenia właściwy organ nakłada, w drodze postanowienia, na
    zgłaszającego obowiązek

    uzupełnienia, w określonym terminie, brakujących dokumentów, a w
    przypadku ich

    nieuzupełnienia - wnosi sprzeciw, w drodze decyzji.

    1. W zgłoszeniu budowy, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 19 i 20,
    należy ponadto przedstawić

    projekt zagospodarowania działki lub terenu, uzgodniony z
    rzeczoznawcą do spraw

    zabezpieczeń przeciwpożarowych, wraz z opisem technicznym instalacji
    wykonanym przez

    projektanta posiadającego wymagane uprawnienia budowlane.

    2. W zgłoszeniu budowy, o której mowa w ust. 1 pkt 4, należy ponadto
    przedstawić projekt

    zagospodarowania działki lub terenu, wykonany przez projektanta
    posiadającego wymagane

    uprawnienia budowlane.

    3. Zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1, należy dokonać przed terminem
    zamierzonego

    rozpoczęcia robót budowlanych. Do wykonywania robót budowlanych można
    przystąpić, jeżeli w

    terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia właściwy organ nie
    wniesie, w drodze decyzji,

    sprzeciwu i nie później niż po upływie dwóch lat od określonego w
    zgłoszeniu terminu ich

    rozpoczęcia.

    6. Właściwy organ wnosi sprzeciw, jeżeli:

    1) zgłoszenie dotyczy budowy lub wykonywania robót budowlanych
    objętych obowiązkiem

    uzyskania pozwolenia na budowę,

    1) budowa lub wykonywanie robót budowlanych, objętych zgłoszeniem,
    narusza ustalenia

    miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub inne przepisy,

    3) zgłoszenie dotyczy budowy tymczasowego obiektu budowlanego, o
    którym mowa w art. 29

    ust. 1 pkt 12, w miejscu, w którym taki obiekt istnieje.

    7. Właściwy organ może nałożyć, w drodze decyzji, o której mowa w ust.
    5, obowiązek uzyskania

    pozwolenia na wykonanie określonego obiektu lub robót budowlanych,
    objętych obowiązkiem

    zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1, jeżeli ich realizacja może
    naruszać ustalenia miejscowego

    planu zagospodarowania przestrzennego lub spowodować:

    1) zagrożenie bezpieczeństwa ludzi lub mienia,

    2) pogorszenie stanu środowiska lub stanu zachowania zabytków,

    3) pogorszenie warunków zdrowotno-sanitarnych,

    4) wprowadzenie, utrwalenie bądź zwiększenie ograniczeń lub
    uciążliwości dla terenów

    sąsiednich

    AR

  • 3. Data: 2003-11-18 12:56:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Nov 2003, Tomek wrote:

> [...]
    >+ Prosze o pomoc grupowiczow. Czy na garaż "blaszak" postawiony na posesji
    >+ przynaleznej do budynku mieszkalnego potrzebuje jakies zezwolenia,

    Mhm.
    Na razie mam stosik 9 listów poleconych od różnych kawałków
    UM :] i jeszcze co nieco zostało. Osobiście nie nadzoruję :),
    ale owszem, owszem, trzeba... Tu mapka, tam mapka, ówdzie
    150 zł zapłacić...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (mała wspólnota mieszkaniowa)

  • 4. Data: 2003-11-18 21:39:59